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BGG랭킹
BGG전체 : 922
STRATEGY : 515
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.24 / 5
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디자이너
Paolo Mori
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아티스트
Mariano Iannelli
-
인원
게임 소개
노동자를 모집하고, 프로젝트를 사고, 배를 만들죠. 그리고 배를 이용해서 동아프리카와 인도로 가는 새로운 상업 항로를 열어 돈과 영광을 얻습니다.
이 게임은 리스크 관리 요소를 갖춘 리소스 관리 게임으로 다음과 같이 작동합니다.
출발 선수부터 시작해서, 각 플레이어는 하나의 번호가 매겨진 디스크를 보드의 네 가지 동작 영역 중 하나에 있는 자신의 컬러 디스크 위에 올려놓는다. 바스코 다 가마 타일에는 숫자가 적혀 있다; 이 숫자 이상의 모든 것은 무료이며, 아래의 모든 것은 지불되어야 하므로 플레이어들은 번호가 매겨진 디스크를 가져갈 때 이것을 고려해야 한다. 모든 플레이어가 4개의 디스크를 넣으면 이 '활성화 번호'에 대한 수식어가 표시되고 디스크는 번호별로 동작한다. 크루 구역에서 플레이어는 크루와 선장을 고용할 수 있지만 비용이 듭니다. 각각의 라운드에는 배들의 창이 있다. 왼쪽에 있는 숫자는 항법 강도이고, 오른쪽에 있는 숫자는 다른 승무원들이 필요로 하는 양입니다. 플레이어들은 배를 선택하고, 선장에게 돈을 지불하고, 선장이 맨 위에 있는 타일을 반대편으로 돌립니다. 항해 구역에서는 선수가 자신의 배를 가져다가 자신이 선택한 줄에 놓지만 배의 항법 강도를 넘지 않도록 신경을 써야 한다.
경기는 5라운드로 진행되며, 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리한다.
규칙집에 대한 간단한 설명:
바스코 다 가마는 인도로 가는 해상 항로를 발견한 혐의로 기소되었다.
플레이어들은 그의 후원하에 명성과 부를 성취하는 것을 목표로 하는 부유한 선주들의 역할을 한다.
사업에 성공하려면 선장 고용, 선원 모집, 선박 건조, 진수, 모잠비크, 말린디, 몸바사, 캘리컷 상륙 등을 마음대로 관리해야 한다.
배 한 척을 보낼 때마다 플레이어는 즉시 보상을 받게 되며, 위신(승리 포인트)을 얻게 된다.
배를 멀리 보낼수록 보상금은 낮아지지만 선수가 얻는 승리 점수는 높아진다.
라운드가 끝난 후 착지할 때(즉, 일정 수의 선박이 도달한 경우) 선박 소유자에게 추가 승리 포인트를 부여하고, 특정 조건에서 다음 착지로 진출한다. 이로써 다음 라운드에서 다시 승리 포인트를 획득할 수 있는 기회가 생긴다.
각 라운드 동안 플레이어는 다양한 영역(탐색, 모집, 프로젝트 또는 캐릭터 구매)에서 활동을 수행합니다.
계획은 기본입니다. 조치를 취할 권리는 무료이거나 유료일 수 있습니다.
행동을 빨리 할수록 그에 대한 대가를 치러야 할 가능성이 높아집니다.
선수들은 자신이 특정 지역에서 먼저 행동할 권리를 위해 얼마를 지불할 준비가 되어 있는지 자문해야 할 것이다.
바스코 다 가마 자신이 각 라운드의 첫 번째 무료 액션으로 결정한다. 그는 또한 몇몇 선수들이 돈을 쓸 수 있게 함으로써 그들을 도울 것이다.
이 해양 대기업은 4명의 영향력 있는 캐릭터의 관심을 높입니다.
새로운 상업 루트의 개발에 실질적인 역할을 하는 것을 목표로, 그들은 또한 플레이어스에게 그들의 특혜를 무료로 제공할 것이다.
프란시스코 알바레스(사제)는 선원으로 사용될 많은 선교사들을 이용할 수 있게 할 것이고, 지롤라모 세르니기(상선)는 건조되고 유인된 선박들을 조직할 것이며, 바르톨로메우 디아스(지도자)는 증가된 이니셔티브와 추가 승점을 부여할 것이며, 마누엘 1(왕)은 플레이어들에게 추가 행동을 취할 수 있게 할 것이다. 포르투갈 왕국의 이름.
승자는 게임 종료 시 가장 높은 승리 포인트를 획득한 플레이어입니다.
이 게임은 리스크 관리 요소를 갖춘 리소스 관리 게임으로 다음과 같이 작동합니다.
