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8Waters Unvexed: Three Battles of the Mississippi River, 1862 (2023) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Bruce Yearian
-
인원
게임 소개
워터스 언버즈드는 1862년 5월과 6월에 미시시피 강 상류(빅스버그 시 북쪽)에서 벌어진 세 번의 가장 큰 해전에 대해 자세히 설명하고 있다. 양측은 강을 통제하는 것이 전쟁 결과의 관건이라고 보았다. 미시시피 강 방어함대의 남군 함정은 개조된 강 옆바퀴 증기선으로 편성되었고, 그들의 활에는 철제 램이 장착되어 있었고, 포장된 목화로 보강되어 있었으며, 다양한 수와 크기의 포탄으로 무장하고 있었다. 유니언 미시시피 강 편대는 특수 제작된 선미 패들휠 건보트와 사이드휠 램으로 구성되었다. 북군의 함선들은 얇은 철판으로 여러 곳에 설치되었고 “tin clads”라는 이름이 붙었다. 포정들은 모두 강력한 소총으로 무장하고 있었고, 숫양들은 쇠발톱으로만 무장하고 있었다. 이 게임은 아일랜드 넘버 10, 플럼 포인트 벤드, 제1차 멤피스 전투를 묘사한다. 당신은 당신의 역사적인 상대보다 잘할 수 있나요, 더 잘할수있습니까?
Waters Unvenxed의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있다:
• 가로 11인치 세로 17인치 육각 지도 3개.
• 143개의 단면, 장착되지 않은 카운터 한 장.
• 한 명의 선수가 도움서를 작성합니다.
• 이 규칙들 말입니다.
플레이어는 또한 게임을 하기 위해 하나의 표준 카드, 6면 다이, 그리고 하나의 10면 다이가 필요할 것이다. 다이롤 0은 0이 아니라 10으로 읽힌다. 게임을 하기 위해서는 불투명한 용기(머그, 봉투)도 필요하다.
한 바퀴 돌 때마다 15분의 시간을 나타냅니다. 각각의 육각형은 가로 200야드 정도이다. 각 부대는 군함 1척 또는 대포 6~10문의 포대를 나타낸다.
플레이어는 표준 카드 덱을 사용하여 누가 얼마나 많은 유닛으로 작동하는지, 언제 랜덤 이벤트를 결정하고 턴을 종료하는지를 결정합니다. 주사위는 전투 및 기타 게임 이벤트를 해결하는 데 사용된다. 놀이는 매우 상호작용적이고 역사에 충실하다.
- 디자이너에게 desc 설명
Waters Unvenxed의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있다:
• 가로 11인치 세로 17인치 육각 지도 3개.
• 143개의 단면, 장착되지 않은 카운터 한 장.
• 한 명의 선수가 도움서를 작성합니다.
• 이 규칙들 말입니다.
플레이어는 또한 게임을 하기 위해 하나의 표준 카드, 6면 다이, 그리고 하나의 10면 다이가 필요할 것이다. 다이롤 0은 0이 아니라 10으로 읽힌다. 게임을 하기 위해서는 불투명한 용기(머그, 봉투)도 필요하다.
한 바퀴 돌 때마다 15분의 시간을 나타냅니다. 각각의 육각형은 가로 200야드 정도이다. 각 부대는 군함 1척 또는 대포 6~10문의 포대를 나타낸다.
플레이어는 표준 카드 덱을 사용하여 누가 얼마나 많은 유닛으로 작동하는지, 언제 랜덤 이벤트를 결정하고 턴을 종료하는지를 결정합니다. 주사위는 전투 및 기타 게임 이벤트를 해결하는 데 사용된다. 놀이는 매우 상호작용적이고 역사에 충실하다.
- 디자이너에게 desc 설명
Waters Unvexed details the three largest naval battles fought on the upper Mississippi River (north of the city of Vicksburg) in the months of May and June, 1862. Both sides viewed control of the river as key to the war’s outcome. The Confederate vessels of the Mississippi River Defense Fleet had been formed from converted river sidewheel paddle steamers whose bows had been fitted with iron rams and reinforced with packed bales of cotton, as well as armed with various numbers and sizes of artillery pieces. The Union Mississippi River Squadron was made up of purpose-built stern paddlewheel gunboats and sidewheel rams. The Union vessels were fitted in many places with thin iron sheets and dubbed “tin clads”. The gunboats were all armed with powerful rifled cannon while their rams were only armed with their iron prows. The game portrays the battles of Island Number 10, Plum Point Bend and the First Battle of Memphis. Can you do as well or better than your historical counterpart?
Each copy of Waters Unvexed is composed of the following:
• Three 11 by 17 inch hex maps.
• One sheet of 143 single-sided, un-mounted counters.
• One players’ aid sheet.
• This set of rules.
Players will also need one standard deck of playing cards, a six-sided die and one ten-sided die to play the game. A die roll of 0 is read as 10 and not zero. An opaque container (mug, envelope) is also needed to play the game.
Each turn represents 15 minutes of time. Each hex is about 200 yards across. Each unit represents 1 warship or a battery of 6-10 cannon.
Players use a standard deck of cards to determine who activates and with how many units, as well as when to determine random events and the end of the turn. Dice are used to resolve combats and other game events. Play is very interactive and true to the history.
-description from designer
Each copy of Waters Unvexed is composed of the following:
• Three 11 by 17 inch hex maps.
• One sheet of 143 single-sided, un-mounted counters.
• One players’ aid sheet.
• This set of rules.
Players will also need one standard deck of playing cards, a six-sided die and one ten-sided die to play the game. A die roll of 0 is read as 10 and not zero. An opaque container (mug, envelope) is also needed to play the game.
Each turn represents 15 minutes of time. Each hex is about 200 yards across. Each unit represents 1 warship or a battery of 6-10 cannon.
Players use a standard deck of cards to determine who activates and with how many units, as well as when to determine random events and the end of the turn. Dice are used to resolve combats and other game events. Play is very interactive and true to the history.
-description from designer
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