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BGG랭킹
BGG전체 : 4694
WARGAMES : 661
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.21 / 5
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디자이너
Tom Oleson, David Williams (I)
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아티스트
Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
(제4판 백박스 및 사용자 설명에서):
ANZ만큼 최신 상태로 유지된 게임은 거의 없습니다.IO는. 수정과 수정을 거듭하다 보니 좋은 게임이 점점 더 좋아지고 있습니다. 이탈리아의 44" X 14~ 지도판에서 진행되는 이 게임은 연합군의 수륙양용 침공을 재현하고 유럽의 중심부로 이어지는 반도를 지키기 위한 작전을 펼친다. 연합군은 독일군과 이탈리아군뿐만 아니라 세계에서 가장 다양한 지형을 상대한다.
단위 카운터는 미국, 영국, 그리스, 캐나다, 폴란드, 프랑스, 인도, 독일 및 이탈리아 군대를 나타냅니다. 순서 오브 배틀은 다양한 미니 게임과 캠페인 게임에 사용할 수 있으며, 거의 모든 기간과 복잡성의 매우 다용도적인 게임을 제공한다.
24페이지 분량의 규칙집은 기본 게임과 몇 가지 고급 버전으로 나뉘어 있다. 각 고급 버전마다 규칙이 추가되어 게임을 보다 사실적으로 만들고 캠페인의 실제 문제, 결정 및 행동에 대한 느낌을 더한다.
게임 기능에는 유닛 스텝 감소, 해상 폭격, 전술 공군력, 낙하산 부대, 제한된 지능, 돌파력 전투, 보급, 적층 값, 특수 지형 효과, 요새화가 포함된다. 플레이어는 플레이 가능성과 사실성의 조합을 직접 선택할 수 있다. 아마 가장 출판률이 낮고 인정도 덜 받는 게임일 거야 조용한 "클래식&인용어;
게임 시간- 2시간 이상
AVALON 힐 복잡성 평가
기본 게임: 4
고급 게임: 7-10
(1-쉬움, 10-하드 척도로)
16진수당 12.8km(8마일), 1회전당 1주일. 대부분의 단위는 나눗셈을 나타냅니다.
ANZ만큼 최신 상태로 유지된 게임은 거의 없습니다.IO는. 수정과 수정을 거듭하다 보니 좋은 게임이 점점 더 좋아지고 있습니다. 이탈리아의 44" X 14~ 지도판에서 진행되는 이 게임은 연합군의 수륙양용 침공을 재현하고 유럽의 중심부로 이어지는 반도를 지키기 위한 작전을 펼친다. 연합군은 독일군과 이탈리아군뿐만 아니라 세계에서 가장 다양한 지형을 상대한다.
단위 카운터는 미국, 영국, 그리스, 캐나다, 폴란드, 프랑스, 인도, 독일 및 이탈리아 군대를 나타냅니다. 순서 오브 배틀은 다양한 미니 게임과 캠페인 게임에 사용할 수 있으며, 거의 모든 기간과 복잡성의 매우 다용도적인 게임을 제공한다.
24페이지 분량의 규칙집은 기본 게임과 몇 가지 고급 버전으로 나뉘어 있다. 각 고급 버전마다 규칙이 추가되어 게임을 보다 사실적으로 만들고 캠페인의 실제 문제, 결정 및 행동에 대한 느낌을 더한다.
게임 기능에는 유닛 스텝 감소, 해상 폭격, 전술 공군력, 낙하산 부대, 제한된 지능, 돌파력 전투, 보급, 적층 값, 특수 지형 효과, 요새화가 포함된다. 플레이어는 플레이 가능성과 사실성의 조합을 직접 선택할 수 있다. 아마 가장 출판률이 낮고 인정도 덜 받는 게임일 거야 조용한 "클래식&인용어;
게임 시간- 2시간 이상
AVALON 힐 복잡성 평가
기본 게임: 4
고급 게임: 7-10
(1-쉬움, 10-하드 척도로)
16진수당 12.8km(8마일), 1회전당 1주일. 대부분의 단위는 나눗셈을 나타냅니다.
(from the 4th edition back box and user's description:)
Few games have been kept up to date as much as ANZIO has. Revised and revised again, a good game has gotten better and better. Played on a 44" X 14~ mapboard of Italy, the game recreates the Allied amphibious Invasions and campaigns to secure the peninsula leading to the heart of Europe. The Allies face not only the German and Italian armies, but some of the most varied terrain in the world.
Unit counters represent American, British, Greek, Canadian, Polish, French, Indian, German, and Italian forces. Order of Battles are available for a variety of mini-games and the campaign game, providing a highly versatile game of almost any duration and complexity.
The twenty-four page rule book is divided into a basic game and several advanced versions. Each advanced version adding more and more rules, complicating while making the game more realistic and adding the·feel of the actual problems, decisions, and actions of the campaign.
Game features include unit step reduction, naval bombardment, tactical airpower, paratroopers, limited intelligence, breakthrough combat, supply, stacking values, special terrain effects, and fortifications A gem for the hardcore gamer. Players can select their own combination of playability and realism. Probably the most underpublisized and under appreciated game around. A silent "Classic"
Playing Time- Two hours and Up
AVALON HILL COMPLEXITY RATING
Basic Game: 4
Advanced Games: 7-10
(On a scale of 1-easy, 10-hard)
12.8 km (8 miles) per hex, 1 week per turn. Most units represent divisions.
Few games have been kept up to date as much as ANZIO has. Revised and revised again, a good game has gotten better and better. Played on a 44" X 14~ mapboard of Italy, the game recreates the Allied amphibious Invasions and campaigns to secure the peninsula leading to the heart of Europe. The Allies face not only the German and Italian armies, but some of the most varied terrain in the world.
Unit counters represent American, British, Greek, Canadian, Polish, French, Indian, German, and Italian forces. Order of Battles are available for a variety of mini-games and the campaign game, providing a highly versatile game of almost any duration and complexity.
The twenty-four page rule book is divided into a basic game and several advanced versions. Each advanced version adding more and more rules, complicating while making the game more realistic and adding the·feel of the actual problems, decisions, and actions of the campaign.
Game features include unit step reduction, naval bombardment, tactical airpower, paratroopers, limited intelligence, breakthrough combat, supply, stacking values, special terrain effects, and fortifications A gem for the hardcore gamer. Players can select their own combination of playability and realism. Probably the most underpublisized and under appreciated game around. A silent "Classic"
Playing Time- Two hours and Up
AVALON HILL COMPLEXITY RATING
Basic Game: 4
Advanced Games: 7-10
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12.8 km (8 miles) per hex, 1 week per turn. Most units represent divisions.
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