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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ian Howard
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아티스트
Marty Cobb
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인원
게임 소개
Breakfast Shy 엽서 게임, 2023년 6월 이달의 보드 게임 클럽 엽서 패키지에 포함.
아주 가벼운 게임 규칙, 시리얼 박스의 뒷면에 있을 법한 게임!
한 바퀴마다 6면 주사위 2개씩 굴린다. 각각의 값을 채워지지 않은 다른 완두콩(원)에 놓습니다.
값을 배치하려면 인접한 각 채워진 완두콩보다 정확히 1 높거나 낮아야 합니다. 인접한 의미는 왼쪽, 오른쪽, 위쪽 또는 아래쪽을 의미하며 대각선을 포함하지 않습니다. 새로운 가치를 부여하기 위해서는 으깨진 완두콩과 의도된 위치에 인접한 꼬투리에 있는 완두콩의 가치를 무시해야 한다. 두 값을 모두 배치한 후 새 회전을 시작합니다.
다이 값을 배치할 수 없거나 배치하지 않기로 선택한 경우, 대신 임의의 완두콩(이전에 채워진 완두콩 포함)을 가로 질러 스머징합니다. 이것들은 너의 점수에 반할 것이다.
롤링된 값을 배치하는 대신 포드를 생성할 수 있습니다. 연속적으로 인접한 3개의 완두콩(채움, 채움, 또는 으깨짐)에 원을 그리세요. 즉, A는 C에 인접한 B에 인접합니다. 포드는 겹치지 않을 수 있다. 한 꼬투리 안에 들어있는 완두콩은 항상 같은 값을 가져야 한다. 포드가 생성될 때 채워지지 않은 완두콩은 그 값을 사용해야만 채울 수 있으며, 이는 정상 배치 요건에 대한 예외이다. 각각의 pod&rsquo's 값은 서로 독립적이다. 꼬투리 안의 콩은 정상적으로 으깨질 수 있다. 포드를 만든 후 새로운 전환을 시작합니다.
판 위의 모든 완두콩을 으깨거나 채워 넣으면 수확이 완료된다.
으깬 콩의 수를 세어 점수를 결정한다. 점수가 낮을수록 더 좋은 성적을 거둔 셈이다. 피터를 자랑스럽게 만들기 위해 완두콩을 으깨지 않고 수확을 완성하세요!
아주 가벼운 게임 규칙, 시리얼 박스의 뒷면에 있을 법한 게임!
한 바퀴마다 6면 주사위 2개씩 굴린다. 각각의 값을 채워지지 않은 다른 완두콩(원)에 놓습니다.
값을 배치하려면 인접한 각 채워진 완두콩보다 정확히 1 높거나 낮아야 합니다. 인접한 의미는 왼쪽, 오른쪽, 위쪽 또는 아래쪽을 의미하며 대각선을 포함하지 않습니다. 새로운 가치를 부여하기 위해서는 으깨진 완두콩과 의도된 위치에 인접한 꼬투리에 있는 완두콩의 가치를 무시해야 한다. 두 값을 모두 배치한 후 새 회전을 시작합니다.
다이 값을 배치할 수 없거나 배치하지 않기로 선택한 경우, 대신 임의의 완두콩(이전에 채워진 완두콩 포함)을 가로 질러 스머징합니다. 이것들은 너의 점수에 반할 것이다.
롤링된 값을 배치하는 대신 포드를 생성할 수 있습니다. 연속적으로 인접한 3개의 완두콩(채움, 채움, 또는 으깨짐)에 원을 그리세요. 즉, A는 C에 인접한 B에 인접합니다. 포드는 겹치지 않을 수 있다. 한 꼬투리 안에 들어있는 완두콩은 항상 같은 값을 가져야 한다. 포드가 생성될 때 채워지지 않은 완두콩은 그 값을 사용해야만 채울 수 있으며, 이는 정상 배치 요건에 대한 예외이다. 각각의 pod&rsquo's 값은 서로 독립적이다. 꼬투리 안의 콩은 정상적으로 으깨질 수 있다. 포드를 만든 후 새로운 전환을 시작합니다.
판 위의 모든 완두콩을 으깨거나 채워 넣으면 수확이 완료된다.
으깬 콩의 수를 세어 점수를 결정한다. 점수가 낮을수록 더 좋은 성적을 거둔 셈이다. 피터를 자랑스럽게 만들기 위해 완두콩을 으깨지 않고 수확을 완성하세요!
Breakfast Shy postcard game, included in the June 2023 Board Game of the Month Club Postcard package.
Very light game rules, a game that could be on the back of a cereal box!
Each turn, roll 2 six-sided dice. Place each of these values into a different, unfilled pea (circle).
To place a value, it must be exactly 1 higher or lower than each adjacent filled pea. Adjacent means directly left, right, up, or down and does not include diagonals. For the purposes of placing a new value, ignore the values of any smushed peas and any peas in pods that are adjacent to the intended placement. After placing both values, start a new turn.
If you cannot or choose not to place a die value, instead smush any pea (including a previously-filled pea) by crossing it out. These will count against your score.
Instead of placing the values rolled, you may instead create a pod. Circle any 3 peas (filled, unfilled, or smushed) that are continuously adjacent — in other words, A is adjacent to B, which is adjacent to C. Pods may not overlap. Filled peas within a pod must always have the same value. Any unfilled peas when the pod is created can only be filled by using that value; this is an exception to the normal placement requirements. Each pod’s value is independent of each other pod. Peas in a pod may be smushed as normal. After creating a pod, start a new turn.
When all peas on the board have been either smushed or filled, the harvest is complete.
Count up the number of smushed peas to determine your score. The lower your score, the better you’ve done. Complete the harvest without smushing any peas to make Peater proud!
Very light game rules, a game that could be on the back of a cereal box!
Each turn, roll 2 six-sided dice. Place each of these values into a different, unfilled pea (circle).
To place a value, it must be exactly 1 higher or lower than each adjacent filled pea. Adjacent means directly left, right, up, or down and does not include diagonals. For the purposes of placing a new value, ignore the values of any smushed peas and any peas in pods that are adjacent to the intended placement. After placing both values, start a new turn.
If you cannot or choose not to place a die value, instead smush any pea (including a previously-filled pea) by crossing it out. These will count against your score.
Instead of placing the values rolled, you may instead create a pod. Circle any 3 peas (filled, unfilled, or smushed) that are continuously adjacent — in other words, A is adjacent to B, which is adjacent to C. Pods may not overlap. Filled peas within a pod must always have the same value. Any unfilled peas when the pod is created can only be filled by using that value; this is an exception to the normal placement requirements. Each pod’s value is independent of each other pod. Peas in a pod may be smushed as normal. After creating a pod, start a new turn.
When all peas on the board have been either smushed or filled, the harvest is complete.
Count up the number of smushed peas to determine your score. The lower your score, the better you’ve done. Complete the harvest without smushing any peas to make Peater proud!
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