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게임 난이도
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
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게임 소개
1930년대 말 크로스워드 카드 게임이 유행하면서 신문사가 발행한 게임입니다. 그 게임은 경쟁자들의 일반적인 규칙을 약간 뒤바뀐 것이다.
카드 카드에는 54장이 있는데, 그 중 52장은 10~50(Q카드는 실제로 2글자, Q)의 값을 가지고 있고, 100장짜리 조커(와일드카드)도 2장 있다.
6개 게임의 규칙은 다음과 같다.
교차 O-그램: 2명 이상의 플레이어용(그러나 4명 이상의 경우 2개의 덱이 권장됨). 각각 12개씩. 차례대로, 선수는 자신의 손에서 테이블 위에 단어를 그리거나, 하나를 그려서 통과한다. 단어는 최소 2글자 이상이고, 첫 단어 뒤에 새로운 단어가 교차하거나 이전 단어인 크로스워드 패션을 확장해야 한다. 선수가 나가거나 무승부 더미가 바닥나면 손이 끝난다. 손에 든 카드의 값은 라운드의 승자에게 돌아가며, 가장 높은 총계는 라운드 종료 후 손에 쥐게 되며, 한 선수가 500이 되면 가장 낮은 총계가 승리하게 된다.
앤오그램: 2-8명의 플레이어용이지만, 4명 이상의 플레이어용 2개의 데크를 사용합니다. 각각 12개씩. 차례대로, 플레이어는 앞에 있는 테이블에 3글자 이상의 단어를 재생하거나, 테이블의 단어에 1글자 이상을 추가하여 단어를 새로운 단어로 만들거나, 카드 1장을 뽑아 통과시킨다. 단순 끝(-S, -ED, -ER)은 금지됩니다. 선수가 나가거나 덱이 바닥나면 라운드가 끝난다. 각 선수는 앞에 있는 포인트에서 손에 들고 있는 포인트를 뺀 포인트를 득점한다.
카지노 그램: 2-4인용. 조커를 꺼내서 각 선수에게 4개씩 주고 테이블에는 4개씩 올려주세요. 차례대로, 플레이어는 자신의 카드 중 하나를 테이블에 놓고 다음 중 하나를 수행한다. A) B는 1장의 카드를 조합하여 미래의 단어를 만들고, 그가 가지고 있는 문자를 나중에 재생할 것을 알리며, C는 다른 사람의 단어를 추가해 새로운 단어를 만들고, D는 다른 테이블 카드와 함께 테이블에 남겨둔다. 카드가 재생된 후에는 각 플레이어에게 4개씩 더 지급되며, 플레이는 계속된다. 모든 카드가 재생된 후, 마지막 단어를 만들거나 도용한 사람이 나머지 테이블 카드를 받게 됩니다. 각 플레이어는 자신이 가지고 있는 카드당 1점을 얻게 되며, 게임은 100점이 되면 승리하게 된다.
크로스오그램 솔리테어=클론다이크와 마찬가지로 1~7번 높이 카드 가운데 가장 위에 있는 카드가 노출돼 7개의 더미가 나온다. 보이는 카드를 결합하여 단어를 크로스워드 배열로 만드십시오. 갇혔을 때, 한 번에 3 데크를 돌리기 시작하고 그 카드를 사용하여 계속합니다. 갑판을 다 써버리면 이길 수 있어.
크로스-O-그램 더블 카드놀이: 위의 카드놀이는 다른 색의 등갑판으로 두 명의 플레이어로 경기를 했다. 테이블에서 놀 수 있을 때까지 돌아가면서 하세요. 어느 쪽도 크로스워드에 아무것도 추가하지 못하고 카드 아웃이 가장 많은 쪽이 승리하면 게임이 종료된다.
캐니스터 카드놀이: 갑판 전체를 8개의 기둥으로 나누고 수직으로 부채질해서 뭐가 오는지 보세요. 4열에는 각각 6개, 나머지 4열에는 각각 7개입니다. 열 아래 글자만 반복해서 만들고, 만들어진 대로 버리세요. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
카드 카드에는 54장이 있는데, 그 중 52장은 10~50(Q카드는 실제로 2글자, Q)의 값을 가지고 있고, 100장짜리 조커(와일드카드)도 2장 있다.
6개 게임의 규칙은 다음과 같다.
