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    3.10 / 5

게임 소개

헥스는 덴마크의 수학자이자 시인인 피에트 하인(Piet Hein)에 의해 발명되었는데, 그는 1942년 닐스 보어 연구소에서 이 게임을 소개했다. 같은 해 헥스는 덴마크 신문 폴리티켄에 폴리곤이라는 이름으로 실렸다. 하인 감독은 1942년 12월 26일 독자들에게 게임을 소개했고, 이후 4개월 동안 매일 문제를 일으켰다. 솔루션은 항상 다음 열에 나타납니다. 이것은 1947년 프린스턴 대학교에서 수학자 존 내쉬에 의해 독립적으로 발명되었다. 1952년, 파커 브라더스가 판촉을 했다. 그들은 그들의 버전을 Hex라고 불렀고, 그 이름은 고착되었다. Hex는 거의 모든 게임 중 가장 간단한 규칙을 가지고 있다: 당신의 색 가장자리를 당신의 색상의 토큰의 경로로 연결하라. 첫 번째 플레이어의 고유한 이점을 보완하는 "swap 규칙"(파이 규칙이라고도 함)도 있다.

인터넷에는 여러 실시간 서버를 포함한 헥스를 위한 수많은 자원이 있다. 직접 플레이하고 싶은 경우, 사용된 16진수 세트를 사용할 수 있으며, 자신만의 세트를 만들 수도 있습니다. 1"6각형의 배틀매트는 15x15 마름모 격자로 절단할 수 있습니다. 스탠다드 바둑도 이 보드에 잘 어울린다. 3M 페이퍼 게임 버전처럼 연필과 종이 게임으로도 플레이가 가능하다.
Hex was invented by the Danish mathematician and poet Piet Hein, who introduced the game in 1942 at the Niels Bohr Institute. The same year Hex appeared in the Danish newspaper Politiken under the name Polygon. Hein introduced the game to the readers on December 26, 1942 and during the following four months gave them a problem each day to begin with - eventually two days a week, on Wednesdays and Saturdays. The solution would always appear in the following column. It was independently invented by mathematician John Nash in 1947 at Princeton University. In 1952, Parker Brothers marketed a version. They called their version Hex, and the name stuck. Hex has the simplest rules of almost any game: connect your color edges with a path of tokens of your color. There is also a "swap rule" (also known as a pie rule) which compensates for the inherent advantage of the first player.

There are a number of resources for Hex on the internet, including several real-time servers. If you want to play face-to-face, used Hex sets are occasionally available, and you can also make your own set. A Battlemat with 1" hexes can be cut into a 15x15 rhombus grid. Standard Go stones also work well for this board. It is also playable as a pencil-and-paper game, like the 3M Paper Game version.

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