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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jenna Felli
-
아티스트
-
인원
게임 소개
머레이 더 A**홀 프로그는 랜덤 엔드 트리거로 세트 수집 및 세트 파괴 게임이다.
차례가 되면 손에 들고 있는 카드에 완전히 접근할 수 있게 되고, 공용 덱과 노출된 카드의 작은 풀에 제한적으로 접근할 수 있게 됩니다. 카드 세트에는 곤충(초파리, 갯지렁이, 집파리, 나비), 왕파리(반딧불이, 강도파리, 담자기, 잠자리), 말벌(머리말벌)이 포함되어 있습니다. 일반 파리는 떼를 짓고 더 많은 카드를 얻는 데 유용합니다. 왕파리와 말벌은 떼를 짓는 데 유용하고 독특한 특별한 능력을 발휘합니다.
당신의 주요 목표는 머레이를 사용하여 상대방의 무리를 먹는 동안 점수를 얻기 위해 곤충 무리를 만드는 것이다. 선수들은 그들의 떼를 그들 앞의 테이블 위에 위를 향해 유지한다. 더 높은 가치의 곤충과 같은 종류의 곤충은 더 높은 가치의 무리를 형성한다. 하지만 당신은 조심할 필요가 있습니다. 머레이가 떼를 먹을 때, 올챙이를 두고... 올챙이 포인트는 매우 빠르게 증가할 수 있습니다!
궁극적으로 성공 여부는 자신의 스웜을 얼마나 잘 구축하고 기회를 활용하여 다른 플레이어의 스웜을 파괴하느냐에 달려 있습니다. 그리고 머레이를 얼마나 잘 관리하시는지요. 두 번째 플레이에서 호크의 도착은 엔드 게임 트리거를 동작으로 설정한다.
당신의 목표는 당신의 점수를 극대화하는 것입니다. 게임이 끝나면 점수는 자신이 소유한 떼와 올챙이를 기준으로 결정됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이긴다.
—게시자의 desc 설명
차례가 되면 손에 들고 있는 카드에 완전히 접근할 수 있게 되고, 공용 덱과 노출된 카드의 작은 풀에 제한적으로 접근할 수 있게 됩니다. 카드 세트에는 곤충(초파리, 갯지렁이, 집파리, 나비), 왕파리(반딧불이, 강도파리, 담자기, 잠자리), 말벌(머리말벌)이 포함되어 있습니다. 일반 파리는 떼를 짓고 더 많은 카드를 얻는 데 유용합니다. 왕파리와 말벌은 떼를 짓는 데 유용하고 독특한 특별한 능력을 발휘합니다.
당신의 주요 목표는 머레이를 사용하여 상대방의 무리를 먹는 동안 점수를 얻기 위해 곤충 무리를 만드는 것이다. 선수들은 그들의 떼를 그들 앞의 테이블 위에 위를 향해 유지한다. 더 높은 가치의 곤충과 같은 종류의 곤충은 더 높은 가치의 무리를 형성한다. 하지만 당신은 조심할 필요가 있습니다. 머레이가 떼를 먹을 때, 올챙이를 두고... 올챙이 포인트는 매우 빠르게 증가할 수 있습니다!
궁극적으로 성공 여부는 자신의 스웜을 얼마나 잘 구축하고 기회를 활용하여 다른 플레이어의 스웜을 파괴하느냐에 달려 있습니다. 그리고 머레이를 얼마나 잘 관리하시는지요. 두 번째 플레이에서 호크의 도착은 엔드 게임 트리거를 동작으로 설정한다.
당신의 목표는 당신의 점수를 극대화하는 것입니다. 게임이 끝나면 점수는 자신이 소유한 떼와 올챙이를 기준으로 결정됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이긴다.
—게시자의 desc 설명
Murray the A**hole Frog is a game of set collection and set destruction with random end triggers.
On your turn, you’ll have full access to the cards in your hand and limited access to a common deck and a small pool of revealed cards. The card set includes insects -- common flies (fruit flies, midges, houseflies, and mayflies), royal flies (fireflies, robber flies, damselflies, and dragonflies), and wasps -- and Murray. Common flies are useful for building swarms and getting more cards. Royal flies and wasps are useful for building swarms and for their unique special abilities.
Your main goal is to create swarms of insects to score points while using Murray to eat your opponents\' swarms. Players keep their swarms face up on the table in front of them. Higher value insects and insects of the same type form higher value swarms. But you need to be careful: when Murray eats a swarm, he leaves a tadpole behind... and tadpole points can increase very quickly!
Ultimately, your success will depend on how well you build your own swarms and how well you exploit opportunities to ruin other players’ swarms. And how well you manage Murray. The arrival of the Hawk in the second round of play sets the end game triggers in motion.
Your objective is to maximize your score. At the end of the game, your score will be based on the swarms and tadpoles you own. The player with the highest score wins.
—description from the publisher
On your turn, you’ll have full access to the cards in your hand and limited access to a common deck and a small pool of revealed cards. The card set includes insects -- common flies (fruit flies, midges, houseflies, and mayflies), royal flies (fireflies, robber flies, damselflies, and dragonflies), and wasps -- and Murray. Common flies are useful for building swarms and getting more cards. Royal flies and wasps are useful for building swarms and for their unique special abilities.
Your main goal is to create swarms of insects to score points while using Murray to eat your opponents\' swarms. Players keep their swarms face up on the table in front of them. Higher value insects and insects of the same type form higher value swarms. But you need to be careful: when Murray eats a swarm, he leaves a tadpole behind... and tadpole points can increase very quickly!
Ultimately, your success will depend on how well you build your own swarms and how well you exploit opportunities to ruin other players’ swarms. And how well you manage Murray. The arrival of the Hawk in the second round of play sets the end game triggers in motion.
Your objective is to maximize your score. At the end of the game, your score will be based on the swarms and tadpoles you own. The player with the highest score wins.
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