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18Gewohnheit Essen Seele Auf: 18Quake (2024)
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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-300 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

이 불확실성의 첫 번째 느낌은 18xx를 할 때 다시 돌아가고 싶은 것이다. 불안하고, 스트레스를 받고, 변덕스러운 경험입니다. 그래서 이것은 제가 18xx-메카니즘을 통해 이러한 감정을 불러일으키려고 하는 것입니다.게임에서 가장 중요한 포인트는 다음과 같습니다. 안전한 주식은 없습니다. 사장직은 회사의 주식을 소유한 두 명의 플레이어가 있을 때 언제든지 바꿀 수 있습니다. 특별 EMR 규칙과 경매는 플레이어에게 부채를 적시에 매각할 수 있는 기회를 제공한다.

회사의 배당금은 플레이어 소유 주식(큐브 레일 방식)으로 분할됩니다. 따라서 1명의 플레이어가 1개의 주식을 소유하면 회사는 플레이어에게 100% 지불합니다.

기업들은 엄격한 순서로 무작위화되어 떠다니기 때문에 매 게임마다 "신선한" 설정이 있다. 또한 게임을 통해 회사에 부착되는 "슈퍼 파워"가 있는 무작위 설정이 있다. 이것은 게임에서 큰 아시메트리를 만듭니다. 이것들은 힘입니다:

MIT 엔지니어들
트랙 위약금(산 등) 지불하지 마십시오. + 트랙레이 1개(업그레이드/노란색 가능). 피동소득: 20

지미화이트사
영구2열차(박스에서 타세요. 열차 제한 시간으로 계산되지 않습니다. 이것만 열차로 운행할 수 없으며, 이것만 소유한 열차일 경우 EMR을 수행해야 합니다. 패시브 수입: 10

브라운 30
같은 플레이어의 100% 플레이어 소유일 수 있습니다. 주식 제한에 대해 계산하지 않습니다. 회사가 주식을 지불할 때 현금의 50%(나머지는 은행에)만 받는다. 그들의 모든 기차는 마지막으로 1회 운행되며 회사가 운행을 종료한 후에 제거됩니다. 빛바랜 기차는 companies 간에 살 수 없다. 수동소득: 0

탑 뱅크
곡선 열차가 있습니다(단, 일반 선로 레이는 허용됨). 기차는 결코 타일을 뚫고 달릴 수 없다. 주식을 상환하는 대신:
상위 은행은 다른 회사의 주식을 살 수 있으며, 회장으로서 실행 가능하지 않은 경우를 제외하고는 모든 경우에 플레이어로 간주됩니다. 최대 1/또는. 최고의 은행은 절대로 은행장이 될 수 없다. 주식은 표준 발행으로 매각할 수 있지만 주가는 움직이지 않는다. 게임이 끝나면 이 주식\' 가치를 회사에 추가합니다.
수동소득: 30
아방가르드 건축가
시카고가 아닌 모든 타일을 합법적인 트랙 타일로 업그레이드할 수 있습니다. 일반적인 색상 규칙(예: 노란색 또는 1에서 회색으로 업그레이드할 수 있음)을 무시합니다. 각 운영 라운드를 시작하기 전에 회사는 해당 운영 라운드에서 먼저 갈 것인지 아니면 마지막에 갈 것인지를 결정합니다.
수동이익: 20

철기 테츠오
이 회사의 차례일 때 녹이 슬 때마다 기차마다 +50을 받습니다. 수술 중 언제든지 기차를 살 수 있다.
수동소득: 20

K-O & K-회사 일명 스웨덴 이민자
지도에서 시카고가 아닌 곳으로 순간이동하세요. 토큰 1개를 무료로 배치하고 노란색 도시 타일을 배치한다(예전에 지도에 도시가 존재하지 않았더라도).
수동이익: 20

