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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jun Arisaka, Naoto Kadokura
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아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 일본의 택틱스 잡지 48호, 50호, 52호에 연재되었던 게임의 일부이다48호에서 플레이어들은 토끼나 쥐의 역할을 맡게 된다. 이것은 일종의 RPG이며 전장은 게임 마스터가 결정하는 것이 될 수 있으므로 유지력이나 다른 목적을 달성하려고 할 수 있습니다. 하지만, 당신의 길에는 많은 장애물이 있습니다. 토끼에게는 농부와 여우가 있고, 쥐에게는 농장의 아주머니와 다양한 새들과 올빼미들이 있다. 다람쥐, 고양이, 개, 두더지, 비버, 뱀, 심지어 철조망과 같이 혼합물에 던져질 수 있는 추가 적들이 있다. 이들 각각은 하나 이상의 d6를 사용하여 해결된 고유한 능력 통계를 가지고 있었다이 게임을 특징으로 하는 이후의 이슈들은 다양한 복잡성과 비판자들을 추가시켰다.
모든 문제는 지도와 종이 토큰과 함께 제공되었으며 규칙과 차트는 잡지 내부에 있습니다. 그 토큰들은 입회자였다. 조립이 필요했습니다.
—사용자 요약
일본어 위키백과에서:
플레이어가 플레이어 캐릭터(PC)로 토끼나 고양이 등 작은 동물을 플레이하는 TRPG. PC가 동물이라는 점 외에 PC는 공통의 목적을 가지고 있지 않다. PC가 해야 할 일은 게임 마스터가 준비한 시나리오에 달려 있으며, 한 때는 생존 사냥이 게임의 목표이며, 때로는 인간의 도시를 탐험하는 것이 게임의 목표이다.
룰북에 정의된 디자인 컨셉에 따라 Rabits & Rats가 지향하는 분위기는 "수상함 아래의 토끼들;모험가들" (감바의 모험), "미스 비앙카의 모험과;록키 척 더 마운틴 마우스. ", "Dr. 라쿤과 그의 친구들;Seaton\'s Book of Animals " 등이 게임에서 플레이어 캐릭터들은 동물들의 공통 언어로 인해 인종이 달라도 서로 의사소통이 가능하다. (단, 기술평가는 반드시 성공하셔야 합니다.)플레이어 캐릭터는 미리 설정된 동물 종족을 선택하여 결정됩니다. 각 동물 인종은 고유의 통계와 초기 기술을 가지고 있어 일종의 원형 기반 캐릭터 제작 시스템이다.
규칙집의 동물 종족은 토끼, 오소리, 쥐, 다람쥐, 고양이, 개, 수달, 바다 수달, 뱀, 두더지 등이다.
행위 판단은 퍼센트 롤에 속한다. 10~1 범위의 값을 얻기 위해 두 개의 십면체 주사위를 굴리면 그 값이 액션 판정에 사용된 스킬 값보다 작거나 같으면 판정이 성공한 것으로 간주된다.
많은 기술들이 동물들에게 고유한 것들이고, 그 중 일부는 일반적인 TRPG에서 자주 발견되지 않습니다. (예를 들어, 수영 대신 보트와 비슷한 것을 사용하여 강을 건너는 것과 같이, 인간에게는 상식적이지만 야생 동물이 해서는 안 되는 행동을 수행할 때,& quot; conce 가능한 & quot 능력 & 기술을 결정하는 데 성공해야 합니다.)
모든 문제는 지도와 종이 토큰과 함께 제공되었으며 규칙과 차트는 잡지 내부에 있습니다. 그 토큰들은 입회자였다. 조립이 필요했습니다.
—사용자 요약
일본어 위키백과에서:
플레이어가 플레이어 캐릭터(PC)로 토끼나 고양이 등 작은 동물을 플레이하는 TRPG. PC가 동물이라는 점 외에 PC는 공통의 목적을 가지고 있지 않다. PC가 해야 할 일은 게임 마스터가 준비한 시나리오에 달려 있으며, 한 때는 생존 사냥이 게임의 목표이며, 때로는 인간의 도시를 탐험하는 것이 게임의 목표이다.
룰북에 정의된 디자인 컨셉에 따라 Rabits & Rats가 지향하는 분위기는 "수상함 아래의 토끼들;모험가들" (감바의 모험), "미스 비앙카의 모험과;록키 척 더 마운틴 마우스. ", "Dr. 라쿤과 그의 친구들;Seaton\'s Book of Animals " 등이 게임에서 플레이어 캐릭터들은 동물들의 공통 언어로 인해 인종이 달라도 서로 의사소통이 가능하다. (단, 기술평가는 반드시 성공하셔야 합니다.)플레이어 캐릭터는 미리 설정된 동물 종족을 선택하여 결정됩니다. 각 동물 인종은 고유의 통계와 초기 기술을 가지고 있어 일종의 원형 기반 캐릭터 제작 시스템이다.
규칙집의 동물 종족은 토끼, 오소리, 쥐, 다람쥐, 고양이, 개, 수달, 바다 수달, 뱀, 두더지 등이다.
