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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-240 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Carl Paradis
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아티스트
Marc von Martial
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인원
게임 소개
배틀 커맨더(Battle Commander)는 18세기부터 19세기까지의 역사적인 전투를 재현하는 것을 목적으로 하는 새로운 워게임 시스템이다.
명령 결정과 플레이 가능성이라는 두 가지 주요 플레이 측면을 제공하는 데 초점을 맞춘 새로운 프레임워크를 특징으로 합니다. 최종적으로 이 시스템은 미국 남북 전쟁과 같은 유사한 시대로 확장될 계획이다.
모든 게임 단계(플레이어 이동, 전투, 랠리, 카드 추첨 등)와 이벤트 카드를 사용하는 대화형 전투 시스템에 대해 세분화된 큐브 풀 활성화 시스템을 사용한다. 주사위는 없다!
한 권당 6개의 전투가 있는데, 시간 순서대로라면 나폴레옹 전쟁을 처음부터 끝까지 다룰 것이다. 미국 남북전쟁에 관한 시리즈도 준비중이다.
패키지는 양면 장착형 맵보드 3종, 도장형 우드피스(스티커 없음), 대형 시나리오 셋업 카드, 3D 아미 매트, 각종 보너스 기능 등으로 디럭스 구성된다.
—디자이너에게 desc 설명
명령 결정과 플레이 가능성이라는 두 가지 주요 플레이 측면을 제공하는 데 초점을 맞춘 새로운 프레임워크를 특징으로 합니다. 최종적으로 이 시스템은 미국 남북 전쟁과 같은 유사한 시대로 확장될 계획이다.
모든 게임 단계(플레이어 이동, 전투, 랠리, 카드 추첨 등)와 이벤트 카드를 사용하는 대화형 전투 시스템에 대해 세분화된 큐브 풀 활성화 시스템을 사용한다. 주사위는 없다!
한 권당 6개의 전투가 있는데, 시간 순서대로라면 나폴레옹 전쟁을 처음부터 끝까지 다룰 것이다. 미국 남북전쟁에 관한 시리즈도 준비중이다.
패키지는 양면 장착형 맵보드 3종, 도장형 우드피스(스티커 없음), 대형 시나리오 셋업 카드, 3D 아미 매트, 각종 보너스 기능 등으로 디럭스 구성된다.
—디자이너에게 desc 설명
Battle Commander is a new wargame system whose intent is to replay historical 18th-19th century battles.
It features a fresh framework focused on providing two key play aspects: command decisions and playability. Eventually, the system is planned to expand into other similar eras, such as the American Civil War.
It uses a granular cube-pull activation system for all game phases (player movement, combat, rally, card draws, etc.) and in interactive Combat system using Event cards. No Dice!
There will be six Battles per volume, more or less in chronological order, that\'ll cover the Napoleonic wars from start to finish. A series about the American Civil War is also in the works.
The package will be done deluxe, with three two-sided mounted map-boards, painted-on wood pieces (no stickers), large scenario set-up cards, a 3D Army mat, and numerous bonus features.
—description from the designer
It features a fresh framework focused on providing two key play aspects: command decisions and playability. Eventually, the system is planned to expand into other similar eras, such as the American Civil War.
It uses a granular cube-pull activation system for all game phases (player movement, combat, rally, card draws, etc.) and in interactive Combat system using Event cards. No Dice!
There will be six Battles per volume, more or less in chronological order, that\'ll cover the Napoleonic wars from start to finish. A series about the American Civil War is also in the works.
The package will be done deluxe, with three two-sided mounted map-boards, painted-on wood pieces (no stickers), large scenario set-up cards, a 3D Army mat, and numerous bonus features.
—description from the designer
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