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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Ryszard Tokarczuk
-
아티스트
-
인원
게임 소개
뚜뚜는 고대 그리스의 호플리테 전투에 관한 게임이다.
플레이어들은 사용 가능한 유닛을 정렬하고, 그들에게 명령(이동, 공격, 홀드 등)을 부여한 다음 게임을 시작한다.
배정된 순서는 경기 내내 변경될 수 있지만 보장되지 않습니다. 각 주문 모드에는 유닛이 수행할 수 있는(또는 수행할 수 있는) 것을 제한하는 특정 제한이 있습니다.
이 디자인의 특징: 그것은 전장에서 소음의 영향을 나타내려고 합니다. 당사의 유닛은 의사 소통을 더 어렵게 만들고 결국 불가능하게 만드는 소음을 발생시킵니다. 심지어 주문을 발행하는 것도 새로운 수준의 볼륨을 만듭니다.
이는 리더들이 전방에서 (그리고 위험을 무릅쓰고) 직접적인 명령을 내리는 것이 관련성이 있을 수 있음을 의미한다.
게임에는 4개의 군대가 있다: 아테네인, 테반인, 스파르타인, 페르시아인.
—디자이너의 desc 설명
플레이어들은 사용 가능한 유닛을 정렬하고, 그들에게 명령(이동, 공격, 홀드 등)을 부여한 다음 게임을 시작한다.
배정된 순서는 경기 내내 변경될 수 있지만 보장되지 않습니다. 각 주문 모드에는 유닛이 수행할 수 있는(또는 수행할 수 있는) 것을 제한하는 특정 제한이 있습니다.
이 디자인의 특징: 그것은 전장에서 소음의 영향을 나타내려고 합니다. 당사의 유닛은 의사 소통을 더 어렵게 만들고 결국 불가능하게 만드는 소음을 발생시킵니다. 심지어 주문을 발행하는 것도 새로운 수준의 볼륨을 만듭니다.
이는 리더들이 전방에서 (그리고 위험을 무릅쓰고) 직접적인 명령을 내리는 것이 관련성이 있을 수 있음을 의미한다.
게임에는 4개의 군대가 있다: 아테네인, 테반인, 스파르타인, 페르시아인.
—디자이너의 desc 설명
Toot Toot is a game about hoplite battles of Ancient Greece.
Players arrange their available units, assign them orders (move, attack, hold and like) and then begin the game.
Assigned orders can be changed throughout the game but it is meant to be not guaranteed. Each order mode comes with certain restrictions that limit what units can (or even have) to do.
The feature of this design: it tries to represent the influence of noise on the battlefield. Our units create volumes of noise that make communication more difficult and eventually even impossible. Even issuing orders create new levels of volume.
This means that direct orders, issued by leaders leading from the front (and risking Leader Casualty game effects), can be of relevance.
Four armies are present in the game: Athenians, Thebans, Spartans and Persians.
—description from the designer
Players arrange their available units, assign them orders (move, attack, hold and like) and then begin the game.
Assigned orders can be changed throughout the game but it is meant to be not guaranteed. Each order mode comes with certain restrictions that limit what units can (or even have) to do.
The feature of this design: it tries to represent the influence of noise on the battlefield. Our units create volumes of noise that make communication more difficult and eventually even impossible. Even issuing orders create new levels of volume.
This means that direct orders, issued by leaders leading from the front (and risking Leader Casualty game effects), can be of relevance.
Four armies are present in the game: Athenians, Thebans, Spartans and Persians.
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