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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nobuo Kato, Takatsugu Nakazawa
-
아티스트
-
인원
게임 소개
激闘 関ヶ原(세키가하라 전투)는 유키무라 가이덴과 같은 시스템을 기반으로 한 전술 보드 워 게임으로, 세키가하라 전투를 그린다.
세키가하라 전투를 그린 역사적 시나리오 외에도 오사카성 모리 데루모토의 부대, 다치바나 무네시게와 오쓰성 포위군, 오노기 기미고와 다나베성 포위군, 우에다성에서 싸우는 도쿠가와 히데타다와 사나다 부대 등이 시나리오에 포함된다. 도요토미 히데요리의 부대와 모리 데루모토의 부대가 본 전투장에 참가하는 가상의 시나리오가 포함되어 있다.
역사적 시나리오에서 서부군\의 대응, 부대\'탈북 및 전투 참여는 정해진 순서에 따라 결정된다. 서부군 전 부대가 전투에 참여하는 시나리오도 있다.
게임은 움직임, 방어 사격, 공격을 반복하는 간단한 규칙이 있습니다. 플레이 가능한 게임 시스템으로 양측 대군의 치열한 전투가 펼쳐진다.
카운터 수 : 약 700개(3매)
지도 : 세키가하라 본전(전체 지도) + 미나미구야마 지역(반쪽 지도)
부대 유형 : 장군, 무사장군, 군벌, 총, 보병 / 카운터 당 300~400명
시나리오 : 총 8
난이도(5단계, 5가 가장 높음): 2
—출판사의 desc 설명(transl 및 각색)
세키가하라 전투를 그린 역사적 시나리오 외에도 오사카성 모리 데루모토의 부대, 다치바나 무네시게와 오쓰성 포위군, 오노기 기미고와 다나베성 포위군, 우에다성에서 싸우는 도쿠가와 히데타다와 사나다 부대 등이 시나리오에 포함된다. 도요토미 히데요리의 부대와 모리 데루모토의 부대가 본 전투장에 참가하는 가상의 시나리오가 포함되어 있다.
역사적 시나리오에서 서부군\의 대응, 부대\'탈북 및 전투 참여는 정해진 순서에 따라 결정된다. 서부군 전 부대가 전투에 참여하는 시나리오도 있다.
게임은 움직임, 방어 사격, 공격을 반복하는 간단한 규칙이 있습니다. 플레이 가능한 게임 시스템으로 양측 대군의 치열한 전투가 펼쳐진다.
카운터 수 : 약 700개(3매)
지도 : 세키가하라 본전(전체 지도) + 미나미구야마 지역(반쪽 지도)
부대 유형 : 장군, 무사장군, 군벌, 총, 보병 / 카운터 당 300~400명
시나리오 : 총 8
난이도(5단계, 5가 가장 높음): 2
—출판사의 desc 설명(transl 및 각색)
激闘 関ヶ原 (Fierce battle at Sekigahara) is a tactical board wargame based on the same system as Yukimura Gaiden, and depicts the Battle of Sekigahara.
In addition to the historical scenario depicting the Battle of Sekigahara, the scenarios include Mori Terumoto\'s troop at Osaka Castle, Tachibana Muneshige and the Otsu Castle siege army, Onogi Kimigo and the Tanabe Castle siege army, and also the Tokugawa Hidetada and Sanada troops fighting at Ueda Castle. A hypothetical scenario is included in which Toyotomi Hideyori\'s and Mori Terumoto\'s units participate in the main battle field.
In the historical scenario, the Western Army\'s response, units\' defection and participation in the battle are determined in a specified turn. There is also a scenario in which all units of the Western Army participate in the battle.
The game has a simple rule of repeating movement, defensive fire, and attack. A fierce battle between large armies from both sides unfolds with a playable game system.
Number of counters: Approximately 700 (3 sheets)
Map: Sekigahara main battlefield (full map) + Minamiguyama area (half map)
Unit types: generals, samurai generals, warlords, guns, and foot soldiers / 300 to 400 men per counter
Scenario: total of 8
Difficulty level (5 levels, 5 is the highest): 2
—description from the publisher (translated and adapted)
In addition to the historical scenario depicting the Battle of Sekigahara, the scenarios include Mori Terumoto\'s troop at Osaka Castle, Tachibana Muneshige and the Otsu Castle siege army, Onogi Kimigo and the Tanabe Castle siege army, and also the Tokugawa Hidetada and Sanada troops fighting at Ueda Castle. A hypothetical scenario is included in which Toyotomi Hideyori\'s and Mori Terumoto\'s units participate in the main battle field.
In the historical scenario, the Western Army\'s response, units\' defection and participation in the battle are determined in a specified turn. There is also a scenario in which all units of the Western Army participate in the battle.
The game has a simple rule of repeating movement, defensive fire, and attack. A fierce battle between large armies from both sides unfolds with a playable game system.
Number of counters: Approximately 700 (3 sheets)
Map: Sekigahara main battlefield (full map) + Minamiguyama area (half map)
Unit types: generals, samurai generals, warlords, guns, and foot soldiers / 300 to 400 men per counter
Scenario: total of 8
Difficulty level (5 levels, 5 is the highest): 2
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