-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1930년대 후반 크로스워드 카드 게임으로, 경쟁사에서는 볼 수 없었던 몇 가지 다른 게임의 규칙이 포함되어 있다. 데크는 54장의 카드를 가지고 있다: 2장 & 인용;와일드 카드 역할을 하는 서브&인용 카드, 그리고 각각 글자와 가치가 있는 52장의 카드. 8개 게임의 규칙은 다음과 같다.
1. 크로스워드 게임: 10명씩 2-4명, 7명씩 5-7명의 선수에게 거래하세요. 매 턴마다, 플레이어는 크로스워드 방식으로 단어를 자신의 손에서 테이블로, 첫 번째 단어만, 다른 단어들은 성장하는 배열과 교차한다. 게임을 할 수 없을 경우, 플레이어는 1을 버리고 추첨 또는 폐기 더미에서 1을 뽑는다. 한 손은 선수가 나가면 끝나고, 한 손의 가치를 점수에 더하고, 한 선수가 100이 되면 낮은 총계가 승리한다.
2. 카드놀이 단어: 모든 카드를 3초 안에 뒤집고, 모든 글자를 볼 수 있도록 부채질하세요. 맨 위에 있는 카드에서 단어를 만들고 폐기하지만, 카드가 단어에 사용되는 경우 카드 바로 아래에 있는 문자도 사용할 수 있습니다. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
3. 편지 인내심: 클론다이크처럼, 1-7 높이의 7 무더기를 쌓고, 각각의 가장 높은 카드를 올리세요. 카드를 만들고 폐기하여 각 더미의 새 상단을 노출시킵니다; 빈 칸은 모음으로 채워질 수 있습니다. 데크의 나머지 부분을 하나씩 올리고, 나머지 글자와 함께 이 더미의 맨 위 글자를 사용하세요. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
4. 십자말 카드놀이 A: 6장의 카드를 뒤집어서 내세요. 이 카드를 사용하여 한 번에 한 단어씩 크로스워드 배열을 만들고 나머지 데크로부터 6개의 빈 공간을 채웁니다. 그런 다음 한 번에 하나씩 데크를 올리고 계속합니다. 업 더미의 맨 위만 사용할 수 있습니다.
5. 십자말 카드놀이 B: A와 비슷하지만, 보충되지 않은 12장의 카드부터 시작합니다; 데크는 여전히 한 번에 한 장씩 통과합니다.
6. 애너그램: 1명에서 6명까지. 모두에게 카드 한 장이 지급됩니다. 차례대로, 플레이어는 카드를 테이블 중앙에 놓거나, 카드와 다른 카드를 가운데에 놓고 단어를 만들거나, 기존 단어에 글자를 추가하고, 새로운 단어를 만들기 위해 글자를 재정렬하고, 다른 사람의 단어일 경우 그 단어를 취한다. 덱을 통과한 후, 그의 앞에 가장 많은 포인트를 가진 플레이어가 승리합니다.
7. O-U-T 게임: 4명에서 8명까지. 모든 카드가 뒤집혀져 있다. 한 장의 카드를 테이블 중앙에 놓고 지금까지의 모든 글자로 시작하는 최소 9글자의 단어를 떠올린다. 일단 그런 단어가 완성되면, 그것을 하는 플레이어는 문자(O, U, T)를 받게 되고, 그 단어는 폐기되고 과정은 다시 시작된다. OUT을 모두 획득하면 한 선수가 게임에서 탈락합니다. 플레이어가 성장 단어에 추가할 글자가 없다고 생각되면 합격할 수 있으며, 다른 사람이 자신이 할 수 있는 글자와 단어를 지적하면 E를 획득하여 다른 글자를 취소할 수 있다. 선수들은 어떤 단어로도 이어지지 않는 것처럼 보이는 플레이에 도전할 수 있다; 틀린 사람은 패널티 레터를 받는다.
8. 맞춰봐-오-그램: 플레이어 수에 관계없이 모든 종류의 교수형입니다. 사람은 생각하는 사람이 되어 단어를 생각해내고 그 단어를 순서대로 엎어놓습니다. 다른 사람들은 돌아가면서 글자를 맞힌다; 만약 글자가 단어 안에 있다면, 그 글자는 드러나고 추측자는 글자당 2점을 얻는다. 단어 전체 또는 마지막 글자를 맞히는 선수는 단어 길이의 2점을 얻습니다. 합의된 라운드 수만큼 플레이합니다.