출발 선수부터 시작해서, 각 플레이어는 하나의 번호가 매겨진 디스크를 보드의 네 가지 동작 영역 중 하나에 있는 자신의 컬러 디스크 위에 올려놓는다. 바스코 다 가마 타일에는 숫자가 적혀 있다; 이 숫자 이상의 모든 것은 무료이며, 아래의 모든 것은 지불되어야 하므로 플레이어들은 번호가 매겨진 디스크를 가져갈 때 이것을 고려해야 한다. 모든 플레이어가 4개의 디스크를 넣으면 이 '활성화 번호'에 대한 수식어가 표시되고 디스크는 번호별로 동작한다. 크루 구역에서 플레이어는 크루와 선장을 고용할 수 있지만 비용이 듭니다. 각각의 라운드에는 배들의 창이 있다. 왼쪽에 있는 숫자는 항법 강도이고, 오른쪽에 있는 숫자는 다른 승무원들이 필요로 하는 양입니다. 플레이어들은 배를 선택하고, 선장에게 돈을 지불하고, 선장이 맨 위에 있는 타일을 반대편으로 돌립니다. 항해 구역에서는 선수가 자신의 배를 가져다가 자신이 선택한 줄에 놓지만 배의 항법 강도를 넘지 않도록 신경을 써야 한다.
경기는 5라운드로 진행되며, 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리한다.
규칙집에 대한 간단한 설명:
바스코 다 가마는 인도로 가는 해상 항로를 발견한 혐의로 기소되었다.
플레이어들은 그의 후원하에 명성과 부를 성취하는 것을 목표로 하는 부유한 선주들의 역할을 한다.
사업에 성공하려면 선장 고용, 선원 모집, 선박 건조, 진수, 모잠비크, 말린디, 몸바사, 캘리컷 상륙 등을 마음대로 관리해야 한다.
배 한 척을 보낼 때마다 플레이어는 즉시 보상을 받게 되며, 위신(승리 포인트)을 얻게 된다.
배를 멀리 보낼수록 보상금은 낮아지지만 선수가 얻는 승리 점수는 높아진다.
라운드가 끝난 후 착지할 때(즉, 일정 수의 선박이 도달한 경우) 선박 소유자에게 추가 승리 포인트를 부여하고, 특정 조건에서 다음 착지로 진출한다. 이로써 다음 라운드에서 다시 승리 포인트를 획득할 수 있는 기회가 생긴다.
각 라운드 동안 플레이어는 다양한 영역(탐색, 모집, 프로젝트 또는 캐릭터 구매)에서 활동을 수행합니다.
계획은 기본입니다. 조치를 취할 권리는 무료이거나 유료일 수 있습니다.
행동을 빨리 할수록 그에 대한 대가를 치러야 할 가능성이 높아집니다.
선수들은 자신이 특정 지역에서 먼저 행동할 권리를 위해 얼마를 지불할 준비가 되어 있는지 자문해야 할 것이다.
바스코 다 가마 자신이 각 라운드의 첫 번째 무료 액션으로 결정한다. 그는 또한 몇몇 선수들이 돈을 쓸 수 있게 함으로써 그들을 도울 것이다.
이 해양 대기업은 4명의 영향력 있는 캐릭터의 관심을 높입니다.
새로운 상업 루트의 개발에 실질적인 역할을 하는 것을 목표로, 그들은 또한 플레이어스에게 그들의 특혜를 무료로 제공할 것이다.
프란시스코 알바레스(사제)는 선원으로 사용될 많은 선교사들을 이용할 수 있게 할 것이고, 지롤라모 세르니기(상선)는 건조되고 유인된 선박들을 조직할 것이며, 바르톨로메우 디아스(지도자)는 증가된 이니셔티브와 추가 승점을 부여할 것이며, 마누엘 1(왕)은 플레이어들에게 추가 행동을 취할 수 있게 할 것이다. 포르투갈 왕국의 이름.
승자는 게임 종료 시 가장 높은 승리 포인트를 획득한 플레이어입니다.
Recruit workers, buy projects, build ships. And use the ships to open new commercial routes to eastern Africa and India, to earn money and glory.
This is a resource management game, with an element of risk management, that works like this:
Beginning with the start player, each player takes one numbered disc and places it on top of his own coloured disc in one of the four action areas of the board. A Vasco da Gama tile states a number; everything above this number is free of charge, anything below will have to be paid for, so players will take this into account when taking numbered discs. When all players have placed four discs, a modifier to this 'activation number' is shown, and discs are worked by number. In the crew area players may hire crew and a captain, but this costs money. Each round there is a window of ships. The number on the left is the navigation strength, the number on the right is the required amount of different crew. Players choose a ship, pay for the crew and turn the tile to its other side - with a captain on top. In the navigation area, a player takes his ship and places it in a row of his choice, but he has to take care not to exceed the navigation strength of the ship.
