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BGG랭킹
BGG전체 : 12537
CHILDRENSGAMES : 248
FAMILYGAMES : 2471 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.36 / 5
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디자이너
Inka Brand, Markus Brand
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아티스트
Damon S. Brown, Michaela Kienle, Michael Menzel
-
인원
게임 소개
이야기: 작고 친근한 뱀파이어 빅터는 그의 거대한 성에 있고, 그의 물건들 중 많은 것들을 잘못 두었다. 다행히도, 그가 모든 방에서 움직일 필요 없이 이것들을 찾는데 사용될 수 있는 거울들이 많이 있습니다.
커버가 있는 게임박스가 성을 이루고 있다. 양쪽에는 세 개의 창문이 있습니다. 하나는 열려 있고, 다른 하나는 찾을 물건의 이미지로 채워져 있지만 상자 내부에서만 보입니다. 상자 안에 45도 각도로 꽂을 수 있는 거울도 4개 있어 열려 있는 하나의 창문을 통해 성 안으로 들어갈 때 어떤 물건도 볼 수 있다. 또한 뷰를 차단할 수 있는 (고급 규칙과 함께 사용되는) 문이 있습니다.
플레이어들은 차례로 주사위를 굴리고, 상자의 맨 위에 있는 트랙을 따라 빅터를 움직입니다. 그가 착륙하는 공간은 그가 지금 어떤 물건을 찾아야 하는지 보여준다. 그는 거울을 3개까지 움직일 수 있고, 열린 창문을 통해 엿볼 수 있습니다. 잘못된 아이템이 나오면 다음 차례다. 그러나 정확한 아이템이 보이면, 그는 하나의 피 토큰을 얻게 된다; 그 아이템과 열린 창문 교환기가 자리를 잡는다.
다른 선수들도 피 토큰을 얻을 수 있습니다. 활성 플레이어가 거울을 설정한 후 창을 보기 전에 올바른 항목이 표시되는지 예측할 수 있습니다. 맞히면 떨어집니다.
플레이어 수에 따라 정해진 수의 혈액 토큰을 먼저 수집하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
커버가 있는 게임박스가 성을 이루고 있다. 양쪽에는 세 개의 창문이 있습니다. 하나는 열려 있고, 다른 하나는 찾을 물건의 이미지로 채워져 있지만 상자 내부에서만 보입니다. 상자 안에 45도 각도로 꽂을 수 있는 거울도 4개 있어 열려 있는 하나의 창문을 통해 성 안으로 들어갈 때 어떤 물건도 볼 수 있다. 또한 뷰를 차단할 수 있는 (고급 규칙과 함께 사용되는) 문이 있습니다.
플레이어들은 차례로 주사위를 굴리고, 상자의 맨 위에 있는 트랙을 따라 빅터를 움직입니다. 그가 착륙하는 공간은 그가 지금 어떤 물건을 찾아야 하는지 보여준다. 그는 거울을 3개까지 움직일 수 있고, 열린 창문을 통해 엿볼 수 있습니다. 잘못된 아이템이 나오면 다음 차례다. 그러나 정확한 아이템이 보이면, 그는 하나의 피 토큰을 얻게 된다; 그 아이템과 열린 창문 교환기가 자리를 잡는다.
다른 선수들도 피 토큰을 얻을 수 있습니다. 활성 플레이어가 거울을 설정한 후 창을 보기 전에 올바른 항목이 표시되는지 예측할 수 있습니다. 맞히면 떨어집니다.
플레이어 수에 따라 정해진 수의 혈액 토큰을 먼저 수집하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Story: The small, friendly vampire Victor is in his huge castle, and has misplaced many of his items. Fortunately, there are many mirrors that can be used to find these things without him having to move in all there rooms.
The game box with a coverage forms the castle. On each side, there are three windows. One stays open, the others are filled with images of the items to find - but visible only from the inside of the box. There are also 4 mirrors which can be stuck into the box (at 45 degree angles), which make it possible to see any of the items when looking through the one open window into the castle. There's also a door (used with the advanced rules) that can block the view.
Players in turn roll a die, and move Victor along a track at the top of the box. The space he's landing on show what item he now has to find. He may move up to 3 mirrors, then peek through the open window. If the wrong item shows up, it's the next players turn. But when the correct item is seen, he gains one blood token; afterward, that item and the open window switch places.
The other players may gain a blood token, too. After the active player has set up the mirrors, but before he looks to the window, they may predict whether the correct item shows up. If they guess right, they gain a drop.
The player that first collects a set number of blood tokens (depending on number of players) wins the game.
The game box with a coverage forms the castle. On each side, there are three windows. One stays open, the others are filled with images of the items to find - but visible only from the inside of the box. There are also 4 mirrors which can be stuck into the box (at 45 degree angles), which make it possible to see any of the items when looking through the one open window into the castle. There's also a door (used with the advanced rules) that can block the view.
Players in turn roll a die, and move Victor along a track at the top of the box. The space he's landing on show what item he now has to find. He may move up to 3 mirrors, then peek through the open window. If the wrong item shows up, it's the next players turn. But when the correct item is seen, he gains one blood token; afterward, that item and the open window switch places.
The other players may gain a blood token, too. After the active player has set up the mirrors, but before he looks to the window, they may predict whether the correct item shows up. If they guess right, they gain a drop.
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