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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.67 / 5
-
디자이너
Simon Mackenzie
-
아티스트
-
인원
게임 소개
아무도 그것이 어떻게 시작되었고 어떻게 끝났는지 정확히 기억할 수 없는 것 같다. 하지만 그랬다.
마지막 전쟁이 끝난 지 수십 년이 지난 지금 인류는 종말론 이후의 지구 전장에서 생존을 위해 싸운다. 워랜드는 황무지와 죽은 도시에서 번식하는 부자연스러운 공포와 서로 최후의 생존자들을 찾아낸다. 소규모 교전부터 서사시 전투까지 옥탄가 액션으로 몸을 묶으세요. The WARLANDS는 죽어가는 비명과 기계들의 굉음과 함께 노래합니다.
워랜즈는 포스트 아포칼립스 지구의 폐허를 배경으로 한 터보 충전식 영화 전투 미니어처 게임이다. 인간의 마지막 잔재들이 돌연변이들과 싸우면서 죽은 자들과 서로 패권을 다투는 곳이지! 전사들은 어디에 있는가?
황무지가 원하는 건 단 하나, 검은 금, 구졸린이다.
워랜드는 포스트 아포칼립스(로드 워리어, 데스레이스, 둠스데이 등) 설정에서의 차량 전투가 수반되는 미니어처 워게임이다. 플레이어는 무기가 있는 자동차, 트럭, 사구차, 자전거, 워커, 보병 등을 만들 수 있다.
게임플레이는 빠르고 교대로 활성화된다. 플레이어는 진취성을 위해 굴러가며, 각각 이동, 사격, 가속, 감속, 특수 행동(비상 제동, 밀렵자 역주행, 언잼 무기 등)을 수행하는 속도에 따라 모델을 작동시킨다. 모든 활성화가 완료되면 턴이 종료됩니다.
각 차량 유형(자동차, 트럭, 버기, 세미, 워커 등)은 고유한 기능과 기본 특성을 가지고 있습니다. 속도와 기동성, 손상 흡수 능력, 오프로드 능력 등이 그것이다.
사격은 다이롤링(die rolling)을 포함하는데, 여기서 사격수는 목표물의 현재 속도에 따라 고정된 목표값보다 더 높게 굴려야 한다. 매우 가까운 거리에 있는 모델들은 추가 보너스를 받는다. 사격은 중요한 성공/실패 메커니즘을 가지고 있는데, 성공이 자동 명중이고 실패는 무기 잼을 초래한다.
대상의 방어구 및 무기 방어구 침투값에 따라 데미지가 수정된다. 이것은 목표물에 데미지를 주기 위해 굴린 주사위의 목표값을 결정합니다. 각 목표물은 다수의 명중점을 가지고 있다. 심각한 손상으로 인해 차량의 성능이 저하되는 것에서부터 불덩어리 속에서 완전히 파괴되는 것까지 다양한 범위의 특별한 손상이 발생한다.
운동은 운동량을 시뮬레이션하기 위한 강제적인 움직임을 가지고 있으며, 모델 종류와 현재 속도에 따라 다르다. 각 모델 45도의를 차례 이내에 다시 끌 수 있다는 것이 얼마나 멀리 그것이 직선으로 이동해야 할 수 있는지 알고 있다. 특수 기동에서는 목표값을 초과하기 위해 다이 롤이 필요하며, 운전자의 기술, 현재 차량 속도 및 차량의 사용 가능한 회전에 따라 롤이 수정됩니다. 성공이란 일반적으로 차량이 원하는 방식으로 회전하거나 조종할 수 있으며, 고장이 발생하면 차량이 무작위로 움직이거나 완전히 전멸하는 것을 의미한다.
규모는 20mm이며 대부분의 다이캐스트 장난감 자동차(성냥갑, 핫휠 등)와 호환된다. 이 라인에는 차량뿐만 아니라 기존 장난감 자동차를 업그레이드하기 위한 물집 모양의 무기 팩과 커스터마이징 비츠가 포함될 예정이다. 처음에는 미니어처 워게이밍 스케일에서는 이상하게 보이지만, 이 운동은 4x4 테이블 내에서 잘 작동하며 장난감 자동차를 커스터마이징 할 수 있는 것 자체가 취미가 될 것이다.
마지막 전쟁이 끝난 지 수십 년이 지난 지금 인류는 종말론 이후의 지구 전장에서 생존을 위해 싸운다. 워랜드는 황무지와 죽은 도시에서 번식하는 부자연스러운 공포와 서로 최후의 생존자들을 찾아낸다. 소규모 교전부터 서사시 전투까지 옥탄가 액션으로 몸을 묶으세요. The WARLANDS는 죽어가는 비명과 기계들의 굉음과 함께 노래합니다.
