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BGG랭킹
BGG전체 : 6126
FAMILYGAMES : 1701
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.83 / 5
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디자이너
Michael Feldkötter
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아티스트
Claus Stephan
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인원
게임 소개
선수들은 드럼을 운반하고 배에 실어야 한다. 이를 위해 큰 작업자와 작은 작업자 두 명, 그리고 각 작업자가 이동할 수 있는 카드 5장 세트를 가지고 있다. (각 작업자 1 카운터에 대해) 어떤 작업자가 첫 번째, 두 번째 등을 이동하는지를 나타내는 카운터가 있는 척도가 있다.
차례대로, 모든 플레이어들은 각각의 카드 세트에서 번호가 매겨진 카드들 중 하나를 비밀리에 선택한다.
가장 먼저 움직이는 작업자를 위해 플레이어가 적절한 카드를 공개하고 자신의 카드에 명시된 공간만큼 작업자를 움직입니다. 노동자 중 한 명이 점유된 공간에 착륙하면 (수동적인) 노동자는 창고 반대편으로 밀려난다. 이곳은 이미 사람이 많은 곳인데 일꾼이 움직이지 않는다. 그 근로자는 다음 빈 공간으로 다시 이동될 것입니다.
모든 선수가 움직이면 챔버 옆에 작업자가 있는지 창고를 점검한다. 선수들은 옆에 있는 방의 드럼통만큼이나 많은 드럼을 가지고 간다. 통은 항구에 있는 하나 이상의 배(4척)에 배치되며 플레이어들은 자유롭게 결정할 수 있다.
일꾼이 부서진 통이 있는 방 옆에 있을 때 플레이어는 배에서 자신의 색깔의 드럼을 가져와야 한다. 일꾼이 은화도 그려져 있는 방 옆에 있을 때 플레이어는 보통 주식에서 은 조각을 얻는다.
배 위에 배럴을 올려놓은 다수는 득점을 위해 중요하다. 배에 짐을 가득 실었을 때, 혹은 가장 왼쪽의 배라면, 짐을 실었을 때, 그 배들은 라운드가 끝날 때 점수를 받는다.
배에는 1위, 2위, 3위(3인 또는 4인 경기의 경우 후자)에 대한 점수가 있다.
다음 라운드에서는 마지막 작업자(플레이 순서)가 첫 번째 작업자가 된다.
은화 3개를 사면 현재 라운드의 추가 일꾼을 살 수 있지만, 이 일꾼은 항상 한 라운드에서 가장 먼저 움직여야 합니다. 이 노동자는 통이 깨진 방 근처에서 이사가 끝난다면 벌칙을 받지 않습니다.
웨어하우스 카드는 느슨한 타일이라 게임마다 구성이 다릅니다. 스택이 고갈되면 게임은 종료됩니다.
게임 요약
보드에는 무작위로 정렬된 7/8(3er/4er)의 창고 그룹이 표시되며, 각 창고에는 0-4개의 양호한 배럴 또는 0-2개의 깨진 배럴이 들어 있는 방 2개와 0-1개의 코인이 있습니다. 이것은 각 저장실 앞에 멈춤쇠가 있는 고리 모양의 이동 경로로 둘러싸여 있다. 플레이어는 각각 보드의 반대쪽 끝에서 시작하는 2명의 도크 작업자(빅, 리틀)와 1-5번으로 번호가 매겨진 2개의 이동 카드 세트(작업자당 1세트)를 가지고 있다. 교각은 4개이며, 각각 3개 이상의 통이 들어갈 수 있는 임의의 보트가 있다. 처음에, 1부두는 "파일럿"보트가 공간을 차지하고 있지만 물건을 실을 수는 없다. 마지막으로, 토큰 이동 순서는 게임 시작 시 무작위로 설정된다: 모든 작업자에 해당하는 치트는 무작위 순서로 일렬로 배치된다.
