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BGG랭킹
BGG전체 : 6759
WARGAMES : 994
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.98 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
-
아티스트
Luca Oleastri, Joe Youst
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
먼 미래에 지구는 먼 신화입니다. 인류가 우주의 광활함을 안전하고 빠르게 통과할 수 있는 수단을 얻었을 때, 거대한 인류의 물결이 은하계를 가로질러 뻗어 나갔고, 곧 인간은 수천 개의 세계에 거주했다.
세계의 공동체는 동맹을 맺었고, 동맹은 연합이 되었고, 결국 은하제국이 탄생했다. 그 제국은 수천 년 동안 존재했고, 성장하고, 통합되었고, 사람이 사는 세상의 대부분을 통제했습니다.
그러나 그 규모와 명백한 성공에도 불구하고, 은하제국에서 모든 것이 순조롭지는 않다. 반란군, 강탈자, 그들만의 제국을 만들려는 자들, 그리고 상상할 수 있는 모든 형태의 외계인들이 있다. 오랜 천년에 걸쳐, 인간의 형태조차도 유전 공학과 함께 새로운 형태를 취하고 있다.
은하제국을 위한 투쟁은 솔리테어 공상과학 게임이다. 당신은 은하제국이 통치권을 유지하고 확장하려고 노력하는 동안 그것을 파괴하려는 혼돈의 세력과 맞서 싸우는 동안 그 세력의 리더가 됩니다. 여러분은 발생하는 위협에 대처하기 위해 모든 군사적, 정치적, 사회적, 경제적 결정을 내리시고, 멀리 떨어진 제국을 안정적으로 유지하시면서, 발굴, 식민지화, 정복을 통해 새로운 영광을 가져오시기 바랍니다.
이 지도는 은하 전체가 항성계의 여러 부분으로 나뉘어져 있음을 보여준다. 생산은 우주선과 세계 크기의 무기를 만들기 위해 나노 조립자가 수행한다. 부대에는 전투함, 식민지화함, 통제단, 지도자가 포함된다. 유닛에는 두 가지 유형의 전투 가치가 있다: 무기와 형태 발생 체계. 무기는 적을 파괴하는 반면, 형태 형성 체계는 적을 아군으로 변화시킨다. 충성심은 상황에 따라 앞뒤로 바뀐다.
위협은 무작위로 그려진 100개 이상의 혼돈 마커에 의해 생성됩니다. 반란군, 약탈군, 독립제국, 침략군, 외계군, 기술, 경제, 사회, 정치, 군사 행사 등이 포함된다. 또한 탐험을 시작하여 새로운 지식과 기술을 습득할 수도 있습니다. 다른 규칙들은 반란을 진압하기 위해 정신-사회적 전쟁과 선전을 사용할 수 있게 해준다.
내용:
352 다이 컷 카운터
1 34" x 22" 지도
1 규칙 책자
플레이어 에이즈
보관 가방
먼 미래에 지구는 먼 신화입니다. 인류가 우주의 광활함을 안전하고 빠르게 통과할 수 있는 수단을 얻었을 때, 거대한 인류의 물결이 은하계를 가로질러 뻗어 나갔고, 곧 인간은 수천 개의 세계에 거주했다.
세계의 공동체는 동맹을 맺었고, 동맹은 연합이 되었고, 결국 은하제국이 탄생했다. 그 제국은 수천 년 동안 존재했고, 성장하고, 통합되었고, 사람이 사는 세상의 대부분을 통제했습니다.
그러나 그 규모와 명백한 성공에도 불구하고, 은하제국에서 모든 것이 순조롭지는 않다. 반란군, 강탈자, 그들만의 제국을 만들려는 자들, 그리고 상상할 수 있는 모든 형태의 외계인들이 있다. 오랜 천년에 걸쳐, 인간의 형태조차도 유전 공학과 함께 새로운 형태를 취하고 있다.
은하제국을 위한 투쟁은 솔리테어 공상과학 게임이다. 당신은 은하제국이 통치권을 유지하고 확장하려고 노력하는 동안 그것을 파괴하려는 혼돈의 세력과 맞서 싸우는 동안 그 세력의 리더가 됩니다. 여러분은 발생하는 위협에 대처하기 위해 모든 군사적, 정치적, 사회적, 경제적 결정을 내리시고, 멀리 떨어진 제국을 안정적으로 유지하시면서, 발굴, 식민지화, 정복을 통해 새로운 영광을 가져오시기 바랍니다.
