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    BGG추천: 12+
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    2.32 / 5

게임 소개

게시자 블러브:

'베테랑의 게임 디자이너 조셉 미란다는 수많은 워게임을 디자인했지만, 그는 항상 벌지 전투에서 또 다른 게임을 하는 것에 저항해왔습니다. 이것이 바로 그가 전쟁을 즐기는 취미인 그의 게임 디자인 작품인 벌지 20: 아덴 공세.

"가 있는 지휘관 시리즈(TM) 게임 엔진을 소개합니다.캠페인의 본부’ 관점"은 참가자들이 G-1 (행정), G-2 (지능), G-3 (운영), G-4 (통계) 카드를 사용하여 직원 계획을 통해 전략에 집중한다는 것을 의미한다. 온맵 기동과 전투 결과는 고된 기계 연습이 아니라 적절한 계획과 직원 작업을 통해 처리해야 하는 전방의 "뉴스를 제공하기 위해 빠르게 해결되었다.

벌지 20에서 연합군은 독일의 전략적 목표가 무엇인지 알지 못한다. 연합군의 첩보 작업은 위협에 과민반응하지 않기 위해 독일의 진짜 의도를 확인하는 것이 요구됩니다. 왜냐하면 이번에는 그들의 참모들이 연합군의 생각을 잘 이해하고 그들을 압도할 수 있다면 독일군이 승리할 수 있기 때문입니다.'

게임 구성 요소:
> One 11” x 17” 게임 맵
> One 11” x 4.2” 전투 매트
> 두 개의 플레이어 보조 화면과 전투 훈장 매트
> 48명의 직원/목표 카드
> 8페이지 분량의 그림으로 된 컬러 규칙서
> 63개의 풀 컬러, 마운트, 다이컷 정사각형 및 원형 게임 조각
> 전체 설정 표시 시트 + 디자이너 참고

시간 척도: 각 게임 턴은 3일입니다.
단위 척도: 군단 부대를 중심으로 조직된 군대 ("계단 제공")
Publisher blurb:

'Veteran game designer Joseph Miranda has designed scores of wargames, but he has always resisted "doing yet another ‘me too’ game" on The Battle of Bulge. That is why only now he has created something truly new for the wargaming hobby, his game design opus: Bulge 20: The Ardennes Offensive.

Introducing the Command Staff Series(TM) game engine, where a "Headquarters’ Perspective" of the campaign means players focus on strategy through staff planning using G-1 (Administration), G-2 (Intelligence), G-3 (Operations), and G-4 (Logistics) cards. On-map maneuvers and battle outcomes are not laborious mechanical exercises, but quickly resolved to provide "news from the front" that must be dealt with through proper planning and staff work.

In Bulge 20, the Allies don’t know which German strategic objective is being pursued. Allied intelligence work is required to ascertain the real German intentions so as not to overreact to the threat, because this time, the Germans can win if their staff can out think and outmaneuver the Allies’ staff!'

Game Components:
> One 11” x 17” game map
> One 11” x 4.2” battle mat
> Two player aid screens and Order of Battle mats
> 48 Staff / Objective cards
> One 8-page, illustrated, color rules book
> 63 full-color, mounted, die-cut square and round game pieces
> A complete setup display sheet + Designers Notes

Time scale: Each Game Turn equals 3 days
Unit scale: Armies organized around Corps units (to provide "steps")

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