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BGG랭킹
BGG전체 : 3937
THEMATIC : 753
STRATEGY : 1685 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.31 / 5
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디자이너
Bill Eberle, Jack Kittredge, Bill Norton, Peter Olotka
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아티스트
Dimitri Patelis
-
인원
게임 소개
'우주적 만남'에서는 우주적 리더십의 가치를 증명하기 위해 우주 전역을 항해하는 선박들의 식민지 개척 노력의 리더 역할을 연기합니다. 각 플레이어는 게임에서 특정 규칙을 구부리거나 어길 수 있는 능력을 가진 경주입니다. 당신은 당신의 독특한 형태의 외계 지능으로 성공을 거두기 위해 무력과 교활함, 그리고 외교력을 사용할 것입니다. 테이블 주변의 다른 플레이어들의 도움과 더불어 카드를 사용하여 전투를 결정한다. 우승자는 홈 시스템 밖의 행성에서 5개의 콜로니를 가진 첫 번째 플레이어가 됩니다.
이것은 원래의 우주 만남(1977년)의 업데이트된 버전이다.
이 버전과 Eon 버전의 주요 차이점은 다음과 같습니다.
용어는 많은 구성 요소와 규칙에 대해 변경되었다: 협상을 위한 타협, 보상에 대한 위로, 아티팩트에 대한 명령 등.
이언 버전과 메이페어 게임즈 버전 모두 토큰을 사용하여 플레이어들의 힘을 표현하였다. 아발론 힐은 그것들을 플라스틱 선박으로 바꾸고, 시스템 조각도 바꾸었고, 하이퍼스페이스 콘은 선박 운송 회사가 되었다.
메이페어의 버전은 이언의 것과 비슷한 카드백 아트를 사용했기 때문에 이론적으로 둘을 결합할 수 있었다. 아발론 힐은 카드에 있는 모든 새로운 예술을 사용했고, 주식은 훨씬 더 얇습니다.
이것은 원래의 우주 만남(1977년)의 업데이트된 버전이다.
이 버전과 Eon 버전의 주요 차이점은 다음과 같습니다.
용어는 많은 구성 요소와 규칙에 대해 변경되었다: 협상을 위한 타협, 보상에 대한 위로, 아티팩트에 대한 명령 등.
이언 버전과 메이페어 게임즈 버전 모두 토큰을 사용하여 플레이어들의 힘을 표현하였다. 아발론 힐은 그것들을 플라스틱 선박으로 바꾸고, 시스템 조각도 바꾸었고, 하이퍼스페이스 콘은 선박 운송 회사가 되었다.
메이페어의 버전은 이언의 것과 비슷한 카드백 아트를 사용했기 때문에 이론적으로 둘을 결합할 수 있었다. 아발론 힐은 카드에 있는 모든 새로운 예술을 사용했고, 주식은 훨씬 더 얇습니다.
In Cosmic Encounter, you play the leader of a colonization effort whose ships are traveling throughout the Cosmos to prove their worthiness for Cosmic leadership. Each player is a race that has the ability to bend or break certain rules in the game. You will use force, cunning, and diplomacy to win success for your unique form of alien intelligence. Battles are determined through the use of cards in addition to assistance from other players around the table. The winner(s) will be the first player(s) to have FIVE COLONIES on any planets outside his or her home system.
This is an updated version of the original Cosmic Encounter (1977).
Major differences between this version and the Eon version:
Terminology was changed for many components and rules: Compromise to Negotiate; Consolation to Compensation; Edicts to Artifacts, etc.
Both the Eon version and Mayfair Games' version used tokens to represent players' forces. Avalon Hill changed them to plastic ships, and changed the system pieces as well, and the Hyperspace Cone became a Ship carrier.
Mayfair's version used cardback art similar to Eon's, so the two could theoretically be combined. Avalon Hill used all new art on the cards, and the stock is much thinner.
This is an updated version of the original Cosmic Encounter (1977).
Major differences between this version and the Eon version:
Terminology was changed for many components and rules: Compromise to Negotiate; Consolation to Compensation; Edicts to Artifacts, etc.
Both the Eon version and Mayfair Games' version used tokens to represent players' forces. Avalon Hill changed them to plastic ships, and changed the system pieces as well, and the Hyperspace Cone became a Ship carrier.
Mayfair's version used cardback art similar to Eon's, so the two could theoretically be combined. Avalon Hill used all new art on the cards, and the stock is much thinner.
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