-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Clarence Simpson
-
아티스트
Dane Ault
-
인원
게임 소개
Ultimate Dibs에서는 여러분과 여러분의 팀이 경쟁하여 최고의 점수를 받게 됩니다!
플레이 공간은 사물이 속할 수 있는 카테고리의 4 x 4 그리드로 구성된 필드입니다.
당신의 팀\의 순서에 따라 한 명의 대표가 사물의 이름을 지정한 다음, 그들의 사물이 그 카테고리에 속할 경우 그들에게 디비를 호출하여 한 번에 하나씩 다른 카테고리를 확보합니다. 만약 아무도 이의를 제기하지 않는다면, 대표는 카드를 폐기하고, 토큰을 그들의 색깔로 공간 위에 놓고, 그 물건이 다른 범주에도 어떻게 들어맞는지 설명하는 단계로 나아가 더 많은 dibs를 호출할 것이다. dibs 호출은 완료되거나 도전을 받을 때까지 반복됩니다.
상대 팀은 범주의 정의를 확장하는 모든 dibs에 도전할 수 있다. 합의에 이르지 못하면 모든 선수가 현역팀의 정확성 여부를 놓고 투표한다. 만약 투표가 활성 팀에게 유리하다면, 그들의 dib은 그 공간에서 유지되며 그들이 가진 더 많은 dib을 앞으로 나아갈 수 있다. 그러나 투표가 경쟁팀 쪽으로 흔들리면 현역팀이 dibs를 호출하는 것을 끝냈고, 빠른 dibs를 뽑으려다 벌칙이 부과된다.
팀의 차례가 끝나면 빈 공간이 새 카테고리 카드와 활성 팀으로 다시 채워집니다. 팀의 각 구성원은 두 번째 순서를 갖기 전에 대표 역할을 해야 합니다.
빈 공간에 dibs를 호출할 때 해당 공간에 팀 색상의 토큰을 두기만 하면 됩니다. 상대 팀이 이미 해당 공간에 토큰을 가지고 있다면 대신 토큰을 팀 색상으로 뒤집을 것입니다. 팀이 이미 자신의 색깔의 토큰이 있는 카드에 dibs를 성공적으로 호출한 경우 해당 카드를 폐기하는 대신 LOCKED Face-Down 쪽으로 뒤집을 수 있습니다. 그 공간은 남은 게임 동안 당신의 팀이며 경쟁할 수 없습니다.
한 팀이 연속으로 3개의 잠금 공간(직교 또는 대각선)을 얻으면 최종 DIB를 획득하고 게임에서 승리합니다!
—출판사의 설명
플레이 공간은 사물이 속할 수 있는 카테고리의 4 x 4 그리드로 구성된 필드입니다.
당신의 팀\의 순서에 따라 한 명의 대표가 사물의 이름을 지정한 다음, 그들의 사물이 그 카테고리에 속할 경우 그들에게 디비를 호출하여 한 번에 하나씩 다른 카테고리를 확보합니다. 만약 아무도 이의를 제기하지 않는다면, 대표는 카드를 폐기하고, 토큰을 그들의 색깔로 공간 위에 놓고, 그 물건이 다른 범주에도 어떻게 들어맞는지 설명하는 단계로 나아가 더 많은 dibs를 호출할 것이다. dibs 호출은 완료되거나 도전을 받을 때까지 반복됩니다.
상대 팀은 범주의 정의를 확장하는 모든 dibs에 도전할 수 있다. 합의에 이르지 못하면 모든 선수가 현역팀의 정확성 여부를 놓고 투표한다. 만약 투표가 활성 팀에게 유리하다면, 그들의 dib은 그 공간에서 유지되며 그들이 가진 더 많은 dib을 앞으로 나아갈 수 있다. 그러나 투표가 경쟁팀 쪽으로 흔들리면 현역팀이 dibs를 호출하는 것을 끝냈고, 빠른 dibs를 뽑으려다 벌칙이 부과된다.
팀의 차례가 끝나면 빈 공간이 새 카테고리 카드와 활성 팀으로 다시 채워집니다. 팀의 각 구성원은 두 번째 순서를 갖기 전에 대표 역할을 해야 합니다.
빈 공간에 dibs를 호출할 때 해당 공간에 팀 색상의 토큰을 두기만 하면 됩니다. 상대 팀이 이미 해당 공간에 토큰을 가지고 있다면 대신 토큰을 팀 색상으로 뒤집을 것입니다. 팀이 이미 자신의 색깔의 토큰이 있는 카드에 dibs를 성공적으로 호출한 경우 해당 카드를 폐기하는 대신 LOCKED Face-Down 쪽으로 뒤집을 수 있습니다. 그 공간은 남은 게임 동안 당신의 팀이며 경쟁할 수 없습니다.
한 팀이 연속으로 3개의 잠금 공간(직교 또는 대각선)을 얻으면 최종 DIB를 획득하고 게임에서 승리합니다!
—출판사의 설명
In Ultimate Dibs, you and your team will race to score some of the best things out there!
The play space is a field made up by a 4 x 4 grid of categories things may belong to.
On your team\'s turn, one representative will name a thing and then secure different categories one at a time by calling dibs on them if their thing belongs in that a category. If no one objects, the representative will discard the card, place a token on the space in their color, and move on to explain how the thing ALSO fits into another category, calling further dibs. The dibs calling repeats until they are done or they are challenged.
The opposing team may challenge any dibs that stretches the definition of a category. If an agreement can’t be reached, all players vote on whether the active team is correct or not. If the vote is in favor of the active team, their dibs is upheld in that space and may move forward with any further dibs they have. However, If the vote swings toward the contesting team, the active team is done calling dibs and a penalty is placed on them for trying to pull a fast one.
At the end of a team\'s turn, any blank spaces are refilled with new category cards and the active team switches. Each member of your team must act as representative before having a second turn.
When calling dibs on an empty space, you’ll simply place a token of your team’s color on that space. If the opposing team already has a token on that space, you’ll instead flip the token over to your team’s color. If your team successfully calls dibs on a card that already had a token of your color on it, you may flip that card to its LOCKED face-down side instead of discarding it. That space is your teams for the rest of the game and may not be contested.
When a team manages to get 3 locked spaces in a row (orthogonal or diagonal) they have claimed THE ULTIMATE DIBS and have won the game!
—description from the publisher
The play space is a field made up by a 4 x 4 grid of categories things may belong to.
On your team\'s turn, one representative will name a thing and then secure different categories one at a time by calling dibs on them if their thing belongs in that a category. If no one objects, the representative will discard the card, place a token on the space in their color, and move on to explain how the thing ALSO fits into another category, calling further dibs. The dibs calling repeats until they are done or they are challenged.
The opposing team may challenge any dibs that stretches the definition of a category. If an agreement can’t be reached, all players vote on whether the active team is correct or not. If the vote is in favor of the active team, their dibs is upheld in that space and may move forward with any further dibs they have. However, If the vote swings toward the contesting team, the active team is done calling dibs and a penalty is placed on them for trying to pull a fast one.
At the end of a team\'s turn, any blank spaces are refilled with new category cards and the active team switches. Each member of your team must act as representative before having a second turn.
When calling dibs on an empty space, you’ll simply place a token of your team’s color on that space. If the opposing team already has a token on that space, you’ll instead flip the token over to your team’s color. If your team successfully calls dibs on a card that already had a token of your color on it, you may flip that card to its LOCKED face-down side instead of discarding it. That space is your teams for the rest of the game and may not be contested.
When a team manages to get 3 locked spaces in a row (orthogonal or diagonal) they have claimed THE ULTIMATE DIBS and have won the game!
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18