1. 크로스워드 게임: 10명씩 2-4명, 7명씩 5-7명의 선수에게 거래하세요. 매 턴마다, 플레이어는 크로스워드 방식으로 단어를 자신의 손에서 테이블로, 첫 번째 단어만, 다른 단어들은 성장하는 배열과 교차한다. 게임을 할 수 없을 경우, 플레이어는 1을 버리고 추첨 또는 폐기 더미에서 1을 뽑는다. 한 손은 선수가 나가면 끝나고, 한 손의 가치를 점수에 더하고, 한 선수가 100이 되면 낮은 총계가 승리한다.
2. 카드놀이 단어: 모든 카드를 3초 안에 뒤집고, 모든 글자를 볼 수 있도록 부채질하세요. 맨 위에 있는 카드에서 단어를 만들고 폐기하지만, 카드가 단어에 사용되는 경우 카드 바로 아래에 있는 문자도 사용할 수 있습니다. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
3. 편지 인내심: 클론다이크처럼, 1-7 높이의 7 무더기를 쌓고, 각각의 가장 높은 카드를 올리세요. 카드를 만들고 폐기하여 각 더미의 새 상단을 노출시킵니다; 빈 칸은 모음으로 채워질 수 있습니다. 데크의 나머지 부분을 하나씩 올리고, 나머지 글자와 함께 이 더미의 맨 위 글자를 사용하세요. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
4. 십자말 카드놀이 A: 6장의 카드를 뒤집어서 내세요. 이 카드를 사용하여 한 번에 한 단어씩 크로스워드 배열을 만들고 나머지 데크로부터 6개의 빈 공간을 채웁니다. 그런 다음 한 번에 하나씩 데크를 올리고 계속합니다. 업 더미의 맨 위만 사용할 수 있습니다.
5. 십자말 카드놀이 B: A와 비슷하지만, 보충되지 않은 12장의 카드부터 시작합니다; 데크는 여전히 한 번에 한 장씩 통과합니다.
6. 애너그램: 1명에서 6명까지. 모두에게 카드 한 장이 지급됩니다. 차례대로, 플레이어는 카드를 테이블 중앙에 놓거나, 카드와 다른 카드를 가운데에 놓고 단어를 만들거나, 기존 단어에 글자를 추가하고, 새로운 단어를 만들기 위해 글자를 재정렬하고, 다른 사람의 단어일 경우 그 단어를 취한다. 덱을 통과한 후, 그의 앞에 가장 많은 포인트를 가진 플레이어가 승리합니다.
7. O-U-T 게임: 4명에서 8명까지. 모든 카드가 뒤집혀져 있다. 한 장의 카드를 테이블 중앙에 놓고 지금까지의 모든 글자로 시작하는 최소 9글자의 단어를 떠올린다. 일단 그런 단어가 완성되면, 그것을 하는 플레이어는 문자(O, U, T)를 받게 되고, 그 단어는 폐기되고 과정은 다시 시작된다. OUT을 모두 획득하면 한 선수가 게임에서 탈락합니다. 플레이어가 성장 단어에 추가할 글자가 없다고 생각되면 합격할 수 있으며, 다른 사람이 자신이 할 수 있는 글자와 단어를 지적하면 E를 획득하여 다른 글자를 취소할 수 있다. 선수들은 어떤 단어로도 이어지지 않는 것처럼 보이는 플레이에 도전할 수 있다; 틀린 사람은 패널티 레터를 받는다.
8. 맞춰봐-오-그램: 플레이어 수에 관계없이 모든 종류의 교수형입니다. 사람은 생각하는 사람이 되어 단어를 생각해내고 그 단어를 순서대로 엎어놓습니다. 다른 사람들은 돌아가면서 글자를 맞힌다; 만약 글자가 단어 안에 있다면, 그 글자는 드러나고 추측자는 글자당 2점을 얻는다. 단어 전체 또는 마지막 글자를 맞히는 선수는 단어 길이의 2점을 얻습니다. 합의된 라운드 수만큼 플레이합니다.
A crossword card game of the late 1930s, that also includes rules for several other games, a few of which were not seen in its competitors. The deck has 54 cards: 2 "Sub" cards which act as wild cards, and 52 cards with a letter and its value on each. Rules for 8 games are included:
1. Crossword Game: Deal 10 each to 2-4, 7 each to 5-7 players. In each turn, a player lays a word from his hand to the table in a crossword fashion, the first word alone, other words intersecting the growing array. If unable to play, a player discards 1 and draws 1 from the draw or discard pile. A hand ends when a player goes out; players add their hands' value to their scores; when a player reaches 100 the low total wins.