워랜즈는 포스트 아포칼립스 지구의 폐허를 배경으로 한 터보 충전식 영화 전투 미니어처 게임이다. 인간의 마지막 잔재들이 돌연변이들과 싸우면서 죽은 자들과 서로 패권을 다투는 곳이지! 전사들은 어디에 있는가?
황무지가 원하는 건 단 하나, 검은 금, 구졸린이다.
워랜드는 포스트 아포칼립스(로드 워리어, 데스레이스, 둠스데이 등) 설정에서의 차량 전투가 수반되는 미니어처 워게임이다. 플레이어는 무기가 있는 자동차, 트럭, 사구차, 자전거, 워커, 보병 등을 만들 수 있다.
게임플레이는 빠르고 교대로 활성화된다. 플레이어는 진취성을 위해 굴러가며, 각각 이동, 사격, 가속, 감속, 특수 행동(비상 제동, 밀렵자 역주행, 언잼 무기 등)을 수행하는 속도에 따라 모델을 작동시킨다. 모든 활성화가 완료되면 턴이 종료됩니다.
각 차량 유형(자동차, 트럭, 버기, 세미, 워커 등)은 고유한 기능과 기본 특성을 가지고 있습니다. 속도와 기동성, 손상 흡수 능력, 오프로드 능력 등이 그것이다.
사격은 다이롤링(die rolling)을 포함하는데, 여기서 사격수는 목표물의 현재 속도에 따라 고정된 목표값보다 더 높게 굴려야 한다. 매우 가까운 거리에 있는 모델들은 추가 보너스를 받는다. 사격은 중요한 성공/실패 메커니즘을 가지고 있는데, 성공이 자동 명중이고 실패는 무기 잼을 초래한다.
대상의 방어구 및 무기 방어구 침투값에 따라 데미지가 수정된다. 이것은 목표물에 데미지를 주기 위해 굴린 주사위의 목표값을 결정합니다. 각 목표물은 다수의 명중점을 가지고 있다. 심각한 손상으로 인해 차량의 성능이 저하되는 것에서부터 불덩어리 속에서 완전히 파괴되는 것까지 다양한 범위의 특별한 손상이 발생한다.
운동은 운동량을 시뮬레이션하기 위한 강제적인 움직임을 가지고 있으며, 모델 종류와 현재 속도에 따라 다르다. 각 모델 45도의를 차례 이내에 다시 끌 수 있다는 것이 얼마나 멀리 그것이 직선으로 이동해야 할 수 있는지 알고 있다. 특수 기동에서는 목표값을 초과하기 위해 다이 롤이 필요하며, 운전자의 기술, 현재 차량 속도 및 차량의 사용 가능한 회전에 따라 롤이 수정됩니다. 성공이란 일반적으로 차량이 원하는 방식으로 회전하거나 조종할 수 있으며, 고장이 발생하면 차량이 무작위로 움직이거나 완전히 전멸하는 것을 의미한다.
규모는 20mm이며 대부분의 다이캐스트 장난감 자동차(성냥갑, 핫휠 등)와 호환된다. 이 라인에는 차량뿐만 아니라 기존 장난감 자동차를 업그레이드하기 위한 물집 모양의 무기 팩과 커스터마이징 비츠가 포함될 예정이다. 처음에는 미니어처 워게이밍 스케일에서는 이상하게 보이지만, 이 운동은 4x4 테이블 내에서 잘 작동하며 장난감 자동차를 커스터마이징 할 수 있는 것 자체가 취미가 될 것이다.
"No one can seem to remember exactly how it started or indeed how it ended. But it did…
Now decades after the last war, mankind fights for survival on the battlefields of a post-apocalyptic earth. WARLANDS pits the last human survivors against each other and the unnatural horrors that breed in the wastelands and dead cities. Strap yourself in for high octane action from small scale skirmishes to epic battles, The WARLANDS sing with the screams of the dying and the roar of machines…
WARLANDS is a turbo-charged miniature game of cinematic combat set in the ruins of a post-apocalyptic earth. Where the last remnants of Man battle for supremacy and resources against mutants, the dead and each other! Where the warriors of the
wastelands want but one thing, the black gold, the guzzoline."