매 라운드마다 플레이어는 먼저 3코인을 지불하고 레이지 잭을 고용할 수 있다. 게으른 잭 토큰을 작업자 중 한 명에게 놓습니다. 그리고 나서, 모든 사람들이 각각의 노동자들을 위한 이동 카드를 선택하고 동시에 공개합니다. 게으른 잭을 고용한 경우 게으른 잭을 고용한 사람과 동일한 유형(큰/작은)의 추가 카드를 재생합니다. 노동자들은 모두 토큰 이동 순서대로 움직이며, 게으른 잭이 먼저 움직인다. 만약 그들이 다른 작업자 위에 착지하면, 그들은 그 작업자를 이동 경로의 반대편으로 이동시킨다; 그 경우, 이동 작업자는 이동 경로의 첫 번째 빈 공간으로 뒤로 이동한다.
모든 토큰이 이동한 후 보드의 한 쪽에서 다른 쪽으로 순서대로 창고를 해결합니다. 만약 동전이 있다면, 은행에서 하나 가져가세요. 창고에 좋은 배럴이 있으면 재고에서 최대한 많이 꺼내서 보트에 실으십시오. 마지막 빈자리를 차지하면 1VP를 획득하여 배가 출항한다. 즉, 배럴을 탑재한 선수는 과반수를 기준으로 VP를 획득한다(마지막 순위는 아무 것도 획득하지 못하며, 동점자는 랭킹 합계, 반올림). 즉시 부두 선로에서 다른 보트를 전진시키고, 마지막 부두에 새 보트를 배치한다. 창고에 깨진 배럴이 있는 경우 보트에서 배럴을 최대한 제거하십시오(예외: 게으른 잭은 짐을 내리지 않음).
교각 안에 3척 이하의 보트가 있으면 게임은 종료됩니다. 모든 보트에 점수를 매기고 대부분의 VP가 승리합니다.
그렇지 않을 경우, 1번 부두의 보트는 점수를 매긴 다음, 멀리 항해한다(즉시 모든 보트를 전진시키고 새 보트를 뽑는다). 마지막으로, 만약 당신이 이번 차례에 마지막 6척의 보트에 뛰어들었다면, 토큰 이동 순서를 무작위로 정하세요. 그렇지 않으면 이동 순서에서 마지막에 있는 토큰이 1위로 이동합니다. 게으른 잭을 돌려보내 보급을 하고 한 판을 더 돌립니다.
차례대로, 모든 플레이어들은 각각의 카드 세트에서 번호가 매겨진 카드들 중 하나를 비밀리에 선택한다.
가장 먼저 움직이는 작업자를 위해 플레이어가 적절한 카드를 공개하고 자신의 카드에 명시된 공간만큼 작업자를 움직입니다. 노동자 중 한 명이 점유된 공간에 착륙하면 (수동적인) 노동자는 창고 반대편으로 밀려난다. 이곳은 이미 사람이 많은 곳인데 일꾼이 움직이지 않는다. 그 근로자는 다음 빈 공간으로 다시 이동될 것입니다.
모든 선수가 움직이면 챔버 옆에 작업자가 있는지 창고를 점검한다. 선수들은 옆에 있는 방의 드럼통만큼이나 많은 드럼을 가지고 간다. 통은 항구에 있는 하나 이상의 배(4척)에 배치되며 플레이어들은 자유롭게 결정할 수 있다.
일꾼이 부서진 통이 있는 방 옆에 있을 때 플레이어는 배에서 자신의 색깔의 드럼을 가져와야 한다. 일꾼이 은화도 그려져 있는 방 옆에 있을 때 플레이어는 보통 주식에서 은 조각을 얻는다.
배 위에 배럴을 올려놓은 다수는 득점을 위해 중요하다. 배에 짐을 가득 실었을 때, 혹은 가장 왼쪽의 배라면, 짐을 실었을 때, 그 배들은 라운드가 끝날 때 점수를 받는다.
