-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Scott Petersen
-
아티스트
Scott Petersen
-
인원
게임 소개
1822 아프리카는 1822 시스템을 아프리카 대륙의 작은 지도에 배치하고 게임 방식은 가능한 한 빠르게 유지한다.
이것은 다른 1822 게임들과 어떻게 다른가요?
더 작고 저렴한 열차 로스터 - 이것들은 게임이 빠른 속도로 잘 진행되도록 돕는다. 대부분의 게임은 6세트의 운영 라운드만 지속한다.
소형 맵 - 더 짧은 게임 진행에 따라 완전 구축
공유 입찰 상자 - 3개의 입찰 상자 세트가 있을 뿐, 다른 18xx 게임과 달리 2개의 연속 재고 라운드가 있습니다.
양허 가능성 - 설정 규칙상 첫 두 번의 주식 라운드에서 두 번의 양허가 나오도록 되어 있지만, 다른 양허가 추첨장에 묻힐 경우 조기 양허 경쟁이 상당히 치열할 수 있다.
초기 단계 2 - 다른 1822 게임들에서, 초기 기차들의 페이스는 다소 느리다 (게임/시나리오에 따라 다름). 이를 통해 미성년자는 L을 a 2로 업그레이드할 수 있다(일반적으로 80의 비용으로). 이 게임은 더 빨리 실행되도록 되어있기 때문에, L/2는 업그레이드 비용 70으로 100분의 50으로 가격이 조정된다. 이는 SR1 미성년자가 처음부터 2편성을 살 수 있다는 것을 의미한다.
초기 마이너 인수 - 빠른 페이스를 유지하는 것이 게임의 목표이므로, 기업의 첫 번째 운영에서 인수가 이루어질 수 없도록 하는 제약이 면제됩니다. 새로 구성된 기업이 첫 영업부터 인수에 참여할 수 있다는 의미다.
—디자이너에게 desc 설명
이것은 다른 1822 게임들과 어떻게 다른가요?
더 작고 저렴한 열차 로스터 - 이것들은 게임이 빠른 속도로 잘 진행되도록 돕는다. 대부분의 게임은 6세트의 운영 라운드만 지속한다.
소형 맵 - 더 짧은 게임 진행에 따라 완전 구축
공유 입찰 상자 - 3개의 입찰 상자 세트가 있을 뿐, 다른 18xx 게임과 달리 2개의 연속 재고 라운드가 있습니다.
양허 가능성 - 설정 규칙상 첫 두 번의 주식 라운드에서 두 번의 양허가 나오도록 되어 있지만, 다른 양허가 추첨장에 묻힐 경우 조기 양허 경쟁이 상당히 치열할 수 있다.
초기 단계 2 - 다른 1822 게임들에서, 초기 기차들의 페이스는 다소 느리다 (게임/시나리오에 따라 다름). 이를 통해 미성년자는 L을 a 2로 업그레이드할 수 있다(일반적으로 80의 비용으로). 이 게임은 더 빨리 실행되도록 되어있기 때문에, L/2는 업그레이드 비용 70으로 100분의 50으로 가격이 조정된다. 이는 SR1 미성년자가 처음부터 2편성을 살 수 있다는 것을 의미한다.
초기 마이너 인수 - 빠른 페이스를 유지하는 것이 게임의 목표이므로, 기업의 첫 번째 운영에서 인수가 이루어질 수 없도록 하는 제약이 면제됩니다. 새로 구성된 기업이 첫 영업부터 인수에 참여할 수 있다는 의미다.
—디자이너에게 desc 설명
1822Africa places the 1822 system on a small map of the African continent with gameplay as fast as possible while retaining the 1822 game style.
How is this different from other 1822 games?
Smaller and cheaper train roster - These help the game flow well at a fast pace. Most games only last six sets of operating rounds.
Smaller Map - To be fully built out over the course of a shorter game
Shared Bid Boxes - There are only a “shared” set of three bid boxes, but unlike other 18xx games, there are two consecutive stock rounds.
Concessions availability - The setup rules ensure that two concessions will come out in the first two stock rounds, but if other concessions are buried in the draw deck, the competition for the early concessions may be quite fierce.
Earlier Phase 2 - In other 1822 games, the pacing of the early trains is somewhat slow (depends on the game/scenario). This allows minors a few turns to build up to be able to upgrade their L to a 2 (typically at a cost of 80). Since this game is meant to run faster, the L/2s are repriced to 50/100 with an upgrade cost of 70. This means that an SR1 minor can buy a 2-train from the start.
Earlier minor acquisition - Since the goal of this game is to keep a fast pace, the restriction is waived that disallows acquisitions to take place in the first operation of a company. This means that a newly formed companies can participate in an acquisition from their first operation.
—description from the designer
How is this different from other 1822 games?
Smaller and cheaper train roster - These help the game flow well at a fast pace. Most games only last six sets of operating rounds.
Smaller Map - To be fully built out over the course of a shorter game
Shared Bid Boxes - There are only a “shared” set of three bid boxes, but unlike other 18xx games, there are two consecutive stock rounds.
Concessions availability - The setup rules ensure that two concessions will come out in the first two stock rounds, but if other concessions are buried in the draw deck, the competition for the early concessions may be quite fierce.
Earlier Phase 2 - In other 1822 games, the pacing of the early trains is somewhat slow (depends on the game/scenario). This allows minors a few turns to build up to be able to upgrade their L to a 2 (typically at a cost of 80). Since this game is meant to run faster, the L/2s are repriced to 50/100 with an upgrade cost of 70. This means that an SR1 minor can buy a 2-train from the start.
Earlier minor acquisition - Since the goal of this game is to keep a fast pace, the restriction is waived that disallows acquisitions to take place in the first operation of a company. This means that a newly formed companies can participate in an acquisition from their first operation.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
451
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
327
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
598
-
2024-11-13
-
Lv.18