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BGG랭킹
BGG전체 : 3595
FAMILYGAMES : 1130
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
35-35 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.02 / 5
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디자이너
Benjamin Schwer
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아티스트
Michael Menzel, Christof Tisch
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인원
게임 소개
1855년 아프리카...
스코틀랜드의 선교사 리빙스톤 박사는 아프리카 부족들과 그 지역의 동식물군을 연구해오고 있다. 리빙스턴 탐험의 일환으로 잠베지 강둑을 따라 발견된 보석을 수집하면서 전략적으로 다양한 지역에 텐트를 설치했다. 최고의 승점과 빅토리아 여왕의 환심을 사십시오!
게시자: 이 게임에서 당신은 데이비드 리빙스톤의 발자취를 따라 포효하는 빅토리아 폭포까지 갑니다. 가는 길에 다이아몬드 채굴에서 운을 시험해 볼 수도 있고, 더 계산 가능한 위험을 찾는 것을 선호할 수도 있습니다.
출판사는 완전히 새로운 주사위 메커니즘으로 흥미진진하고 전술적인 가족 게임을 약속한다.
게임플레이 개요:
리빙스톤에서, 플레이어들은 잠베지 강을 여행하고 내륙을 탐험하고 귀중한 다이아몬드를 발견함으로써 점수를 얻는다.
각 라운드가 시작될 때마다 플레이어들은 주사위(선수당 2개)를 굴리며, 이 주사위는 라운드에서 선수들이 취할 행동들의 양 또는 위치를 결정한다. 현재 턴의 출발 선수부터 시작해서, 선수들은 한 번에 하나씩 시계방향으로 주사위를 고른다. 모든 주사위가 배포되거나 아무도 다른 주사위를 선택할 수 없을 때까지 이 작업을 수행합니다. 이전에 선택한 주사위보다 액면가가 높은 주사위만 선택할 수 있습니다.
주사위를 고를 때 플레이어는 네 가지 행동 중 하나를 선택할 수 있다.
(다이 값에 상관없이) 하나의 특별한 카드를 가지고, 그 특별한 카드는 플레이어들에게 추가 행동, 보너스 등을 줍니다; 반면에, 플레이어는 지뢰를 붕괴시키는 카드를 쥘 수 있습니다 - 이 경우 모든 플레이어는 저장된 다이아몬드를 잃게 됩니다.
돈 받기(금액은 다이 값에 따라 결정됨)
가방에서 다이아몬드(값 0–5, 다이 값에 의해 결정되는 양)를 꺼냅니다; 만약 당신이 흰 돌을 고른다면, 당신은 이번 라운드에서 주운 모든 다이아몬드를 잃게 됩니다.
텐트(다이스 값에 따라 행이 결정됨)를 탐색하고 설치합니다. 이로 인해 플레이어에게 비용이 발생합니다.
또한, 선수들은 자신의 차례가 되면 언제든지 다음과 같은 행동을 무료로 할 수 있다.
다이아몬드를 돈으로 팔다.
여왕에게 동전을 기부합니다. 다른 플레이어에게 이 작업을 수행하고 있음을 알려야 하지만 가치를 명시할 필요는 없습니다. 동전은 비밀리에 상자에 보관됩니다.
뱃머리를 돌면 보트는 잠베지 강에서 한 칸 더 전진한다. 보트가 전진할 수 없을 때(예: 마지막 줄에 도달함) 게임이 종료됩니다.
선수들은 두 가지 다른 방법으로 득점을 한다:
각 턴이 끝날 때마다 현재 열에 점수가 매겨지며, 한 행의 각 텐트에는 행 양(다이/행 값 = 포인트 양)이 매겨집니다.
경기가 끝나면 각 행의 점수가 매겨지며, 각 행의 텐트 수가 많은 플레이어가 점수를 얻는다.
퀸에게 가장 적은 돈을 기부한 선수는 가장 많은 점수를 모았더라도 경기에서 이길 수 없다.
