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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Aron West
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아티스트
Kwanchai Moriya
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인원
게임 소개
카타콤: 포트리스 오브 나제무어(Fortress of Nazemoor)는 캐터컴즈 서드 에디션(3E)과 동일한 규칙과 덱스터티 게임 시스템을 사용하는 코어 독립형 던전 크롤러이다. 결과적으로 이 게임은 카타콤브 3E를 다시 구현하고 확장한다. 모든 카타콤브 3E 확장은 포트리스와 호환됩니다.
카타콤 관련 게임에서 플레이어는 자신의 통제하에 있는 캐릭터 중 하나를 나타내는 나무 디스크를 능숙하게 플릭해야 한다. 일반적으로 던전 마스터로 플레이할 경우 영웅 또는 몬스터입니다감독님. 디스크를 깜박이는 것은 "샷"을 나타냅니다. 기본 샷은 러시(이동용)와 근접(이동 및 공격용)이다. 원거리 촬영을 할 때는 영웅이나 괴물의 디스크 대신 별도의 디스크를 사용한다. 원거리 사격에는 화구, 얼음 볼더, 미사일 및 후크 샷이 포함됩니다. 어떤 샷은 피해를 입히는 반면 다른 샷은 특수 효과를 가능하게 합니다. 방 안에 있는 몬스터들이 모두 제거되면 영웅들은 요새를 더 올라갈 수 있습니다.
새로운 기능: 전투 단계에서 룬에 보상과 트랩이 모두 포함된 상자(보물 상자)가 나타납니다. 조력자들은 요새를 통해 영웅들의 탐험을 도울 수 있습니다. 전투 단계에서 아이템을 구매할 수 있습니다.
이는 카타컴즈 3E 시리즈 게임의 마지막 출품작이 될 전망이다.
—게시자의 desc 설명
카타콤 관련 게임에서 플레이어는 자신의 통제하에 있는 캐릭터 중 하나를 나타내는 나무 디스크를 능숙하게 플릭해야 한다. 일반적으로 던전 마스터로 플레이할 경우 영웅 또는 몬스터입니다감독님. 디스크를 깜박이는 것은 "샷"을 나타냅니다. 기본 샷은 러시(이동용)와 근접(이동 및 공격용)이다. 원거리 촬영을 할 때는 영웅이나 괴물의 디스크 대신 별도의 디스크를 사용한다. 원거리 사격에는 화구, 얼음 볼더, 미사일 및 후크 샷이 포함됩니다. 어떤 샷은 피해를 입히는 반면 다른 샷은 특수 효과를 가능하게 합니다. 방 안에 있는 몬스터들이 모두 제거되면 영웅들은 요새를 더 올라갈 수 있습니다.
새로운 기능: 전투 단계에서 룬에 보상과 트랩이 모두 포함된 상자(보물 상자)가 나타납니다. 조력자들은 요새를 통해 영웅들의 탐험을 도울 수 있습니다. 전투 단계에서 아이템을 구매할 수 있습니다.
이는 카타컴즈 3E 시리즈 게임의 마지막 출품작이 될 전망이다.
—게시자의 desc 설명
Catacombs: Fortress of Nazemoor is a core, standalone dungeon crawler that uses the same rules and Dexterity Game System as Catacombs Third Edition (3E). As a result this game both re-implements and expands Catacombs 3E. All Catacombs 3E expansions are compatible with Fortress.
In the Catacombs related games, players must skilfully flick wooden discs that represent one of the characters under their control. Usually this is a hero or a monster, if playing as the Dungeon Master or "Overseer". Flicking a disc represents a "shot". The basic shots are rush (for moving) and melee (for both moving and attacking). When performing a ranged shot, a separate disc is used instead of a hero or monster\'s disc. Ranged shots include fireballs, ice boulders, missiles and hook shots. Some shots inflict damage while others enable special effects. When all of the monsters in a room have been cleared, the heroes can advance further up the fortress.
New features: Crates (treasure chests) that contain both rewards and traps appear on runes during the Battle Phase. Assistants can be rescued that will help the heroes in their quest through the Fortress. Items may be purchased during the Battle Phase.
This is expected to be the last entry in the Catacombs 3E series of games.
—description from the publisher
In the Catacombs related games, players must skilfully flick wooden discs that represent one of the characters under their control. Usually this is a hero or a monster, if playing as the Dungeon Master or "Overseer". Flicking a disc represents a "shot". The basic shots are rush (for moving) and melee (for both moving and attacking). When performing a ranged shot, a separate disc is used instead of a hero or monster\'s disc. Ranged shots include fireballs, ice boulders, missiles and hook shots. Some shots inflict damage while others enable special effects. When all of the monsters in a room have been cleared, the heroes can advance further up the fortress.
New features: Crates (treasure chests) that contain both rewards and traps appear on runes during the Battle Phase. Assistants can be rescued that will help the heroes in their quest through the Fortress. Items may be purchased during the Battle Phase.
This is expected to be the last entry in the Catacombs 3E series of games.
—description from the publisher
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