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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Lou Coatney
-
아티스트
Lou Coatney
-
인원
게임 소개
엽서 레마겐, 1945년 3월 7일은 1945년 3월 미국 제1군이 라인강을 건너 독일로 들어가는 최초의 전투를 역사적으로 성공적으로 시도하는 긴장되고 상호간에 좌절감을 주는 작은 게임이다.
9개의 미 육군 조각 - 최초의 M-26 퍼싱 함대 중 하나에서 78개 보병사단 연대까지 - 긴급하고 필사적으로 루덴도르프 다리를 온전한 상태로 만들려고 노력하고 있다. 아덴/불가리아 생존자 (거의) 제9기갑사단은 보상을 받습니다! :-)? -/
15개의 독일 조각, 폭발적인 지휘 체계와 기술적인 철거의 어려움과 지연에도 불구하고, 탈출하는 난민들과 군부대(일급 비밀인 SAM (지대공 미사일)의 소대 포함)는 물론, 충분한 군부대와 난민들이 통과한 후 다리를 파괴하려는 공병대도 포함된다.
도로를 막고 접근하는 데 방해가 되는 난민들, 다리를 건너 안전하게 도망치는 독일군 부대들은 갑자기 일어나 사막화되어 사라질지도 모른다! (역사적으로 볼 때, 최정예 낙하산 대대의 잔해가 그랬던 것처럼!) 북쪽 끝을 붙잡는 데 도움을 주는 대신 말이다.
다리의 갑작스러운 죽음... 게임을 끝낼 수 있습니다. 또는 우리가 건너면, 고갈된 독일 기갑사단(현지 사령관 프리츠 바이엘레인을 포함한 기갑사단)이 연합군을 다시 밀어내려고 할 수도 있다 - 어쩌면 다시 다리의 북쪽 끝으로 돌아가 그것을 날려버리려고 할 수도 있다.
압박 공격과 절박함/퇴각 불가! 규칙이 포함되어 있으며, 첫 번째(솔리테어) 플레이 테스트 게임에서 아군 제27기갑보병대대의 2:1 공격은 독일 엔지니어/개척자 중대의 파괴로 끝나 다음 턴이 시작될 때 (1:2 확률로) 다리를 날려버릴 수 있었다.
라인강 서쪽으로 도망치는 독일 부대는 독일인 플레이어에게도 숨겨져 있습니다 - 카오스! - 비록 그는 첫 번째 이후에 그들 중 두 개를 매번 엿보게 됩니다. 파괴된 독일군 부대는 다음 미국 전투 단계에서 다시 파괴되지 않는 한 그대로 유지되고 가시적으로 유지된다.
—디자이너의 desc 설명
9개의 미 육군 조각 - 최초의 M-26 퍼싱 함대 중 하나에서 78개 보병사단 연대까지 - 긴급하고 필사적으로 루덴도르프 다리를 온전한 상태로 만들려고 노력하고 있다. 아덴/불가리아 생존자 (거의) 제9기갑사단은 보상을 받습니다! :-)? -/
15개의 독일 조각, 폭발적인 지휘 체계와 기술적인 철거의 어려움과 지연에도 불구하고, 탈출하는 난민들과 군부대(일급 비밀인 SAM (지대공 미사일)의 소대 포함)는 물론, 충분한 군부대와 난민들이 통과한 후 다리를 파괴하려는 공병대도 포함된다.
도로를 막고 접근하는 데 방해가 되는 난민들, 다리를 건너 안전하게 도망치는 독일군 부대들은 갑자기 일어나 사막화되어 사라질지도 모른다! (역사적으로 볼 때, 최정예 낙하산 대대의 잔해가 그랬던 것처럼!) 북쪽 끝을 붙잡는 데 도움을 주는 대신 말이다.
다리의 갑작스러운 죽음... 게임을 끝낼 수 있습니다. 또는 우리가 건너면, 고갈된 독일 기갑사단(현지 사령관 프리츠 바이엘레인을 포함한 기갑사단)이 연합군을 다시 밀어내려고 할 수도 있다 - 어쩌면 다시 다리의 북쪽 끝으로 돌아가 그것을 날려버리려고 할 수도 있다.