디자인명세서
이 게임은 지속적으로 제작될 예정이지만 현재 베타 단계에 있습니다. 그리고 저는 이 게임이 열린 창작물이 되기를 바랍니다. 아이디어가 있으면 포럼이나 디스코드에 올리세요. 당신의 아이디어가 충분히 크다면 우리는 규칙을 재구성하거나 "공식" 변형을 만듭니다. 꿈은 콜라보레이션 디자인을 하는 것입니다. 베타 1.0으로 설정된 이 규칙을 참조하십시오.

pnping이나 더 큰 것을 사지 않기 위해 게임은 1846 맵과 설정*에 배치되었습니다. 1846년 지도를 선택한 이유는 제가 가장 좋아하는 지도 중 하나이기 때문입니다. 최적 경로를 위한 경쟁은 다른 경로와의 경쟁에서 발생한다. 기술적으로는 지도와 타일 세트가 있지만 게임 자체를 더 쉽게 시작하려면 1846 + a4 시트 베이스가 게임에 사용됩니다. 경고/약속. 이 게임은 46클론이 아닙니다. 하지만 지도는 정말 훌륭합니다.

This first feeling of uncertainty is something I want to come back to when playing 18xx. A anxious, stressful and volitile experience. So this is me trying to invoke these feelings through the 18xx-mechanics.

Some of the biggest pointers in the game:
No safe stocks. Presidency can always be swapped when there are two players owning stocks in the company. Special EMR-rules and auctions give players the possibility to timemly sell liabilities.

Dividends from companies are split between player-owned stocks (cube rails-style). So if 1 player owns 1 stock the company pays 100% to the player.

Companies are randomized and floated in a strict order so there is a “fresh” setup every game. Furthermore there is random setup with “super powers” that are attached to the companies through the game. This creates big assymetri in the game. These are the powers:

MIT engineers
Don\'t pay track penalties (mountains, etc.). + 1 tracklay (can be upgrade/yellow). Passive income: 20

Jimmy White company
Permanent 2 train (take from box). Not counted as a train to train limit. Cannot operate with only this as a train and must EMR if this is the only owned train. Passive income: 10

Brown 30
Can be 100% player-owned of the same player. Doesn\'t count against share limit. When the company is paid for its shares it only receives 50% of the cash (rest going to the bank). All their trains get to run 1 last time and is removed after the company ends its operating round. faded trains can\'t be bought inter-companies. Passive income: 0

Top bank
Have curved trains (but is allowed to lay normal track lays). A train can never be run through a tile. Instead of redeeming shares:
Top bank can buy shares from other companies and is counted as a player in all instances except it is not viable as a president. Max 1/or. Top bank can never be president. The shares can be sold as standard issue (but doesn\'t move the share price). At the end of the game, you add these shares\' value to the company.
Passive income: 30
Avant-garde architects
Can upgrade all non-chicago tiles to whatever legal track tile. Ignores usual color rules (can, for example, upgrade to gray from yellow or1). Before starting each operating round the company decides if they want to go first or last in that operating round.
Passive income: 20

Tetsuo the iron machine
Gets +50 for every train that rusts when it\'s this company\'s turn. Can buy trains anytime during their OR.
Passive income: 20

K-O & K-company aka Swedish emigrants
Teleport to a non-Chicago spot on the map. Place 1 token free and a yellow city tile (even if no city existed on the map before).
Passive income: 20

Design manifest
The game will be under constant construction but is now in the beta phase. And I want this game to be an open creation. If you have ideas then post them on the forum or discord. If your ideas are big enough we either reshape the rules och create an “official” variant. The dream is to have a collaborate design. See this rule set as beta 1.0.

To avoid pnp-ing or buying more big things, the game has been placed on the 1846 map and setup*. The reason for choosing the 1846 map is that it\'s one of my favorites. The race for the optimal routes occurs in competition with the others. There\'s technically a map and tileset, but to get started with the game itself more easily, 1846 + an a4 sheet base is used for the game. Warning/promise. This game is not a 46-clone. But the map is really excellent.

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