The game lasts five rounds, after which the player with the most points has won.
A brief description from the rule book:
Vasco da Gama was charged with finding a maritime route to India.
Players play the part of rich shipowners who, under his patronage, aim to achieve prestige and riches.
To succeed in the enterprise, they must manage the money and actions at their disposal in order to hire captains, recruit crew, build ships, launch them, and send them to the landings of Natal, Terra de Boa Gente, Mozambique, Malindi, Mombasa, and Calicut.
For each ship sent, players will receive an immediate reward and will gain prestige (Victory Points).
The farther the ship is sent, the lower the compensation, but the higher the victory score that the player will earn.
Ships at landings that are "complete" at the end of the round (i.e. reached by a certain number of Ships) will earn further Victory Points for their owners and will then advance, under certain conditions, to the next Landing. This creates the opportunity to earn again Victory Points in the following Rounds.
During each Round, Players take actions in various Areas (Navigation, Recruiting, or Purchase Projects or Characters).
Planning is fundamental: The right to take an Action could be free of charge or paid for.
The earlier a Player plans to take an Action, the more likely that he will have to pay for it.
Players will have to ask themselves if and how much they are ready to pay for the right to act first in a certain area.
Vasco da Gama himself will decide which is the first free of charge Action for each Round. He will also help some of the Players by making some money available to them.
This great maritime enterprise raises the interest of 4 influential Characters.
Aiming to have a substantial role in the development of the new commercial route, they will also provide their favors free of charge to the Players.
Francisco Alvares (The Priest) will make available a number of Missionaries to be used as crew members, Girolamo Sernigi (The Merchant) will organize Ships built and manned, Bartolomeu Dias (The Leader) will grant an increased initiative and additional Victory Points, and Manuel 1st (The King) will allow Players to take an additional Action in the name of the Portuguese Kingdom.
The winner is the Player with the highest Victory Points score at the end of the game.
This is a resource management game, with an element of risk management, that works like this:
Beginning with the start player, each player takes one numbered disc and places it on top of his own coloured disc in one of the four action areas of the board. A Vasco da Gama tile states a number; everything above this number is free of charge, anything below will have to be paid for, so players will take this into account when taking numbered discs. When all players have placed four discs, a modifier to this 'activation number' is shown, and discs are worked by number. In the crew area players may hire crew and a captain, but this costs money. Each round there is a window of ships. The number on the left is the navigation strength, the number on the right is the required amount of different crew. Players choose a ship, pay for the crew and turn the tile to its other side - with a captain on top. In the navigation area, a player takes his ship and places it in a row of his choice, but he has to take care not to exceed the navigation strength of the ship.
The game lasts five rounds, after which the player with the most points has won.
A brief description from the rule book:
Vasco da Gama was charged with finding a maritime route to India.
Players play the part of rich shipowners who, under his patronage, aim to achieve prestige and riches.
To succeed in the enterprise, they must manage the money and actions at their disposal in order to hire captains, recruit crew, build ships, launch them, and send them to the landings of Natal, Terra de Boa Gente, Mozambique, Malindi, Mombasa, and Calicut.
For each ship sent, players will receive an immediate reward and will gain prestige (Victory Points).
The farther the ship is sent, the lower the compensation, but the higher the victory score that the player will earn.
Ships at landings that are "complete" at the end of the round (i.e. reached by a certain number of Ships) will earn further Victory Points for their owners and will then advance, under certain conditions, to the next Landing. This creates the opportunity to earn again Victory Points in the following Rounds.
During each Round, Players take actions in various Areas (Navigation, Recruiting, or Purchase Projects or Characters).
Planning is fundamental: The right to take an Action could be free of charge or paid for.
The earlier a Player plans to take an Action, the more likely that he will have to pay for it.
Players will have to ask themselves if and how much they are ready to pay for the right to act first in a certain area.
Vasco da Gama himself will decide which is the first free of charge Action for each Round. He will also help some of the Players by making some money available to them.
This great maritime enterprise raises the interest of 4 influential Characters.
Aiming to have a substantial role in the development of the new commercial route, they will also provide their favors free of charge to the Players.
Francisco Alvares (The Priest) will make available a number of Missionaries to be used as crew members, Girolamo Sernigi (The Merchant) will organize Ships built and manned, Bartolomeu Dias (The Leader) will grant an increased initiative and additional Victory Points, and Manuel 1st (The King) will allow Players to take an additional Action in the name of the Portuguese Kingdom.
The winner is the Player with the highest Victory Points score at the end of the game.
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