행위 판단은 퍼센트 롤에 속한다. 10~1 범위의 값을 얻기 위해 두 개의 십면체 주사위를 굴리면 그 값이 액션 판정에 사용된 스킬 값보다 작거나 같으면 판정이 성공한 것으로 간주된다.
많은 기술들이 동물들에게 고유한 것들이고, 그 중 일부는 일반적인 TRPG에서 자주 발견되지 않습니다. (예를 들어, 수영 대신 보트와 비슷한 것을 사용하여 강을 건너는 것과 같이, 인간에게는 상식적이지만 야생 동물이 해서는 안 되는 행동을 수행할 때,& quot; conce 가능한 & quot 능력 & 기술을 결정하는 데 성공해야 합니다.)
This is part a series of games that was in Japanese Tactics magazine issues 48, 50, and 52.
In issue 48, the players take on the roles of either rabbits or rats. This is a kind of RPG, and the battlefield can be whatever the Game Master decides, so you may be trying to get sustenance or to other objectives. However, in your way are many obstacles. For the rabbit there is the farmer and fox, and for the rat there is the lady of the farm and various birds and owls. There are additional foes that can be thrown into the mix, such as a squirrel, cat, dog, mole, beaver, snake, even barbed wire. Each of these had their own ability stats which were resolves using one or more d6.
The later issues featuring the game added different complexities and critters.
All issues came with a map and paper tokens, with the rules and charts being inside the magazine. The tokens were standees. Assembly was required.
—user summary
From Japanese Wikipedia:
A TRPG in which the player plays a small animal such as a rabbit or a cat as a player character (PC). Other than the fact that PCs are animals, PCs do not have a common purpose. What the PC needs to do depends on the scenario prepared by the game master, and at one time the goal of the game is to hunt for survival, and sometimes the goal of the game is to explore the city of humans.
According to the design concept defined in the rulebook, the atmosphere that Rabbits & Rats is aiming for is "The Rabbits of Watership Down", "The Adventurers" (Gamba\'s Adventures), "The Adventures of Miss Bianca", and "Rocky Chuck the Mountain Mouse". ", "Dr. Raccoon and His Friends", "Seaton\'s Book of Animals", etc.
In this game, the player characters are able to communicate with each other even if they are of different races due to the common language of the animals. (However, you must succeed in the skill assessment.)
The player character is determined by choosing a preset animal race. Each animal race has its own set of stats and initial skills, making it a kind of archetype-based character-making system.
The animal races in the rulebook are rabbits, badgers, rats, squirrels, cats, dogs, otters, sea otters, snakes, and moles.
The act judgment belongs to the percentage roll. If two decahedral dice are rolled to obtain a value in the range of 10~1, and the value is less than or equal to the skill value used for the action judgment, the judgment is considered successful.
Many of the skills are unique to animals, and some of them are not often found in regular TRPGs. (For example, when performing actions that are common sense for humans but should not be performed by wild animals, such as "crossing a river using something similar to a boat instead of swimming," it is necessary to succeed in determining the act of "conceivable" skills.)
In issue 48, the players take on the roles of either rabbits or rats. This is a kind of RPG, and the battlefield can be whatever the Game Master decides, so you may be trying to get sustenance or to other objectives. However, in your way are many obstacles. For the rabbit there is the farmer and fox, and for the rat there is the lady of the farm and various birds and owls. There are additional foes that can be thrown into the mix, such as a squirrel, cat, dog, mole, beaver, snake, even barbed wire. Each of these had their own ability stats which were resolves using one or more d6.
The later issues featuring the game added different complexities and critters.
All issues came with a map and paper tokens, with the rules and charts being inside the magazine. The tokens were standees. Assembly was required.
—user summary
From Japanese Wikipedia:
A TRPG in which the player plays a small animal such as a rabbit or a cat as a player character (PC). Other than the fact that PCs are animals, PCs do not have a common purpose. What the PC needs to do depends on the scenario prepared by the game master, and at one time the goal of the game is to hunt for survival, and sometimes the goal of the game is to explore the city of humans.
According to the design concept defined in the rulebook, the atmosphere that Rabbits & Rats is aiming for is "The Rabbits of Watership Down", "The Adventurers" (Gamba\'s Adventures), "The Adventures of Miss Bianca", and "Rocky Chuck the Mountain Mouse". ", "Dr. Raccoon and His Friends", "Seaton\'s Book of Animals", etc.
In this game, the player characters are able to communicate with each other even if they are of different races due to the common language of the animals. (However, you must succeed in the skill assessment.)
The player character is determined by choosing a preset animal race. Each animal race has its own set of stats and initial skills, making it a kind of archetype-based character-making system.
The animal races in the rulebook are rabbits, badgers, rats, squirrels, cats, dogs, otters, sea otters, snakes, and moles.
The act judgment belongs to the percentage roll. If two decahedral dice are rolled to obtain a value in the range of 10~1, and the value is less than or equal to the skill value used for the action judgment, the judgment is considered successful.
Many of the skills are unique to animals, and some of them are not often found in regular TRPGs. (For example, when performing actions that are common sense for humans but should not be performed by wild animals, such as "crossing a river using something similar to a boat instead of swimming," it is necessary to succeed in determining the act of "conceivable" skills.)
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