이 지도는 은하 전체가 항성계의 여러 부분으로 나뉘어져 있음을 보여준다. 생산은 우주선과 세계 크기의 무기를 만들기 위해 나노 조립자가 수행한다. 부대에는 전투함, 식민지화함, 통제단, 지도자가 포함된다. 유닛에는 두 가지 유형의 전투 가치가 있다: 무기와 형태 발생 체계. 무기는 적을 파괴하는 반면, 형태 형성 체계는 적을 아군으로 변화시킨다. 충성심은 상황에 따라 앞뒤로 바뀐다.
위협은 무작위로 그려진 100개 이상의 혼돈 마커에 의해 생성됩니다. 반란군, 약탈군, 독립제국, 침략군, 외계군, 기술, 경제, 사회, 정치, 군사 행사 등이 포함된다. 또한 탐험을 시작하여 새로운 지식과 기술을 습득할 수도 있습니다. 다른 규칙들은 반란을 진압하기 위해 정신-사회적 전쟁과 선전을 사용할 수 있게 해준다.
내용:
352 다이 컷 카운터
1 34" x 22" 지도
1 규칙 책자
플레이어 에이즈
보관 가방
From the publisher's website:
In the far future, Earth is a distant myth. When mankind gained the means to transit the vastness of space safely and quickly, a great human wave extended across the galaxy, and humans soon inhabited thousands of worlds.
Communities of worlds formed alliances; alliances became federations, and eventually a galactic empire was born. That empire existed for millennia, growing and consolidating, bringing most of the inhabited worlds under its control.
Despite its size and apparent success, though, all is not well in the Galactic Empire. There are rebels, usurpers, those who want to create empires of their own, and aliens of every imaginable form. Over the long millennia, even the form of man is taking a new shape with genetic engineering.
Struggle for the Galactic Empire is a solitaire science fiction game. You assume leadership of the forces of the Galactic Empire as it strives to maintain and expand its dominion while fighting off the forces of chaos that seek to destroy it. You make all the military, political, social and economic decisions to deal with the threats that arise, keep the far-flung empire stable, and still expand and bring new glory through discovery, colonization and conquest.
The map shows the entire galaxy divided into sectors of star systems. Production is carried out by nano-assemblers to create starships and world-sized weapons. Units include combat and colonization ships, control groups and leaders. Units have two types of combat values: weapons and morphogenetic systems. Weapons destroy the enemy, while morphogenetic systems change them into friends. Loyalties switch back and forth depending on the situation.
Threats are generated by over 100 randomly drawn chaos markers. They include: rebels, usurpers, independent empires, invaders and alien forces, as well as technological, economic, social, political and military events. You can also launch expeditions to attempt to gain new knowledge and technology. Other rules allow you to use psycho-social warfare and propaganda to repress rebellions.
Contents:
352 Die cut counters
1 34" x 22" Map
1 Rule booklet
Player Aids
Storage bags
In the far future, Earth is a distant myth. When mankind gained the means to transit the vastness of space safely and quickly, a great human wave extended across the galaxy, and humans soon inhabited thousands of worlds.
Communities of worlds formed alliances; alliances became federations, and eventually a galactic empire was born. That empire existed for millennia, growing and consolidating, bringing most of the inhabited worlds under its control.
Despite its size and apparent success, though, all is not well in the Galactic Empire. There are rebels, usurpers, those who want to create empires of their own, and aliens of every imaginable form. Over the long millennia, even the form of man is taking a new shape with genetic engineering.
Struggle for the Galactic Empire is a solitaire science fiction game. You assume leadership of the forces of the Galactic Empire as it strives to maintain and expand its dominion while fighting off the forces of chaos that seek to destroy it. You make all the military, political, social and economic decisions to deal with the threats that arise, keep the far-flung empire stable, and still expand and bring new glory through discovery, colonization and conquest.
The map shows the entire galaxy divided into sectors of star systems. Production is carried out by nano-assemblers to create starships and world-sized weapons. Units include combat and colonization ships, control groups and leaders. Units have two types of combat values: weapons and morphogenetic systems. Weapons destroy the enemy, while morphogenetic systems change them into friends. Loyalties switch back and forth depending on the situation.
Threats are generated by over 100 randomly drawn chaos markers. They include: rebels, usurpers, independent empires, invaders and alien forces, as well as technological, economic, social, political and military events. You can also launch expeditions to attempt to gain new knowledge and technology. Other rules allow you to use psycho-social warfare and propaganda to repress rebellions.
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