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BGG랭킹
BGG전체 : 468
STRATEGY : 280
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Christian Marcussen
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아티스트
Chris Quilliams
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인원
게임 소개
상인·마로더스의 창시자 크리스티안 마라쿠센부터 플레이어 한 명이 하나의 정착지에서 강력한 제국으로 문명을 이끄는 문명 게임인 문화의 충돌(Clash of Cultures)이 나온다. 플레이어는 주변 환경을 탐색하고, 대도시를 건설하며, 발전을 연구하고, 방해가 되는 사람들을 정복해야 한다. 이 게임은 플레이어가 탐색할 수 있는 모듈식 보드, 48개의 뚜렷한 발전, 7개의 거대한 불가사의, 그리고 수많은 미니어처와 카드를 갖추고 있다. 우승자는 수천 년 동안 기억되고 존경받을 문화를 만들 것입니다.
진보
이 게임은 약 48개의 뚜렷한 발전을 특징으로 한다. 전체 "tech-tree"는 막다른 길이 없는 매우 유연하지만 여전히 직관적이고, 합리적이고, 현실적입니다." 게다가 당신은 다른 문화가 어떤 발전을 했는지에 대한 훌륭한 개요를 가지고 있습니다 - 물어볼 필요 없이 - 그냥 보세요.
모듈식 보드
플레이어는 초기 문명에서 시작합니다. 미지의 지역으로 주민들을 이동하여 지형과 자원을 공개해야 합니다. 지역 타일의 불운한 배치가 결정체가 되지 않도록 보장하기 위해 몇 가지 메커니즘이 구현되었습니다.
재생 시간
이 게임은 AH Civilization과 비슷한 시간대를 다루고 있다. 이 서사시 게임은 플레이어 한 명당 약 한 시간 안에 할 수 있습니다! 이것은 이 게임이 할 수 있는 것만큼 많은 영역을 차지하는 게임에게는 꽤 좋은 경기 시간이에요.
도시관리
플레이어들은 게임을 통해 그들의 도시를 확장한다. 하지만 단순히 큰 도시만이 아니다. 대신 플레이어들은 도시의 성장을 나타내는 건물 형태를 선택한다. 예를 들어, 항구, 요새, 사원 및 아카데미가 있는 도시를 확장할 수 있습니다. 모두 다양한 혜택을 누릴 수 있습니다! 추가적으로 도시는 "분노, "중립", "행복할 수 있다." 직관적이고 우아한 방식으로 통합된 모든 것.
승리를 향한 여러 가지 길
다음을 통해 포인트 적립:
- 도시 설립 및 규모 확대
- 진보
- 목표
- 원더즈
- 이벤트
진보
이 게임은 약 48개의 뚜렷한 발전을 특징으로 한다. 전체 "tech-tree"는 막다른 길이 없는 매우 유연하지만 여전히 직관적이고, 합리적이고, 현실적입니다." 게다가 당신은 다른 문화가 어떤 발전을 했는지에 대한 훌륭한 개요를 가지고 있습니다 - 물어볼 필요 없이 - 그냥 보세요.
모듈식 보드
플레이어는 초기 문명에서 시작합니다. 미지의 지역으로 주민들을 이동하여 지형과 자원을 공개해야 합니다. 지역 타일의 불운한 배치가 결정체가 되지 않도록 보장하기 위해 몇 가지 메커니즘이 구현되었습니다.
재생 시간
이 게임은 AH Civilization과 비슷한 시간대를 다루고 있다. 이 서사시 게임은 플레이어 한 명당 약 한 시간 안에 할 수 있습니다! 이것은 이 게임이 할 수 있는 것만큼 많은 영역을 차지하는 게임에게는 꽤 좋은 경기 시간이에요.
도시관리
플레이어들은 게임을 통해 그들의 도시를 확장한다. 하지만 단순히 큰 도시만이 아니다. 대신 플레이어들은 도시의 성장을 나타내는 건물 형태를 선택한다. 예를 들어, 항구, 요새, 사원 및 아카데미가 있는 도시를 확장할 수 있습니다. 모두 다양한 혜택을 누릴 수 있습니다! 추가적으로 도시는 "분노, "중립", "행복할 수 있다." 직관적이고 우아한 방식으로 통합된 모든 것.
승리를 향한 여러 가지 길
다음을 통해 포인트 적립:
- 도시 설립 및 규모 확대
- 진보
- 목표
- 원더즈
- 이벤트
From Christian Marcussen, the creator of Merchants and Marauders, comes Clash of Cultures, a civilization game in which each player leads a civilization from a single settlement to a mighty empire. Players must explore their surroundings, build large cities, research advances and conquer those who stand in the way. The game features a modular board for players to explore, 48 distinct advances, seven mighty wonders, and loads of miniatures and cards. The winner will create a culture that will be remembered and admired for millennia.
Advances
The game features about 48 distinct advances. The whole "tech-tree" is very flexible with no dead ends, yet still intuitive, sensible and "realistic." Additionally you have a great overview of what advances other cultures have - no need to ask - just look.
Modular Board
Players start with a civilization in its infancy. Move settlers to uncharted regions and reveal the terrain and its resources. Several mechanisms have been implemented to assure that an unlucky placement of region-tiles won't be a decider.
Playing Time
The game covers a time span similar to AH Civilization - that is to pre-gunpowder. This epic game is playable in about an hour per player! This is a pretty good playing time for a game that covers so much ground as this game will.
City management
Players expand their cities through the game. But not just to the generic larger city. Players instead choose a building type which represents the growth of the city. For instance you can expand a city with a port, fort, temple and academy - all with different benefits! Additionally cities can be "angry," "neutral" and "happy." Everything integrated in an intuitive and elegant fashion.
Multiple paths to victory
Earn points through:
- Founding cities and increasing their sizes
- Advances
- Objectives
- Wonders
- Events
Advances
The game features about 48 distinct advances. The whole "tech-tree" is very flexible with no dead ends, yet still intuitive, sensible and "realistic." Additionally you have a great overview of what advances other cultures have - no need to ask - just look.
Modular Board
Players start with a civilization in its infancy. Move settlers to uncharted regions and reveal the terrain and its resources. Several mechanisms have been implemented to assure that an unlucky placement of region-tiles won't be a decider.
Playing Time
The game covers a time span similar to AH Civilization - that is to pre-gunpowder. This epic game is playable in about an hour per player! This is a pretty good playing time for a game that covers so much ground as this game will.
City management
Players expand their cities through the game. But not just to the generic larger city. Players instead choose a building type which represents the growth of the city. For instance you can expand a city with a port, fort, temple and academy - all with different benefits! Additionally cities can be "angry," "neutral" and "happy." Everything integrated in an intuitive and elegant fashion.
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