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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Guillermo H. Nuñez
-
아티스트
Guillermo H. Nuñez
-
인원
게임 소개
트와일라잇 시티: 다크 미스테리는 조사와 러브크래프트 신화의 게임입니다. 각 플레이어는 미스터리를 밝히기 위해 도시로 소환된 조사관을 나타냅니다. 각각의 미스터리는 다른 이야기들과 다른 독창적인 배경뿐만 아니라 일어나고 있는 어떤 것을 묘사하는 일련의 독창적인 사건들이 있기 때문에 그 자체로 게임입니다. 이것은 또한 이야기를 들려주는 게임이기도 합니다. 왜냐하면 수사관들은 일반적인 만남을 넘어 여러 가지 방법으로 시스템과 상호 작용할 수 있기 때문입니다: 뇌물을 주고, 사고, 돈을 지불하고, 버스를 타고, 걷고, 싸우고, 치유합니다. 또한 낮과 밤의 기술자는 정보와 위험 모두에서 만남을 관련성 있게 만듭니다.
모든 이야기가 짜릿한 결말로 이어지도록 쓰여질 것이며 각각의 행사는 최대한 많은 분위기를 가질 것이다. 그들의 수사관과 필요성을 병원으로 이동하거나 만약 그들이 어디에 하루의 특정 시간에 일부 정보를 검색하기 위해 필요한 부상자 플레이어가 느낄 것입니다. 여전히 이야기를 끝낸다고 해서 무용지물이 되는 것은 아닙니다. 수사관들이 완성해야 하는 퍼즐은 무작위로 이루어지기 때문에 재생 가능성은 무한하다.
트와일라잇 시티에서의 밤은 매우 위험하지만, 악당들이 항상 최후의 날을 위해 음모를 꾸미고 있기 때문에 시간을 낭비할 시간이 없습니다. 그리고 너무 많은 시간을 들이면 반드시 실패할 것입니다.
이사회에는 일반적인 장소가 있으며, 이벤트에서 자신의 이름으로 언급될 것입니다. 예: "버려진 곳으로 가라 "Warehouse", 그리고 Herb "를 만나보세요.오후 5시에 쥐를 인용합니다. 그는 그 끔찍한 노인의 집에서 무슨 일이 일어나고 있는지 알고 있다. 이렇게 하면 오후에는 언제든지 창고로 가야 한다는 것을 알 수 있습니다. 그러나 허브 & 인용구는 찾을 수 없을 것이다.Rat&Quot;는 다른 어느 때라도. 그래서 줄거리에는 시간이 필수적입니다. 그리고 이사회는 모든 어두운 미스터리로 새로운 도시를 형성하는 역할을 합니다.
모든 이야기가 짜릿한 결말로 이어지도록 쓰여질 것이며 각각의 행사는 최대한 많은 분위기를 가질 것이다. 그들의 수사관과 필요성을 병원으로 이동하거나 만약 그들이 어디에 하루의 특정 시간에 일부 정보를 검색하기 위해 필요한 부상자 플레이어가 느낄 것입니다. 여전히 이야기를 끝낸다고 해서 무용지물이 되는 것은 아닙니다. 수사관들이 완성해야 하는 퍼즐은 무작위로 이루어지기 때문에 재생 가능성은 무한하다.
트와일라잇 시티에서의 밤은 매우 위험하지만, 악당들이 항상 최후의 날을 위해 음모를 꾸미고 있기 때문에 시간을 낭비할 시간이 없습니다. 그리고 너무 많은 시간을 들이면 반드시 실패할 것입니다.
이사회에는 일반적인 장소가 있으며, 이벤트에서 자신의 이름으로 언급될 것입니다. 예: "버려진 곳으로 가라 "Warehouse", 그리고 Herb "를 만나보세요.오후 5시에 쥐를 인용합니다. 그는 그 끔찍한 노인의 집에서 무슨 일이 일어나고 있는지 알고 있다. 이렇게 하면 오후에는 언제든지 창고로 가야 한다는 것을 알 수 있습니다. 그러나 허브 & 인용구는 찾을 수 없을 것이다.Rat&Quot;는 다른 어느 때라도. 그래서 줄거리에는 시간이 필수적입니다. 그리고 이사회는 모든 어두운 미스터리로 새로운 도시를 형성하는 역할을 합니다.
Twilight City: Dark Mysteries is a game of investigation and lovecraftian Mythology. Each player represents an investigator that was summon to the city in order to uncover a mystery. Each mystery is a game in itself for there is a set of original events that describe something that is happening as well as an original background different from the other stories. This is a game of story telling as well, because beyond the generic encounter the investigators will be able to interact with the system in several ways: bribing, buying, paying, taking buses, walking, fighting, healing. Also there is the mechanic of Day and Night that make the encounters relevant both in information and in danger.
All the stories will be written so they lead to a thrilling conclusion and each event will have as much atmosphere as possible. Players will feel as their investigator is wounded and need to move to the hospital, or if they need to reach to someplace at a specific time of the day to retrieve some information. Still finishing a story won't mean to render that story useless. Since the puzzle the investigators have to complete is random, the replayability is unlimited.
The nights in the Twilight City are very dangerous but there is no time to waste for the evil forces are always plotting for the doomsday and if you take too much time you will certainly fail.
The board has generic places that will be referred in the events with their own names. For example: "Go to the abandoned "WAREHOUSE" and meet Herb "The Rat" at 5 o'clock (AFTERNOON). He knows what's going on in the house of the terrible old man (OLD HOUSE)". This way you know you have to go to the WAREHOUSE at any time in the AFTERNOON. But you won't find Herb "The Rat" at any other time. So time is essential to the plot. And the board serves to shape a new city with every dark mystery.
All the stories will be written so they lead to a thrilling conclusion and each event will have as much atmosphere as possible. Players will feel as their investigator is wounded and need to move to the hospital, or if they need to reach to someplace at a specific time of the day to retrieve some information. Still finishing a story won't mean to render that story useless. Since the puzzle the investigators have to complete is random, the replayability is unlimited.
The nights in the Twilight City are very dangerous but there is no time to waste for the evil forces are always plotting for the doomsday and if you take too much time you will certainly fail.
The board has generic places that will be referred in the events with their own names. For example: "Go to the abandoned "WAREHOUSE" and meet Herb "The Rat" at 5 o'clock (AFTERNOON). He knows what's going on in the house of the terrible old man (OLD HOUSE)". This way you know you have to go to the WAREHOUSE at any time in the AFTERNOON. But you won't find Herb "The Rat" at any other time. So time is essential to the plot. And the board serves to shape a new city with every dark mystery.
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