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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Robert Hovakimyan
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아티스트
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인원
게임 소개
문롤러스(Moonrollers)는 선원들을 확보하기 위해 경쟁하는 선장으로서 선수들을 상대로 하는 위험 평가 및 전략 게임이다.
플레이어는 5개의 주사위를 굴리는 것으로 시작하고, 자신의 주사위 중 하나와 일치하는 사용 가능한 크루 카드에 요구 사항을 시도하도록 선택해야 합니다. 플레이어는 일치하는 주사위의 개수를 결정하고 나머지 주사위를 계속 굴릴 것인지 선택해야 한다. 만약 그들이 시도하고 있는 조건과 일치하는 주사위를 굴리지 못한다면, 그 회전의 모든 진행은 상실된다. 만일 그들이 롤링을 멈추거나 카드를 완성하기로 선택한다면, 그들의 진행은 토큰을 통해 저장된다.
각 미션의 일부 부분은 특히 위험하여, 게임이 끝날 때 자신을 시도하는 플레이어에게 위세를 떨칠 만한 위험 토큰을 수여한다. 하지만, 가장 위험한 상징을 가진 선수는 혼란스러운 행동으로 인해 징계를 받으며, 추가적인 엔드게임의 명성은 부여되지 않는다.
게임 종료는 플레이어가 동일한 파벌의 크루 3명 또는 각 파벌의 크루를 배에 태울 때 즉시 시작된다. 요건을 충족하고 위험 요소에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 우승!
&mdash>설계자의 설명
플레이어는 5개의 주사위를 굴리는 것으로 시작하고, 자신의 주사위 중 하나와 일치하는 사용 가능한 크루 카드에 요구 사항을 시도하도록 선택해야 합니다. 플레이어는 일치하는 주사위의 개수를 결정하고 나머지 주사위를 계속 굴릴 것인지 선택해야 한다. 만약 그들이 시도하고 있는 조건과 일치하는 주사위를 굴리지 못한다면, 그 회전의 모든 진행은 상실된다. 만일 그들이 롤링을 멈추거나 카드를 완성하기로 선택한다면, 그들의 진행은 토큰을 통해 저장된다.
각 미션의 일부 부분은 특히 위험하여, 게임이 끝날 때 자신을 시도하는 플레이어에게 위세를 떨칠 만한 위험 토큰을 수여한다. 하지만, 가장 위험한 상징을 가진 선수는 혼란스러운 행동으로 인해 징계를 받으며, 추가적인 엔드게임의 명성은 부여되지 않는다.
게임 종료는 플레이어가 동일한 파벌의 크루 3명 또는 각 파벌의 크루를 배에 태울 때 즉시 시작된다. 요건을 충족하고 위험 요소에서 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 우승!
&mdash>설계자의 설명
Moonrollers is a game of risk assessment and strategy that pits players against each other as ship captains competing to gain crewmates.
Players begin by rolling 5 dice and must choose to attempt a requirement on an available crew card that matches one of their dice. Players commit any number of the matching dice and must choose whether to stop rolling or continue to roll their remaining dice. If they fail to roll a dice that matches a requirement they are attempting, all progress that turn is lost. If they choose to stop rolling or complete the card, their progress is saved via tokens.
Some parts of each mission are particularly hazardous, awarding players who attempt them with hazard tokens that are worth prestige at the end of the game. However, the player with the most hazard symbols is reprimanded for their chaotic conduct and is awarded no extra end-game prestige.
The end of the game is immediately triggered when a player has 3 crew of the same faction or a crew of each faction on their ship. The player with the most points won from completing requirements and from Hazards wins!
—description from the designer
Players begin by rolling 5 dice and must choose to attempt a requirement on an available crew card that matches one of their dice. Players commit any number of the matching dice and must choose whether to stop rolling or continue to roll their remaining dice. If they fail to roll a dice that matches a requirement they are attempting, all progress that turn is lost. If they choose to stop rolling or complete the card, their progress is saved via tokens.
Some parts of each mission are particularly hazardous, awarding players who attempt them with hazard tokens that are worth prestige at the end of the game. However, the player with the most hazard symbols is reprimanded for their chaotic conduct and is awarded no extra end-game prestige.
The end of the game is immediately triggered when a player has 3 crew of the same faction or a crew of each faction on their ship. The player with the most points won from completing requirements and from Hazards wins!
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