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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-360 분
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연령
18+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ivan Notario
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아티스트
Ivan Notario
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인원
게임 소개
1985년 여름, 새로운 개혁 프로그램에 반대했던 소련 공산당의 강경파 의원들이 소련 대통령이자 서기장인 미하일 고르바초프로부터 국가를 장악한다.
촉발된 경제·사회적 위기에 직면한 새 지도자들은 서유럽을 침공하기로 결정하고, 이를 위해 바르샤바 조약의 모든 경제·외교·군사적 자원을 준비하기 시작한다. 새 정치국은 나토 국가들이 같은 방식으로 더 강해지는 일이 없기를 바라며 당장 전쟁을 시작하든지 아니면 자원과 병력을 더 많이 축적하기 위해 기다리든지 둘 중 하나를 선택해야 한다.
1987은 가상적이지만 가능성이 있는 제3의 세계적 대규모 군사 분쟁에 초점을 맞추고 있다. 플레이어들은 분쟁에 휘말린 다양한 측의 육·공·해군을 통제한다. 제공된 시나리오를 통해 플레이어는 3차 세계대전이 어떻게 전개될 수 있는지 여러 측면을 검토할 수 있다. NATO와 WP는 현대 전투 작전에 직면하여 병력과 군수품이 모두 급격히 격하되었기 때문에 신속하고 결정적인 승리에 도전하고 있다.
게임은 전쟁 전 단계와 전쟁 단계로 나뉜다. 전쟁 전 단계에서 플레이어는 자신의 군사력 또는 외교적 또는 기술적 위치를 향상시키기 위해 자원 포인트를 소비한다. 전쟁 단계에서 플레이어는 각 턴의 7개 구간을 수행할 수 있는 카드를 받는다. 카드 덱은 플레이어가 모든 것을 조금씩 해야 하기 때문에 끊임없이 결정을 내리도록 강요하지만(부대 이동, 군대 증원, 자원 포인트 구축...) 한 번에 한 가지만 할 수 있다. 선수들이 카드를 어떻게 그리고 언제 하느냐에 따라 전쟁의 결과가 크게 결정될 것이다.
—출판사의 설명
촉발된 경제·사회적 위기에 직면한 새 지도자들은 서유럽을 침공하기로 결정하고, 이를 위해 바르샤바 조약의 모든 경제·외교·군사적 자원을 준비하기 시작한다. 새 정치국은 나토 국가들이 같은 방식으로 더 강해지는 일이 없기를 바라며 당장 전쟁을 시작하든지 아니면 자원과 병력을 더 많이 축적하기 위해 기다리든지 둘 중 하나를 선택해야 한다.
1987은 가상적이지만 가능성이 있는 제3의 세계적 대규모 군사 분쟁에 초점을 맞추고 있다. 플레이어들은 분쟁에 휘말린 다양한 측의 육·공·해군을 통제한다. 제공된 시나리오를 통해 플레이어는 3차 세계대전이 어떻게 전개될 수 있는지 여러 측면을 검토할 수 있다. NATO와 WP는 현대 전투 작전에 직면하여 병력과 군수품이 모두 급격히 격하되었기 때문에 신속하고 결정적인 승리에 도전하고 있다.
게임은 전쟁 전 단계와 전쟁 단계로 나뉜다. 전쟁 전 단계에서 플레이어는 자신의 군사력 또는 외교적 또는 기술적 위치를 향상시키기 위해 자원 포인트를 소비한다. 전쟁 단계에서 플레이어는 각 턴의 7개 구간을 수행할 수 있는 카드를 받는다. 카드 덱은 플레이어가 모든 것을 조금씩 해야 하기 때문에 끊임없이 결정을 내리도록 강요하지만(부대 이동, 군대 증원, 자원 포인트 구축...) 한 번에 한 가지만 할 수 있다. 선수들이 카드를 어떻게 그리고 언제 하느냐에 따라 전쟁의 결과가 크게 결정될 것이다.
—출판사의 설명
Summer of 1985, hardline members of the Communist Party of the Soviet Union who were opposed to the new reform program, take control of the country from Soviet President and General Secretary Mikhail Gorbachev.
The new leaders, faced with the economic and social crisis unleashed, decide to invade Western Europe, and for this they begin to prepare all the economic, diplomatic and military resources of the Warsaw Pact. The new political bureau has to choose between starting a war immediately or waiting to accumulate resources and troops in greater numbers, hoping that the NATO countries do not become stronger in the same way.
1987 focuses on a hypothetical but possible third worldwide large-scale military conflict. Players control land, air, and naval forces of the various sides engaged in the conflict. The scenarios provided allow players to examine multiple aspects of how a World War 3 could develop. NATO and WP are challenged to win quickly and decisively, as both forces and munitions downgraded rapidly in the face of modern combat operations.
The game is divided in a PreWar phase and a War Phase. In the PreWar phase players consume resource points to improve their military forces or their diplomatic or technological positions. During the War phase players are given a hand of cards to play out seven segments of each turn. The deck of cards forces players to constantly make decisions as they need to do a little bit of everything (move units, reinforce the armies, build resources points...) but they can only do one thing at a time. How and when players play the cards will decide to a large degree the outcome of the war.
—description from the publisher
The new leaders, faced with the economic and social crisis unleashed, decide to invade Western Europe, and for this they begin to prepare all the economic, diplomatic and military resources of the Warsaw Pact. The new political bureau has to choose between starting a war immediately or waiting to accumulate resources and troops in greater numbers, hoping that the NATO countries do not become stronger in the same way.
1987 focuses on a hypothetical but possible third worldwide large-scale military conflict. Players control land, air, and naval forces of the various sides engaged in the conflict. The scenarios provided allow players to examine multiple aspects of how a World War 3 could develop. NATO and WP are challenged to win quickly and decisively, as both forces and munitions downgraded rapidly in the face of modern combat operations.
The game is divided in a PreWar phase and a War Phase. In the PreWar phase players consume resource points to improve their military forces or their diplomatic or technological positions. During the War phase players are given a hand of cards to play out seven segments of each turn. The deck of cards forces players to constantly make decisions as they need to do a little bit of everything (move units, reinforce the armies, build resources points...) but they can only do one thing at a time. How and when players play the cards will decide to a large degree the outcome of the war.
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