압박 공격과 절박함/퇴각 불가! 규칙이 포함되어 있으며, 첫 번째(솔리테어) 플레이 테스트 게임에서 아군 제27기갑보병대대의 2:1 공격은 독일 엔지니어/개척자 중대의 파괴로 끝나 다음 턴이 시작될 때 (1:2 확률로) 다리를 날려버릴 수 있었다.
라인강 서쪽으로 도망치는 독일 부대는 독일인 플레이어에게도 숨겨져 있습니다 - 카오스! - 비록 그는 첫 번째 이후에 그들 중 두 개를 매번 엿보게 됩니다. 파괴된 독일군 부대는 다음 미국 전투 단계에서 다시 파괴되지 않는 한 그대로 유지되고 가시적으로 유지된다.
—디자이너의 desc 설명
Postcard Remagen, 7 March 1945 is a tense, mutually frustrating little game about First US Army attempting - historically successfully, of course - to be the first to fight across the Rhine River into Germany in March 1945.
9 US Army pieces - from one of the first M-26 Pershing platoons up to 78th Infantry Division regiments - urgently and desperately trying to get the Ludendorff Bridge - intact. Our Ardennes/Bulge survivor (barely) 9th Armored Division gets payback! :-) ? :-/
15 German pieces, including fleeing refugees and military units (including the platoon of a "top secret" SAM (surface-to-air-missile) weapon) as well as the engineer company trying to destroy the Bridge after enough military units and refugees get across
... despite maddening chain-of-command and technical demolition difficulties and delays.
Refugees in the way clogging the road/approaches, and fleeing German military units safely across the Bridge may suddenly up and desert and disappear! instead of helping to hold the northern end (as the remnant of an elite parachute battalion did!, historically).
Sudden death ... of the Bridge ... can end the game. Or if we get across, depleted German panzer divisions (including local commander Fritz Bayerlein\'s Panzer Lehr) can try to push the Allies back - maybe even to get back to the northern end of the bridge to try to blow it again.
Included are my Pressed Attack and Desperate/No Retreat! rules, and in its very first (solitaire) playtest game, our 27th Armored Infantry Battalion\'s attack 2:1 attack across the Bridge ended in only a Disruption of the German engineer/Pioneer company, enabling it to then (at 1:2 odds) blow the Bridge (in our faces) at the start of the next turn.
The fleeing German units west of the Rhine are hidden even to the German player - CHAOS! - although he gets to peek at 2 of them every turn after the first. Disrupted German military units stay so and stay visible, unless they are not re-Disrupted in the next US combat phase.
—description from the designer
9 US Army pieces - from one of the first M-26 Pershing platoons up to 78th Infantry Division regiments - urgently and desperately trying to get the Ludendorff Bridge - intact. Our Ardennes/Bulge survivor (barely) 9th Armored Division gets payback! :-) ? :-/
15 German pieces, including fleeing refugees and military units (including the platoon of a "top secret" SAM (surface-to-air-missile) weapon) as well as the engineer company trying to destroy the Bridge after enough military units and refugees get across
... despite maddening chain-of-command and technical demolition difficulties and delays.
Refugees in the way clogging the road/approaches, and fleeing German military units safely across the Bridge may suddenly up and desert and disappear! instead of helping to hold the northern end (as the remnant of an elite parachute battalion did!, historically).
Sudden death ... of the Bridge ... can end the game. Or if we get across, depleted German panzer divisions (including local commander Fritz Bayerlein\'s Panzer Lehr) can try to push the Allies back - maybe even to get back to the northern end of the bridge to try to blow it again.
Included are my Pressed Attack and Desperate/No Retreat! rules, and in its very first (solitaire) playtest game, our 27th Armored Infantry Battalion\'s attack 2:1 attack across the Bridge ended in only a Disruption of the German engineer/Pioneer company, enabling it to then (at 1:2 odds) blow the Bridge (in our faces) at the start of the next turn.
The fleeing German units west of the Rhine are hidden even to the German player - CHAOS! - although he gets to peek at 2 of them every turn after the first. Disrupted German military units stay so and stay visible, unless they are not re-Disrupted in the next US combat phase.
—description from the designer
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