교차 O-그램: 2명 이상의 플레이어용(그러나 4명 이상의 경우 2개의 덱이 권장됨). 각각 12개씩. 차례대로, 선수는 자신의 손에서 테이블 위에 단어를 그리거나, 하나를 그려서 통과한다. 단어는 최소 2글자 이상이고, 첫 단어 뒤에 새로운 단어가 교차하거나 이전 단어인 크로스워드 패션을 확장해야 한다. 선수가 나가거나 무승부 더미가 바닥나면 손이 끝난다. 손에 든 카드의 값은 라운드의 승자에게 돌아가며, 가장 높은 총계는 라운드 종료 후 손에 쥐게 되며, 한 선수가 500이 되면 가장 낮은 총계가 승리하게 된다.
앤오그램: 2-8명의 플레이어용이지만, 4명 이상의 플레이어용 2개의 데크를 사용합니다. 각각 12개씩. 차례대로, 플레이어는 앞에 있는 테이블에 3글자 이상의 단어를 재생하거나, 테이블의 단어에 1글자 이상을 추가하여 단어를 새로운 단어로 만들거나, 카드 1장을 뽑아 통과시킨다. 단순 끝(-S, -ED, -ER)은 금지됩니다. 선수가 나가거나 덱이 바닥나면 라운드가 끝난다. 각 선수는 앞에 있는 포인트에서 손에 들고 있는 포인트를 뺀 포인트를 득점한다.
카지노 그램: 2-4인용. 조커를 꺼내서 각 선수에게 4개씩 주고 테이블에는 4개씩 올려주세요. 차례대로, 플레이어는 자신의 카드 중 하나를 테이블에 놓고 다음 중 하나를 수행한다. A) B는 1장의 카드를 조합하여 미래의 단어를 만들고, 그가 가지고 있는 문자를 나중에 재생할 것을 알리며, C는 다른 사람의 단어를 추가해 새로운 단어를 만들고, D는 다른 테이블 카드와 함께 테이블에 남겨둔다. 카드가 재생된 후에는 각 플레이어에게 4개씩 더 지급되며, 플레이는 계속된다. 모든 카드가 재생된 후, 마지막 단어를 만들거나 도용한 사람이 나머지 테이블 카드를 받게 됩니다. 각 플레이어는 자신이 가지고 있는 카드당 1점을 얻게 되며, 게임은 100점이 되면 승리하게 된다.
크로스오그램 솔리테어=클론다이크와 마찬가지로 1~7번 높이 카드 가운데 가장 위에 있는 카드가 노출돼 7개의 더미가 나온다. 보이는 카드를 결합하여 단어를 크로스워드 배열로 만드십시오. 갇혔을 때, 한 번에 3 데크를 돌리기 시작하고 그 카드를 사용하여 계속합니다. 갑판을 다 써버리면 이길 수 있어.
크로스-O-그램 더블 카드놀이: 위의 카드놀이는 다른 색의 등갑판으로 두 명의 플레이어로 경기를 했다. 테이블에서 놀 수 있을 때까지 돌아가면서 하세요. 어느 쪽도 크로스워드에 아무것도 추가하지 못하고 카드 아웃이 가장 많은 쪽이 승리하면 게임이 종료된다.
캐니스터 카드놀이: 갑판 전체를 8개의 기둥으로 나누고 수직으로 부채질해서 뭐가 오는지 보세요. 4열에는 각각 6개, 나머지 4열에는 각각 7개입니다. 열 아래 글자만 반복해서 만들고, 만들어진 대로 버리세요. 카드를 다 쓰면 이기는 거야.
A crossword card game from the late 1930s during a craze of such games, published by a newspaper company. Its games are a slight twist on the usual rules of its rivals.
There are 54 cards in the deck. 52 of them have a letter and a value from 10 to 50 (the Q card actually has two letters, QU); there are also 2 jokers (wild cards) worth 100.
The rules to 6 games are given:
Cross-O-Grams: For 2+ players (but if 4 or more, 2 decks are recommended). Deal 12 each. In a turn a player either makes a word on the table from his hand, or draws one and passes; if his hand only X, Y or Z he may discard one of those before drawing. Words are at least 2 letters long, and after the first word, new words must intersect or extend previous words, crossword fashion. A hand ends when a player goes out or the draw pile runs out. The value of the cards in hand goes to the winner of the round, and the highest total wins after an agred time; or, players get their own totals in hand at the end of a round, and when one player reaches 500, the lowest total wins.
