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0Ancient Shadows: The Shaman in the Demon Village (2024) -
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luca Prestipino
-
아티스트
Luca Prestipino
-
인원
게임 소개
젊은 무당은 악마들로 뒤덮인 뉴캐슬 마을에서 온갖 위험에 직면해야 한다. 강력한 부적을 활성화할 마법 아이템을 찾는 것은 매우 중요하며, 시간이 촉박하다. 지도 기반, 주사위 및 연필 탐험 모험입니다.
연주하는 방법
이 게임은 "롤 앤 라이트 앤 클릭"(물리적인 주사위와 인쇄된 지도의 사용과 함께 이 장치는 게임의 필수적인 부분이다.)이다. 각 레벨은 주문을 던지고 문을 열고 악마와 싸우는 데 필수적인 아이템이 숨겨져 있는 악마가 들끓는 마을의 지도를 탐험하는 것을 포함한다. 각 방에 대해 주사위를 굴려서 상자를 열고 물건을 들고 함정에 부딪히고 문을 부수는 것 중 어떤 행동을 취해야 할지 선택해야 한다.
우리의 주사위 굴림을 악마를 나타내는 장치의 주사위 굴림과 비교해야 하기 때문에 싸움은 가장 흥미로운 부분입니다. 상황을 더욱 복잡하게 만드는 것은 지도마다 3단계의 홍수가 발생하기 때문에 우리에게 주어진 동결점을 현명하게 사용할 수밖에 없다는 것이다. 각 게임의 출구를 설정하고 마법 아이템과 악마를 숨길 곳을 결정하는 도전으로 무한한 조합이 가능하다. 강력한 부적을 구성하는 모든 아이템을 찾아내고 악마들을 영원히 마을 밖으로 쫓아냈을 때 우리가 이긴다. 디바이스에 의해 매번 선택되는, 상이한 엔딩들 및 상이한 객체들의 조합들이 있다. 독특한 모험이지만 항상 다릅니다.
—디자이너의 desc 설명
연주하는 방법
이 게임은 "롤 앤 라이트 앤 클릭"(물리적인 주사위와 인쇄된 지도의 사용과 함께 이 장치는 게임의 필수적인 부분이다.)이다. 각 레벨은 주문을 던지고 문을 열고 악마와 싸우는 데 필수적인 아이템이 숨겨져 있는 악마가 들끓는 마을의 지도를 탐험하는 것을 포함한다. 각 방에 대해 주사위를 굴려서 상자를 열고 물건을 들고 함정에 부딪히고 문을 부수는 것 중 어떤 행동을 취해야 할지 선택해야 한다.
우리의 주사위 굴림을 악마를 나타내는 장치의 주사위 굴림과 비교해야 하기 때문에 싸움은 가장 흥미로운 부분입니다. 상황을 더욱 복잡하게 만드는 것은 지도마다 3단계의 홍수가 발생하기 때문에 우리에게 주어진 동결점을 현명하게 사용할 수밖에 없다는 것이다. 각 게임의 출구를 설정하고 마법 아이템과 악마를 숨길 곳을 결정하는 도전으로 무한한 조합이 가능하다. 강력한 부적을 구성하는 모든 아이템을 찾아내고 악마들을 영원히 마을 밖으로 쫓아냈을 때 우리가 이긴다. 디바이스에 의해 매번 선택되는, 상이한 엔딩들 및 상이한 객체들의 조합들이 있다. 독특한 모험이지만 항상 다릅니다.
—디자이너의 desc 설명
The young shaman must face dangers of all kinds in the village of NewCastle overrun by demons. The search for magical items to activate the powerful talisman is crucial, and time is running out. A map-based, dice and pencil exploration adventure.
How to play
The game is a "roll and write and click" (the device is an integral part of the game, along with the use of physical dice and the printed map). Each level involves exploring a map of the demon-infested village, where essential items for casting spells, opening doors and fighting demons are hidden. For each room, we have to roll the dice and choose which action to take, between opening a chest, taking an item, facing a pitfall and breaking down doors.
The fights are the most interesting part, as we have to compare our dice roll with that of the device that represents the demons. To make things even more complicated, there are 3 levels of flooding for each map, which will force us to use the freeze points we have been given wisely. A challenge in which the device sets the exit point for each game and determines where to hide magic items and demons, making infinite combinations possible. We win when we have found all the items that make up the powerful talisman and chased the demons out of the village forever. There are different endings and different combinations of objects, chosen each time by the device. A unique adventure, but always different.
—description from the designer
How to play
The game is a "roll and write and click" (the device is an integral part of the game, along with the use of physical dice and the printed map). Each level involves exploring a map of the demon-infested village, where essential items for casting spells, opening doors and fighting demons are hidden. For each room, we have to roll the dice and choose which action to take, between opening a chest, taking an item, facing a pitfall and breaking down doors.
The fights are the most interesting part, as we have to compare our dice roll with that of the device that represents the demons. To make things even more complicated, there are 3 levels of flooding for each map, which will force us to use the freeze points we have been given wisely. A challenge in which the device sets the exit point for each game and determines where to hide magic items and demons, making infinite combinations possible. We win when we have found all the items that make up the powerful talisman and chased the demons out of the village forever. There are different endings and different combinations of objects, chosen each time by the device. A unique adventure, but always different.
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