배에는 1위, 2위, 3위(3인 또는 4인 경기의 경우 후자)에 대한 점수가 있다.
다음 라운드에서는 마지막 작업자(플레이 순서)가 첫 번째 작업자가 된다.
은화 3개를 사면 현재 라운드의 추가 일꾼을 살 수 있지만, 이 일꾼은 항상 한 라운드에서 가장 먼저 움직여야 합니다. 이 노동자는 통이 깨진 방 근처에서 이사가 끝난다면 벌칙을 받지 않습니다.
웨어하우스 카드는 느슨한 타일이라 게임마다 구성이 다릅니다. 스택이 고갈되면 게임은 종료됩니다.
게임 요약
보드에는 무작위로 정렬된 7/8(3er/4er)의 창고 그룹이 표시되며, 각 창고에는 0-4개의 양호한 배럴 또는 0-2개의 깨진 배럴이 들어 있는 방 2개와 0-1개의 코인이 있습니다. 이것은 각 저장실 앞에 멈춤쇠가 있는 고리 모양의 이동 경로로 둘러싸여 있다. 플레이어는 각각 보드의 반대쪽 끝에서 시작하는 2명의 도크 작업자(빅, 리틀)와 1-5번으로 번호가 매겨진 2개의 이동 카드 세트(작업자당 1세트)를 가지고 있다. 교각은 4개이며, 각각 3개 이상의 통이 들어갈 수 있는 임의의 보트가 있다. 처음에, 1부두는 "파일럿"보트가 공간을 차지하고 있지만 물건을 실을 수는 없다. 마지막으로, 토큰 이동 순서는 게임 시작 시 무작위로 설정된다: 모든 작업자에 해당하는 치트는 무작위 순서로 일렬로 배치된다.
매 라운드마다 플레이어는 먼저 3코인을 지불하고 레이지 잭을 고용할 수 있다. 게으른 잭 토큰을 작업자 중 한 명에게 놓습니다. 그리고 나서, 모든 사람들이 각각의 노동자들을 위한 이동 카드를 선택하고 동시에 공개합니다. 게으른 잭을 고용한 경우 게으른 잭을 고용한 사람과 동일한 유형(큰/작은)의 추가 카드를 재생합니다. 노동자들은 모두 토큰 이동 순서대로 움직이며, 게으른 잭이 먼저 움직인다. 만약 그들이 다른 작업자 위에 착지하면, 그들은 그 작업자를 이동 경로의 반대편으로 이동시킨다; 그 경우, 이동 작업자는 이동 경로의 첫 번째 빈 공간으로 뒤로 이동한다.
모든 토큰이 이동한 후 보드의 한 쪽에서 다른 쪽으로 순서대로 창고를 해결합니다. 만약 동전이 있다면, 은행에서 하나 가져가세요. 창고에 좋은 배럴이 있으면 재고에서 최대한 많이 꺼내서 보트에 실으십시오. 마지막 빈자리를 차지하면 1VP를 획득하여 배가 출항한다. 즉, 배럴을 탑재한 선수는 과반수를 기준으로 VP를 획득한다(마지막 순위는 아무 것도 획득하지 못하며, 동점자는 랭킹 합계, 반올림). 즉시 부두 선로에서 다른 보트를 전진시키고, 마지막 부두에 새 보트를 배치한다. 창고에 깨진 배럴이 있는 경우 보트에서 배럴을 최대한 제거하십시오(예외: 게으른 잭은 짐을 내리지 않음).
교각 안에 3척 이하의 보트가 있으면 게임은 종료됩니다. 모든 보트에 점수를 매기고 대부분의 VP가 승리합니다.
