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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Amundsen, Saïd Galdseid
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개:바두스(Vadus)는 흑과 백 두 명의 플레이어를 위한 보드 게임이다. 그것은 처음에 빈 육각형 판의 교차점(점)에서 연주된다. 기본 보드 크기는 한 쪽당 9점이지만, 더 긴 경기를 위해 11사이즈 보드나 더 짧은 경기를 위해 7사이즈 보드에서 플레이할 수 있다. 각 플레이어는 자신의 색상으로 스톤을 충분히 공급받을 수 있습니다.
정의:– 군의 연결 부분은 두 개의 간선 돌을 포함하는 임의로 선택된 최소 연결 부분군이다. 그룹에 두 개의 에지 스톤이 포함되지 않으면 연결 부분이 비어 있습니다.
– 군의 잉여 부분은 연결 부분에 없는 돌들이다. 이 부분도 비어 있을 수 있습니다.
– 군의 값은 (i) 연결부의 돌의 개수와 (ii) 잉여 부분의 돌의 개수의 차이(전자에서 후자를 뺀 값)이다.
회전:– 첫 번째 회전에서, 검은색은 아무 지점에나 돌 하나를 놓습니다.
– 그때부터 화이트를 시작으로 선수들은 정확히 두 개의 돌을 빈 곳에 번갈아가며 배치한다.
– 선수는 두 개의 돌을 놓는 대신에 패스할 수 있습니다.
경기 종료:두 선수 모두 연속해서 차례를 넘기면 경기가 끝나고, 가치가 더 높은 그룹의 선수가 승리한다. 동점인 경우, 두 번째로 큰 그룹을 비교하고, 같은 값을 갖지 않는 쌍에 도달할 때까지 계속한다.
참고:이것은 이전 바두스의 개선된 버전으로, 2024년 2월에 ï드 가드웬과 마이클 아문센이 설계했다.
—디자이너의 desc 설명
Introduction:Vadus (from Gothic: Waddjus, meaning "wall") is a board game for two players: Black and White. It is played on the intersections (points) of an initially empty hexagonal board. The default board size is 9 points per side, but it can be played on an 11–sized board for longer matches or on a 7–sized board for shorter games. Each player has access to a sufficient supply of stones in their own color.
Definitions:– The connection part of a group is an arbitrarily chosen minimal connected subgroup containing two edge stones. If the group does not contain two edge stones, its connection part is empty.
– The surplus part of a group is the stones not in its connection part. This part can also be empty.
– The value of a group is the difference between (i) the number of stones in its connection part and (ii) the number of stones in its surplus part (the former minus the latter).
Turns:– On the very first turn, Black places one stone on any point.
– From then on, starting with White, the players take turns placing exactly two stones each on empty points.
– A player is allowed to pass instead of placing their two stones.
End of the Game:The game ends when both players pass their turn consecutively, and the player with the group of higher value wins. In the case of a tie, their second-largest groups are compared, and so on until reaching a pair that doesn\'t have the same value.
Notes:This is the improved version of the previous Vadus, being much more organic, which was designed by Saïd Gadwen and Michael Amundsen in February 2024.
—description from the designer
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