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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Yoni Goldstein
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아티스트
John Biggs
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인원
게임 소개
시카고는 1968년 민주당 전당대회 폭동에서 시민 질서에 대항하는 혁명적인 광경을 벌이고 있다. 플레이어들은 빠르게 진행되는 이 거리 전투와 정치적 기동의 게임에서 기득권층이나 데모대의 역할을 맡는다. 각 면은 두 개의 비대칭 덱의 액션 카드에서 플레이합니다. 설립국은 전술부대와 경찰대를 배치하여 회의장에서 집단 체포를 조정한다. 반대로 시위대는 직접적인 충돌에서 급진적인 거리 극장으로 방향을 틀 수 있다. 그들의 전술은 반응적이고 예측할 수 없는 것일 수 있으며, 이는 시카고 도심의 눈물겨운 길을 가로질러 야생 고양이와 쥐를 쫓고 장난을 치는 것을 가능하게 한다.
좀 더 구체적으로 말하면, 경기는 5라운드에 걸쳐 진행되며, 2라운드는 하루를 나타낸다(낮과 밤). 각 측은 두 덱의 액션 카드에서 교대로 카드를 플레이한다. 첫 번째 갑판은 지도부 위원회를 나타냅니다. 기득권층의 경우는 시장의 사무실이고, 시위대의 경우는 이피파의 사무실입니다. 이러한 데크는 주로 카드 플레이를 구축/활성화하고 보드 상태를 조작하는 데 중점을 두고 있다. 시장 진영은 비밀 요원 활성화, 최루탄 승인, 주 방위군 재배치 등을 포함하는 위임 조치로 정책 테이블에 접근할 수 있다.
그런 다음 양측은 랭크와 파일 덱에서 액션 카드를 번갈아 사용합니다: 한편으로는 베트남 전쟁 종식을 위한 국가동원위원회(MOBE)가, 다른 한편으로는 시카고 경찰국이 있다. 이러한 행동은 크게 지도상의 부대들과 대립하고 전략적 위치를 주장하는 것이다. 데모 참가자들은 독특하고 조합적인 힘을 가진 위치별 일회성 "미니 목표"의 집합인 거리 극장 연극을 구축하고 활성화할 수 있다.
매 라운드가 끝날 때마다, 한 대표가 어느 한쪽에게 투표를 한다. 시위대의 수가 증가하고, 시장에게 자금이 배정되며, 중요 도시 지역의 대부분을 장악한 사람에게는 노출 포인트가 부여된다.
시카고 \'68은 솔로, 경쟁, 협동, 팀 플레이 모드에서 1-4명의 선수를 지원한다. 게임 진행 시간은 선수당 45분이며, 일반적인 두 선수의 결투는 60-90분이다.
좀 더 구체적으로 말하면, 경기는 5라운드에 걸쳐 진행되며, 2라운드는 하루를 나타낸다(낮과 밤). 각 측은 두 덱의 액션 카드에서 교대로 카드를 플레이한다. 첫 번째 갑판은 지도부 위원회를 나타냅니다. 기득권층의 경우는 시장의 사무실이고, 시위대의 경우는 이피파의 사무실입니다. 이러한 데크는 주로 카드 플레이를 구축/활성화하고 보드 상태를 조작하는 데 중점을 두고 있다. 시장 진영은 비밀 요원 활성화, 최루탄 승인, 주 방위군 재배치 등을 포함하는 위임 조치로 정책 테이블에 접근할 수 있다.
그런 다음 양측은 랭크와 파일 덱에서 액션 카드를 번갈아 사용합니다: 한편으로는 베트남 전쟁 종식을 위한 국가동원위원회(MOBE)가, 다른 한편으로는 시카고 경찰국이 있다. 이러한 행동은 크게 지도상의 부대들과 대립하고 전략적 위치를 주장하는 것이다. 데모 참가자들은 독특하고 조합적인 힘을 가진 위치별 일회성 "미니 목표"의 집합인 거리 극장 연극을 구축하고 활성화할 수 있다.
매 라운드가 끝날 때마다, 한 대표가 어느 한쪽에게 투표를 한다. 시위대의 수가 증가하고, 시장에게 자금이 배정되며, 중요 도시 지역의 대부분을 장악한 사람에게는 노출 포인트가 부여된다.
시카고 \'68은 솔로, 경쟁, 협동, 팀 플레이 모드에서 1-4명의 선수를 지원한다. 게임 진행 시간은 선수당 45분이며, 일반적인 두 선수의 결투는 60-90분이다.
Chicago \'68 pits revolutionary spectacle against civil order at the Democratic National Convention riots of 1968. Players take the role of either the Establishment or the Demonstrators in this fast-paced game of street battles and political maneuvers. Each side plays from two asymmetric decks of action cards. The Establishment positions tactical forces and police platoons to co-ordinate mass arrests while working the convention floor. The Demonstrators, on the other hand, can pivot from direct clashes to radical street theater; their tactics can be reactive and unpredictable, allowing for wild cat-and-mouse chases and mischief-making across the tear-gassed avenues of groovy downtown Chicago.
In more detail, the game is played over five rounds, with two rounds representing a single day (daytime and nighttime). Each side takes turns playing cards from two decks of action cards. The first deck represents the leadership committees. For the Establishment, this is the Mayor\'s office, and for the Demonstrators, this is the Yippies. These decks are primarily focused on building/activating card splays and manipulating the board state. The Mayor faction can access the policy tableau with the mandate action, which include activating undercover agents, authorizing tear gas, redeploying the National Guard, and more.
Then both sides alternate playing action cards from their rank-and-file decks: The National Mobilization Committee to End the War in Vietnam (MOBE) on one side, and the Chicago Police Department on the other. These actions are largely moving and confronting units on the map and claiming strategic positions. The Demonstrators may build and activate their street theater splay, which is a set of location specific one-time "mini-objectives" with unique, combinatorial powers.
At the end of every round, a delegate commits a vote to either side. Demonstrators grow in number, the mayor is allocated funds, and whoever controls a majority of critical city areas is awarded exposure points.
Chicago \'68 supports 1-4 players in solo, competitive, co-operative, and team play modes. Game duration is 45 minutes per player, with the typical two player duel lasting 60-90 mins.
In more detail, the game is played over five rounds, with two rounds representing a single day (daytime and nighttime). Each side takes turns playing cards from two decks of action cards. The first deck represents the leadership committees. For the Establishment, this is the Mayor\'s office, and for the Demonstrators, this is the Yippies. These decks are primarily focused on building/activating card splays and manipulating the board state. The Mayor faction can access the policy tableau with the mandate action, which include activating undercover agents, authorizing tear gas, redeploying the National Guard, and more.
Then both sides alternate playing action cards from their rank-and-file decks: The National Mobilization Committee to End the War in Vietnam (MOBE) on one side, and the Chicago Police Department on the other. These actions are largely moving and confronting units on the map and claiming strategic positions. The Demonstrators may build and activate their street theater splay, which is a set of location specific one-time "mini-objectives" with unique, combinatorial powers.
At the end of every round, a delegate commits a vote to either side. Demonstrators grow in number, the mayor is allocated funds, and whoever controls a majority of critical city areas is awarded exposure points.
Chicago \'68 supports 1-4 players in solo, competitive, co-operative, and team play modes. Game duration is 45 minutes per player, with the typical two player duel lasting 60-90 mins.
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