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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-60 분

  • 연령

    5+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

처음에 빈 육각형 격자의 빈 공간에 돌을 놓는 두 명의 플레이어가 교대로 돌을 놓는다. 판 위에 6개의 다른 돌과 인접한 돌이 있어서는 절대 안 된다. 배치 후 인접한 빈 공간에 대한 일련의 단계를 통해 보드 가장자리에 도달할 수 없는 빈 공간이 있는 경우 승리합니다. 그러면 그 공간을 포함한 빈 영역은 루프라고 한다.

여러 라운드를 진행하는 경우, 각 라운드 후 루프된 영역의 크기를 기록하고 승자\의 러닝 스코어에 추가합니다. 미리 정해진 점수에 먼저 도달한 사람이 그 경기에서 승리한다. 한 판의 패자가 다음 판에서 먼저 경기를 한다.

모든 공정한 게임들과 마찬가지로, 루업은 아주 지루하다. 당파적으로 만들기 위해(꼭 그래야 하는 경우), 루프가 있는 영역을 루퍼\의 색상 표시로 채우고 더 이상 사용할 수 있는 법적 이동이 없을 때까지 계속 재생하십시오. 한 지역을 순환하면 같은 방향으로 다른 곳을 이동해야 한다. 최종 위치에 더 많은 마커를 가진 사람이 승리합니다.

표준 배치 제한에 대한 대안으로, 격자의 꼭지점 주위에 돌의 최소 삼각형을 완성하는 비주위 배치를 금지할 수 있다. 이것은 약간 덜 우아하지만 더 재미있고 접근하기 쉽습니다. 두 경우 모두 루프가 보장됩니다.

—디자이너의 desc 설명

Two players take turns placing stones on empty spaces of an initially empty hexagonal grid of hexagons, one stone per turn. There must never be a stone adjacent to six other stones on the board. You win if, after your placement, there is an empty space whence the edge of the board cannot be reached through a series of steps onto adjacent empty spaces. The empty area including that space is then said to be looped.

If you play several rounds, note after each round the size of the looped area and add it to the winner\'s running score. Whoever reaches a predetermined score first wins the match. The loser of one round plays first in the next.

Like all impartial games, Luup is exquisitely boring. To make it partisan (if you must), fill a looped area with markers of the looper\'s color and keep playing until there are no more legal moves available. If you loop an area, you must make another move on the same turn. Whoever has more markers in the final position wins.

As an alternative to the standard placement restriction, one may forbid non-perimeter placements that complete minimal triangles of stones around a vertex of the grid. This is a bit less elegant but possibly more fun and accessible. Loops are guaranteed in both cases.

—description from the designer

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