그렇지 않을 경우, 1번 부두의 보트는 점수를 매긴 다음, 멀리 항해한다(즉시 모든 보트를 전진시키고 새 보트를 뽑는다). 마지막으로, 만약 당신이 이번 차례에 마지막 6척의 보트에 뛰어들었다면, 토큰 이동 순서를 무작위로 정하세요. 그렇지 않으면 이동 순서에서 마지막에 있는 토큰이 1위로 이동합니다. 게으른 잭을 돌려보내 보급을 하고 한 판을 더 돌립니다.
Players have to transport drums and load them on ships. For this, they have two workers, a large one and a smaller one, and a set of 5 cards for each worker to move them. There is a scale with counters (for each worker 1 counter) depicting which worker moves first, second and so on).
In a turn, all players secretly choose one of the numbered cards from each of their card sets.
For the worker which is the first to move, the player revealed the appropriate card and moves his worker the amount of spaces as stated by his card. When one of the workers land on an occupied space, the (passive) worker is pushed to the opposite side of the warehouse. When this place is already occupied the (passive) worker won't move. The (active) worker will be moved back to the next unoccupied place.
When all players have made their moves, the warehouses are checked if there is a worker next to a chamber. Players take as many drums in their colour as barrels in the room they are next to. The barrels are placed in one or more of the ships in the harbour (4 ships); players may decide freely.
When a worker is next to a room where broken barrels are, the player must take as many drums in his colour from any of the ships. When a worker is next to a room depicting also a silver coin, the player gets a silver piece from the common stock.
Majorities with barrels on ships are important for scoring points. When a ship is fully loaded, or if it is the leftmost ship, loaded or not, it gets scored at the end of the round after which it is taken away (barrels/drums goes back to the players stock); the other ships move left accordingly and a new ship is taken from a blind stack of ships tiles.
There are scores for first, second and third positions (the latter in a game of 3 or 4 players) on the ship.
For the next round the last worker (in play order) will become first worker (shifting the counter on the scale).
For three silver coins an extra worker for the current round can be bought, but this worker always must be the first to move in a round. This worker gets no penalty if his move ends near a room with broken barrels.
The configuration of the warehouse cards each game is different, as these are loose tiles. When the stack is depleted, the game ends.
Game Summary
The board shows a randomly ordered group of 7/8 (3er/4er) warehouses, each with 2 rooms containing 0-4 good barrels or 0-2 broken barrels, and 0-1 coin. This is surrounded by a looped movement path with stops in front of each storeroom. Players each have 2 dock workers (Big and Little) which start at opposite ends of the board (off the path initially), and 2 sets of movement cards numbered 1-5 (one set per worker). There are 4 piers, each with a random boat with room for 3 or more barrels. At the start, pier 1 has a "pilot" boat -- occupies space but cannot load goods. Finally, token movement order is set randomly at the beginning of the game: chits corresponding to all workers are placed in a row in random order.
Each round, players first have the option to pay 3 coins to hire Lazy Jack for this turn (if several want to hire him, priority goes to player with fewer VP). Place the Lazy Jack token with one of your workers. Then, everyone selects and simultaneously reveals a movement card for each worker. If you hired Lazy Jack, play an additional card of the same type (Big/Little) as whoever you placed Lazy Jack with. The workers than all move in token movement order, with Lazy Jack moving first. If they land on another worker, they shift that worker to the opposite side of the movement path, unless that space is already occupied; in that case, the moving worker moves backwards to the first empty space on the path.
After all tokens have moved, resolve the warehouses in order from one side of the board to the other. If a coin is present, take one from the bank. If there are good barrels in the storeroom, take as many from your stock and load them onto any boat(s). If you take the last open spot, score 1VP and the boat sails: players with barrels on board score VP based on majority (last place scores nothing; ties will score average of sum of ranks, rounding up). Immediately move other boats forward in the pier track, and place a new boat at the last pier. If there are broken barrels in the storeroom, remove as many of your barrels from the boats (exception: Lazy Jack does not unload).
If there are now 3 or fewer boats in the piers, the game will end -- score all boats and most VP wins.