2. Word Solitaire: Lay all the cards face up in 3s, fanned so as to see all the letters. Make and discard words from the topmost cards, though if a card is used in a word the letter just underneath it can also be used. You win if you use all the cards.
3. Letter Patience: Like Klondike, deal 7 piles of heights 1-7, and turn up the top card of each. Make and discard cards, exposing the new tops of each pile; empty spaces may be filled in with vowels. Turn up the remainder of the deck one by one, and use the top letter of this pile with the others to make words. You win if you use all the cards.
4. Crossword Solitaire A: Deal out 6 cards face up. Use these cards to build a crossword array, one word at a time, filling empty spaces in the 6 from the remaining deck. Then turn up that deck one at a time and continue -- you can only use the top of the turn-up pile.
5. Crossword Solitaire B: Similar to A, but start with a hand of 12 cards, which is not replenished; the deck is still gone through once, one card at a time.
6. Anagrams: For 1-6 players. Everyone is dealt one card. In a turn, a player either: places his card in the center of the table; makes a word with that card and other cards in the center, placing the word in front of him; or adds the letter to an existing word, rearranging letters to make a new word, and taking the word if it belonged to someone else. After the deck has been gone through, the player with the most points in front of him wins.
7. The O-U-T Game: For 4-8 players. All the cards are dealt face up. In a turn a player places one card in the middle of the table, while thinking of a word of at least 9 letters that starts with all the letters placed so far. Once such a word is finished, the player who does it gets a letter (O, U or T), the word is discarded and the process starts again. On getting all of OUT, a player is out of the game. A player may pass if they think they don't have a letter to add to the growing word; if someone else points out a letter and word he could do, he earns an E for excellence, which can cancel out one other letter. Players may challenge a play that doesn't seem to lead to any word; whoever is wrong earns a penalty letter.
8. Guess-O-Gram: A type of hangman for any number of players. One becomes the Thinker, thinks of a word, and lays it face down in order. Other take turns guessing letters; if a letter is in the word it is revealed and the guesser earns 2 points per letter. A player who guess the whole word or the last letter gets 2 points times the length of the word. Play to an agreed number of rounds.
1. Crossword Game: Deal 10 each to 2-4, 7 each to 5-7 players. In each turn, a player lays a word from his hand to the table in a crossword fashion, the first word alone, other words intersecting the growing array. If unable to play, a player discards 1 and draws 1 from the draw or discard pile. A hand ends when a player goes out; players add their hands' value to their scores; when a player reaches 100 the low total wins.
2. Word Solitaire: Lay all the cards face up in 3s, fanned so as to see all the letters. Make and discard words from the topmost cards, though if a card is used in a word the letter just underneath it can also be used. You win if you use all the cards.
3. Letter Patience: Like Klondike, deal 7 piles of heights 1-7, and turn up the top card of each. Make and discard cards, exposing the new tops of each pile; empty spaces may be filled in with vowels. Turn up the remainder of the deck one by one, and use the top letter of this pile with the others to make words. You win if you use all the cards.
4. Crossword Solitaire A: Deal out 6 cards face up. Use these cards to build a crossword array, one word at a time, filling empty spaces in the 6 from the remaining deck. Then turn up that deck one at a time and continue -- you can only use the top of the turn-up pile.
5. Crossword Solitaire B: Similar to A, but start with a hand of 12 cards, which is not replenished; the deck is still gone through once, one card at a time.
6. Anagrams: For 1-6 players. Everyone is dealt one card. In a turn, a player either: places his card in the center of the table; makes a word with that card and other cards in the center, placing the word in front of him; or adds the letter to an existing word, rearranging letters to make a new word, and taking the word if it belonged to someone else. After the deck has been gone through, the player with the most points in front of him wins.
7. The O-U-T Game: For 4-8 players. All the cards are dealt face up. In a turn a player places one card in the middle of the table, while thinking of a word of at least 9 letters that starts with all the letters placed so far. Once such a word is finished, the player who does it gets a letter (O, U or T), the word is discarded and the process starts again. On getting all of OUT, a player is out of the game. A player may pass if they think they don't have a letter to add to the growing word; if someone else points out a letter and word he could do, he earns an E for excellence, which can cancel out one other letter. Players may challenge a play that doesn't seem to lead to any word; whoever is wrong earns a penalty letter.
8. Guess-O-Gram: A type of hangman for any number of players. One becomes the Thinker, thinks of a word, and lays it face down in order. Other take turns guessing letters; if a letter is in the word it is revealed and the guesser earns 2 points per letter. A player who guess the whole word or the last letter gets 2 points times the length of the word. Play to an agreed number of rounds.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18