An-O-Grams: For 2-8 players, but use 2 decks for 4+ players. Deal 12 each. In a turn, a player: plays a word of 3+ letters to the table in front of him; or adds 1+ letters to a word on the table to make it a new word (without changing the letters' order), taking the word to himself; or draws 1 card and passes. Simple endings (-S, -ED, -ER) are forbidden. The round ends when a player goes out or the deck runs out. Each player scores the points in front of him minus the points in hand; a player who goes out before the deck runs out doubles his table points.
Casino-Grams: For 2-4 players. Take out the jokers and deal 4 to each player and 4 face-up to the table. In a turn a player plays one of his cards to the table and does one of the following: A) makes a word with it and other table cards, placing the word in front of him; B) builds toward a future word, combining 1 card with table cards, announcing the letter(s) he has that will be played later; C) steals a word from someone else by adding a letter to it and making a new word; D) leaves it on the table with the other table cards. After the cards are played, 4 more are dealt to each player (but no more to the table), and play continues. After all the cards are played, the one who made or stole the last word gets the remaining table cards. Each player gets 1 point per card he has on the table; the game is won on reaching 100.
Cross-O-Gram Solitaire: Like Klondike, 7 piles are dealt out of height 1-7 cards, the top one exposed. Combine the visible cards to build words into a crossword array. When stuck, start turning the remaining deck 3 at a time and use those cards to continue. (Or, do it 1 at a time, going through the deck only once.) You win if you use up the whole deck.
Cross-O-Gram Double Solitaire: The solitaire above played with 2 players, with decks of different colored backs. Take turns playing until you can play to the table. The game ends when neither can add anything to the crossword, and the one with the most cards out wins.
Canister Solitaire: Deal the whole deck into 8 columns face-up, fanned vertically so you can see what's coming. There will be 6 each in 4 columns, 7 each in the other 4. Repeatedly make words only from the letters at the bottom of the columns, discarding them as they are made. You win if you use all the cards up.
There are 54 cards in the deck. 52 of them have a letter and a value from 10 to 50 (the Q card actually has two letters, QU); there are also 2 jokers (wild cards) worth 100.
The rules to 6 games are given:
Cross-O-Grams: For 2+ players (but if 4 or more, 2 decks are recommended). Deal 12 each. In a turn a player either makes a word on the table from his hand, or draws one and passes; if his hand only X, Y or Z he may discard one of those before drawing. Words are at least 2 letters long, and after the first word, new words must intersect or extend previous words, crossword fashion. A hand ends when a player goes out or the draw pile runs out. The value of the cards in hand goes to the winner of the round, and the highest total wins after an agred time; or, players get their own totals in hand at the end of a round, and when one player reaches 500, the lowest total wins.
An-O-Grams: For 2-8 players, but use 2 decks for 4+ players. Deal 12 each. In a turn, a player: plays a word of 3+ letters to the table in front of him; or adds 1+ letters to a word on the table to make it a new word (without changing the letters' order), taking the word to himself; or draws 1 card and passes. Simple endings (-S, -ED, -ER) are forbidden. The round ends when a player goes out or the deck runs out. Each player scores the points in front of him minus the points in hand; a player who goes out before the deck runs out doubles his table points.
Casino-Grams: For 2-4 players. Take out the jokers and deal 4 to each player and 4 face-up to the table. In a turn a player plays one of his cards to the table and does one of the following: A) makes a word with it and other table cards, placing the word in front of him; B) builds toward a future word, combining 1 card with table cards, announcing the letter(s) he has that will be played later; C) steals a word from someone else by adding a letter to it and making a new word; D) leaves it on the table with the other table cards. After the cards are played, 4 more are dealt to each player (but no more to the table), and play continues. After all the cards are played, the one who made or stole the last word gets the remaining table cards. Each player gets 1 point per card he has on the table; the game is won on reaching 100.
Cross-O-Gram Solitaire: Like Klondike, 7 piles are dealt out of height 1-7 cards, the top one exposed. Combine the visible cards to build words into a crossword array. When stuck, start turning the remaining deck 3 at a time and use those cards to continue. (Or, do it 1 at a time, going through the deck only once.) You win if you use up the whole deck.
Cross-O-Gram Double Solitaire: The solitaire above played with 2 players, with decks of different colored backs. Take turns playing until you can play to the table. The game ends when neither can add anything to the crossword, and the one with the most cards out wins.
Canister Solitaire: Deal the whole deck into 8 columns face-up, fanned vertically so you can see what's coming. There will be 6 each in 4 columns, 7 each in the other 4. Repeatedly make words only from the letters at the bottom of the columns, discarding them as they are made. You win if you use all the cards up.
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