If not, the boat at pier 1 scores, then sails away (immediately advance all boats and draw a new one). Finally, if you had dipped into the last 6 boats this turn, randomize the token movement order. Otherwise, the token last in movement order moves up to 1st position. Return Lazy Jack to supply, and start another round.
In a turn, all players secretly choose one of the numbered cards from each of their card sets.
For the worker which is the first to move, the player revealed the appropriate card and moves his worker the amount of spaces as stated by his card. When one of the workers land on an occupied space, the (passive) worker is pushed to the opposite side of the warehouse. When this place is already occupied the (passive) worker won't move. The (active) worker will be moved back to the next unoccupied place.
When all players have made their moves, the warehouses are checked if there is a worker next to a chamber. Players take as many drums in their colour as barrels in the room they are next to. The barrels are placed in one or more of the ships in the harbour (4 ships); players may decide freely.
When a worker is next to a room where broken barrels are, the player must take as many drums in his colour from any of the ships. When a worker is next to a room depicting also a silver coin, the player gets a silver piece from the common stock.
Majorities with barrels on ships are important for scoring points. When a ship is fully loaded, or if it is the leftmost ship, loaded or not, it gets scored at the end of the round after which it is taken away (barrels/drums goes back to the players stock); the other ships move left accordingly and a new ship is taken from a blind stack of ships tiles.
There are scores for first, second and third positions (the latter in a game of 3 or 4 players) on the ship.
For the next round the last worker (in play order) will become first worker (shifting the counter on the scale).
For three silver coins an extra worker for the current round can be bought, but this worker always must be the first to move in a round. This worker gets no penalty if his move ends near a room with broken barrels.
The configuration of the warehouse cards each game is different, as these are loose tiles. When the stack is depleted, the game ends.
Game Summary
The board shows a randomly ordered group of 7/8 (3er/4er) warehouses, each with 2 rooms containing 0-4 good barrels or 0-2 broken barrels, and 0-1 coin. This is surrounded by a looped movement path with stops in front of each storeroom. Players each have 2 dock workers (Big and Little) which start at opposite ends of the board (off the path initially), and 2 sets of movement cards numbered 1-5 (one set per worker). There are 4 piers, each with a random boat with room for 3 or more barrels. At the start, pier 1 has a "pilot" boat -- occupies space but cannot load goods. Finally, token movement order is set randomly at the beginning of the game: chits corresponding to all workers are placed in a row in random order.
Each round, players first have the option to pay 3 coins to hire Lazy Jack for this turn (if several want to hire him, priority goes to player with fewer VP). Place the Lazy Jack token with one of your workers. Then, everyone selects and simultaneously reveals a movement card for each worker. If you hired Lazy Jack, play an additional card of the same type (Big/Little) as whoever you placed Lazy Jack with. The workers than all move in token movement order, with Lazy Jack moving first. If they land on another worker, they shift that worker to the opposite side of the movement path, unless that space is already occupied; in that case, the moving worker moves backwards to the first empty space on the path.
After all tokens have moved, resolve the warehouses in order from one side of the board to the other. If a coin is present, take one from the bank. If there are good barrels in the storeroom, take as many from your stock and load them onto any boat(s). If you take the last open spot, score 1VP and the boat sails: players with barrels on board score VP based on majority (last place scores nothing; ties will score average of sum of ranks, rounding up). Immediately move other boats forward in the pier track, and place a new boat at the last pier. If there are broken barrels in the storeroom, remove as many of your barrels from the boats (exception: Lazy Jack does not unload).
If there are now 3 or fewer boats in the piers, the game will end -- score all boats and most VP wins.
If not, the boat at pier 1 scores, then sails away (immediately advance all boats and draw a new one). Finally, if you had dipped into the last 6 boats this turn, randomize the token movement order. Otherwise, the token last in movement order moves up to 1st position. Return Lazy Jack to supply, and start another round.
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