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BGG랭킹
BGG전체 : 20388
ABSTRACTS : 998
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
5-5 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.44 / 5
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디자이너
Ingo Althöfer, Hilko Drude, Reinhold Wittig
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아티스트
Cyril Bouquet, Nadiia Nemchenko, Reinhold Wittig
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인원
게임 소개
빠르고 공간적인 전술적인 주사위 게임 옴바에서 플레이어들은 3×3제곱미터에 불과한 작은 게임 피치 위에서 서로를 막으려고 한다.
모든 피스는 경기장에서 시작합니다. 차례에 따라, 한 선수가 주사위를 굴리고, 피치를 경기장 위에서 움직이거나, 피스를 자신의 피치 중앙 사각형에 입력한다. 피스는 전체 다이 결과를 사용해야 하며 직교로만 이동할 수 있으며 이동 중에 동일한 공간에 두 번 들어갈 수 없습니다. 그 안에 다른 조각이 있는 공간은 출입이 금지되지 않지만, 그러한 공간을 드나들기 위한 다이 포인트의 비용은 두 공간 사이의 고도 차이를 더한 것과 같다. 다른 조각과 함께 공간에서 움직임을 끝내면, 그 위에 조각을 올려놓아 고정시킵니다. 스택은 높이가 &ndash일 수 있지만, 스택에 오를 때 다시 떠날 수 있는지 확인하십시오!
움직일 수 없는 선수는 탈락하지만 피스는 그대로 경기장에 남는다. 마지막으로 움직일 수 있는 플레이어가 승리합니다.
모든 피스는 경기장에서 시작합니다. 차례에 따라, 한 선수가 주사위를 굴리고, 피치를 경기장 위에서 움직이거나, 피스를 자신의 피치 중앙 사각형에 입력한다. 피스는 전체 다이 결과를 사용해야 하며 직교로만 이동할 수 있으며 이동 중에 동일한 공간에 두 번 들어갈 수 없습니다. 그 안에 다른 조각이 있는 공간은 출입이 금지되지 않지만, 그러한 공간을 드나들기 위한 다이 포인트의 비용은 두 공간 사이의 고도 차이를 더한 것과 같다. 다른 조각과 함께 공간에서 움직임을 끝내면, 그 위에 조각을 올려놓아 고정시킵니다. 스택은 높이가 &ndash일 수 있지만, 스택에 오를 때 다시 떠날 수 있는지 확인하십시오!
움직일 수 없는 선수는 탈락하지만 피스는 그대로 경기장에 남는다. 마지막으로 움직일 수 있는 플레이어가 승리합니다.
In the quick, spatial, tactical dice game Omba, players try to block one another on the tiny game pitch, which measures only 3×3 squares.
All pieces start off the pitch. On a turn, a player rolls the die and either moves a piece on the pitch or enters a piece onto the middle square of his side of the pitch. A piece must use the full die result, can move only orthogonally, and can't enter the same space twice on a move. Spaces with other pieces in them aren't off-limits, but the cost in die points to move into and out of such spaces equals one plus the altitude difference between the two spaces. When you end movement in a space with another piece, you place your piece on top of it, trapping it. Stacks can be of any height – but make sure you are able to leave again when you climb a stack!
A player who cannot make a move is eliminated, but his pieces remain on the pitch. The last player who can move wins.
All pieces start off the pitch. On a turn, a player rolls the die and either moves a piece on the pitch or enters a piece onto the middle square of his side of the pitch. A piece must use the full die result, can move only orthogonally, and can't enter the same space twice on a move. Spaces with other pieces in them aren't off-limits, but the cost in die points to move into and out of such spaces equals one plus the altitude difference between the two spaces. When you end movement in a space with another piece, you place your piece on top of it, trapping it. Stacks can be of any height – but make sure you are able to leave again when you climb a stack!
A player who cannot make a move is eliminated, but his pieces remain on the pitch. The last player who can move wins.
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