스코틀랜드의 선교사 리빙스톤 박사는 아프리카 부족들과 그 지역의 동식물군을 연구해오고 있다. 리빙스턴 탐험의 일환으로 잠베지 강둑을 따라 발견된 보석을 수집하면서 전략적으로 다양한 지역에 텐트를 설치했다. 최고의 승점과 빅토리아 여왕의 환심을 사십시오!
게시자: 이 게임에서 당신은 데이비드 리빙스톤의 발자취를 따라 포효하는 빅토리아 폭포까지 갑니다. 가는 길에 다이아몬드 채굴에서 운을 시험해 볼 수도 있고, 더 계산 가능한 위험을 찾는 것을 선호할 수도 있습니다.
출판사는 완전히 새로운 주사위 메커니즘으로 흥미진진하고 전술적인 가족 게임을 약속한다.
게임플레이 개요:
리빙스톤에서, 플레이어들은 잠베지 강을 여행하고 내륙을 탐험하고 귀중한 다이아몬드를 발견함으로써 점수를 얻는다.
각 라운드가 시작될 때마다 플레이어들은 주사위(선수당 2개)를 굴리며, 이 주사위는 라운드에서 선수들이 취할 행동들의 양 또는 위치를 결정한다. 현재 턴의 출발 선수부터 시작해서, 선수들은 한 번에 하나씩 시계방향으로 주사위를 고른다. 모든 주사위가 배포되거나 아무도 다른 주사위를 선택할 수 없을 때까지 이 작업을 수행합니다. 이전에 선택한 주사위보다 액면가가 높은 주사위만 선택할 수 있습니다.
주사위를 고를 때 플레이어는 네 가지 행동 중 하나를 선택할 수 있다.
(다이 값에 상관없이) 하나의 특별한 카드를 가지고, 그 특별한 카드는 플레이어들에게 추가 행동, 보너스 등을 줍니다; 반면에, 플레이어는 지뢰를 붕괴시키는 카드를 쥘 수 있습니다 - 이 경우 모든 플레이어는 저장된 다이아몬드를 잃게 됩니다.
돈 받기(금액은 다이 값에 따라 결정됨)
가방에서 다이아몬드(값 0–5, 다이 값에 의해 결정되는 양)를 꺼냅니다; 만약 당신이 흰 돌을 고른다면, 당신은 이번 라운드에서 주운 모든 다이아몬드를 잃게 됩니다.
텐트(다이스 값에 따라 행이 결정됨)를 탐색하고 설치합니다. 이로 인해 플레이어에게 비용이 발생합니다.
또한, 선수들은 자신의 차례가 되면 언제든지 다음과 같은 행동을 무료로 할 수 있다.
다이아몬드를 돈으로 팔다.
여왕에게 동전을 기부합니다. 다른 플레이어에게 이 작업을 수행하고 있음을 알려야 하지만 가치를 명시할 필요는 없습니다. 동전은 비밀리에 상자에 보관됩니다.
뱃머리를 돌면 보트는 잠베지 강에서 한 칸 더 전진한다. 보트가 전진할 수 없을 때(예: 마지막 줄에 도달함) 게임이 종료됩니다.
선수들은 두 가지 다른 방법으로 득점을 한다:
각 턴이 끝날 때마다 현재 열에 점수가 매겨지며, 한 행의 각 텐트에는 행 양(다이/행 값 = 포인트 양)이 매겨집니다.
경기가 끝나면 각 행의 점수가 매겨지며, 각 행의 텐트 수가 많은 플레이어가 점수를 얻는다.
퀸에게 가장 적은 돈을 기부한 선수는 가장 많은 점수를 모았더라도 경기에서 이길 수 없다.
Africa, 1855....
The Scottish missionary, Dr Livingstone, has been researching African tribes and the flora and fauna of the area. As part of the Livingston Exploration, strategically set up tents in various regions while collecting gems found along the Zambezi River bank. Gain the most victory points and the favor of Queen Victoria to win!