Warlands is a miniatures wargame involving vehicular combat in a post-apocalyptic (Road Warrior, Deathrace, Doomsday, etc. inspired) setting. Players can build forces of weaponized cars, trucks, dune-buggies, bikes, walkers, as well as foot infantry.
Gameplay is quick and is alternating activation. Players roll for initiative, and each activates a model, based on speed, where they move, shoot, accelerate, decelerate and perform special actions (emergency braking, bootlegger reverse, un-jam weapon, etc). Once all activations have been performed the turn ends.
Each vehicle type (Car, Truck, Buggie, Semi, Walker, etc) has their own special abilities and base attributes. These include their speed and maneuverability, ability to absorb damage, and off-road capabilities.
Shooting involves die rolling, where shooter must roll higher than a fixed target value, based on the target's current speed (the faster it's going, the harder it is to hit). Models in very close range get extra bonuses to hit. Shooting has critical success / failure mechanisms, where a success would be an auto hit and a failure results in a weapons jam.
Damage is modified by the target's armor and the weapons armor penetration value. This will determine the target value for the dice rolled to damage the target. Each target has a number of hit points. Critical damage rolls result in special damage to a vehicle that can range from degrading its performance to outright destroying it in a ball of fire.
Movement has compulsory movement to simulate momentum, and varies by the model type and current speed. Each model has a number of 45 degree turns it's allowed within a turn and how far it must move in a straight line before it can turn again. Special Maneuvers require a die roll to beat a target value, the roll is modified by the driver's skill, current vehicle speed and available turns the vehicle has. Success generally means the vehicle can turn or maneuver any way it wants, failure results in random movement or total wipe-out of vehicle.
The scale is 20mm and is compatible with most die-cast toy cars (Matchbox, Hotwheels, etc.). The line will include not only vehicles but blister packs of weapons and customization bitz to upgrade existing toy cars. At first this seems odd for a miniatures wargaming scale, but the movement works well within a 4x4 table and being able to customize toy cars will be a hobby in itself.
Now decades after the last war, mankind fights for survival on the battlefields of a post-apocalyptic earth. WARLANDS pits the last human survivors against each other and the unnatural horrors that breed in the wastelands and dead cities. Strap yourself in for high octane action from small scale skirmishes to epic battles, The WARLANDS sing with the screams of the dying and the roar of machines…
WARLANDS is a turbo-charged miniature game of cinematic combat set in the ruins of a post-apocalyptic earth. Where the last remnants of Man battle for supremacy and resources against mutants, the dead and each other! Where the warriors of the
wastelands want but one thing, the black gold, the guzzoline."
Warlands is a miniatures wargame involving vehicular combat in a post-apocalyptic (Road Warrior, Deathrace, Doomsday, etc. inspired) setting. Players can build forces of weaponized cars, trucks, dune-buggies, bikes, walkers, as well as foot infantry.
Gameplay is quick and is alternating activation. Players roll for initiative, and each activates a model, based on speed, where they move, shoot, accelerate, decelerate and perform special actions (emergency braking, bootlegger reverse, un-jam weapon, etc). Once all activations have been performed the turn ends.
Each vehicle type (Car, Truck, Buggie, Semi, Walker, etc) has their own special abilities and base attributes. These include their speed and maneuverability, ability to absorb damage, and off-road capabilities.
Shooting involves die rolling, where shooter must roll higher than a fixed target value, based on the target's current speed (the faster it's going, the harder it is to hit). Models in very close range get extra bonuses to hit. Shooting has critical success / failure mechanisms, where a success would be an auto hit and a failure results in a weapons jam.
Damage is modified by the target's armor and the weapons armor penetration value. This will determine the target value for the dice rolled to damage the target. Each target has a number of hit points. Critical damage rolls result in special damage to a vehicle that can range from degrading its performance to outright destroying it in a ball of fire.
Movement has compulsory movement to simulate momentum, and varies by the model type and current speed. Each model has a number of 45 degree turns it's allowed within a turn and how far it must move in a straight line before it can turn again. Special Maneuvers require a die roll to beat a target value, the roll is modified by the driver's skill, current vehicle speed and available turns the vehicle has. Success generally means the vehicle can turn or maneuver any way it wants, failure results in random movement or total wipe-out of vehicle.
The scale is 20mm and is compatible with most die-cast toy cars (Matchbox, Hotwheels, etc.). The line will include not only vehicles but blister packs of weapons and customization bitz to upgrade existing toy cars. At first this seems odd for a miniatures wargaming scale, but the movement works well within a 4x4 table and being able to customize toy cars will be a hobby in itself.
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