From the publisher: In this game you follow in the footsteps of David Livingstone to the roaring Victoria Falls. On your way you may want to try your luck in the Diamond mining or you may prefer to seek a more calculable risk.
The publisher promises an exciting and tactical family game, with a completely new dice mechanism.
Gameplay overview:
In Livingstone, the players travel through the river Zambezi and score points by making explorations to inland and finding valuable diamonds.
At the start of each round, players roll dice (2 per player), which determine where or in which quantity the actions the players take in the round will happen. Starting with the starting player for the current turn, the players pick dice (and take actions) clockwise one at a time. This is done until all the dice are distributed or nobody can pick another die; you can only ever pick a die that has a higher face value than the previous die you picked.
When picking a die, players can choose between four actions:
Take one special card (regardless of the die value); the special cards give players extra actions, bonuses and more; on the other hand, players can pick up a card that collapses the mine - in this case all the players lose their saved diamonds
Take money (amount is determined by the die value)
Take diamonds (values 0–5, amount determined by the die value) from the bag; if you pick the white stone, you lose all diamonds you picked up this round
Explore and set up a tent (row determined by the dice value); this costs players money
Additionally, the players can do the following actions at any time of their turn for free:
Sell diamonds for money
Contribute coins to the Queen; you have to inform other players you are doing this, but you do not have to specify the value - coins are stored in a chest in secret
At the end of the turn, the boat is advanced (one column) further in the Zambezi river. The game ends when the boat cannot advance (eg. it has reached the last row).
The players score points in two different ways:
At the end of each turn, the current column is scored; each tent in a row scores the row amount (die/row value = amount of points)
At the end of the game, each row is scored; the player with the majority of tents in each row scores points (lower die/row numbers score more points)
The player who has contributed the least amount of money to the Queen cannot win the game, even if they collected the most points.
The Scottish missionary, Dr Livingstone, has been researching African tribes and the flora and fauna of the area. As part of the Livingston Exploration, strategically set up tents in various regions while collecting gems found along the Zambezi River bank. Gain the most victory points and the favor of Queen Victoria to win!
From the publisher: In this game you follow in the footsteps of David Livingstone to the roaring Victoria Falls. On your way you may want to try your luck in the Diamond mining or you may prefer to seek a more calculable risk.
The publisher promises an exciting and tactical family game, with a completely new dice mechanism.
Gameplay overview:
In Livingstone, the players travel through the river Zambezi and score points by making explorations to inland and finding valuable diamonds.
At the start of each round, players roll dice (2 per player), which determine where or in which quantity the actions the players take in the round will happen. Starting with the starting player for the current turn, the players pick dice (and take actions) clockwise one at a time. This is done until all the dice are distributed or nobody can pick another die; you can only ever pick a die that has a higher face value than the previous die you picked.
When picking a die, players can choose between four actions:
Take one special card (regardless of the die value); the special cards give players extra actions, bonuses and more; on the other hand, players can pick up a card that collapses the mine - in this case all the players lose their saved diamonds
Take money (amount is determined by the die value)
Take diamonds (values 0–5, amount determined by the die value) from the bag; if you pick the white stone, you lose all diamonds you picked up this round
Explore and set up a tent (row determined by the dice value); this costs players money
Additionally, the players can do the following actions at any time of their turn for free:
Sell diamonds for money
Contribute coins to the Queen; you have to inform other players you are doing this, but you do not have to specify the value - coins are stored in a chest in secret
At the end of the turn, the boat is advanced (one column) further in the Zambezi river. The game ends when the boat cannot advance (eg. it has reached the last row).
The players score points in two different ways:
At the end of each turn, the current column is scored; each tent in a row scores the row amount (die/row value = amount of points)
At the end of the game, each row is scored; the player with the majority of tents in each row scores points (lower die/row numbers score more points)
The player who has contributed the least amount of money to the Queen cannot win the game, even if they collected the most points.
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