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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Radosław Ignatów
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아티스트
Michał Teliga
-
인원
게임 소개
이 게임은 컬트가 이중 태양을 숭배하는 어두운 판타지 세계를 배경으로 보스 전투와 던전 크롤링이 혼합된 게임이다. 이러한 믿음에 따라 제2의 태양의 출현은 지구를 위한 정화의 시기를 예고한다. 마침내 이 두 번째 태양이 하늘에 나타날 때, 신비한 괴물들은 새로운 세상의 예언자들로서 신앙심이 없는 사람들에 의해 숭배되는 대혼란을 일으킨다. 플레이어들은 이중 태양 질서의 무장 분파인 \'태양의 칼날\'의 역할을 맡는데, 이들은 야수들을 이단적인 징조로 보고 그들의 퇴치가 인류의 구원으로 이어질 것이라고 믿는다. 플레이어들의 임무는 종종 믿음이 없는 사람들에 의해 보호되는 이 짐승들을 찾아 제거하는 것이다. 게임은 몬스터 결투(유령과 직접 전투를 벌이는 방식), 몬스터 사냥(유령들이 던전 크롤러 방식으로 추종자들과 싸우는 장소를 탐색하는 방식), 캠페인 모드(유령들이 특정한 수의 몬스터들을 캠페인 맵에서 검색하여 죽여야 하는 방식)의 세 가지 모드로 진행될 수 있다. 게임은 주사위 풀 관리에 의존합니다. 각 턴이 시작될 때마다 플레이어는 주사위 풀을 굴린다(미션 유형에 따라 4개 또는 5개) - 3개는 캐릭터\의 액션에 사용된다; 나머지는 상대편\의 액션을 결정한다. 각 턴이 시작될 때마다 액션 카드가 그려져 있으며, 플레이어는 주사위 중 하나를 놓고 특정 포인트 풀(동작, 공격, 방어, 기술, 힘)을 부여한다. 스킬 포인트를 사용하여 플레이어는 3개의 포지션을 사용할 수 있는 10개의 선택지에서 자신의 능동적인 특수 액션을 설정할 수 있다. 어떤 행위에 3점을 할당한다는 것은 비용이 적게 든다는 것을 의미하며(그러나 그 행위만 수행할 수 있다는 것을 의미한다), 2점은 중간 비용을 나타내고, 1점은 높은 비용이 발생하지만 3개까지 지정된 행위를 차례로 사용할 수 있도록 한다. 몬스터와의 전투에서 중요한 측면은 특정 신체 부위를 공략하고 상대편을 측면 공격하는 것이다. 이 게임은 몬스터가 세 가지 방법 중 하나로 패배할 때 종료됩니다: 모든 체력 포인트를 고갈시키거나, 약점에 대한 공격을 충분히 실행하거나, 맵을 사용하여 몬스터를 물리치는 트랩을 트리거하는 것입니다. 이 게임은 싱글 플레이어 모드를 위해 설계되었지만 플레이어들이 (다른 상대 없이) 서로 경쟁하는 결투 모드도 제공한다.
—디자이너의 desc 설명
—디자이너의 desc 설명
The game is a blend of boss fighting and dungeon crawling set in a dark fantasy world where a cult venerates the dual suns. According to this belief, the emergence of the second sun heralds a time of cleansing for the earth. When this second sun finally appears in the sky, mysterious monsters wreak havoc, worshipped by the faithless as prophets of a new world. Players assume the roles of \'Blades of the Suns,\' the armed branch of the dual suns order, who view the beasts as heretical omens and believe that their eradication will lead to humanity\'s salvation. The players\' task is to find and eliminate these beasts, often protected by the faithless. The game can be played in three modes: monster duel (where players engage in direct combat with the beast), monster hunt (where players navigate through locations fighting followers in a dungeon crawler style), and campaign mode (where players must kill a certain number of monsters by searching for them on the campaign map). The game relies on dice pool management. At the start of each turn, the player rolls a pool of dice (4 or 5, depending on the mission type) - 3 are used for the character\'s actions; the rest determine the opponents\' actions. At the beginning of each turn, an action card is also drawn, on which the player places one of their dice, granting them a specific pool of points (movement, attack, defense, skills, power). Using skill points, the player can set their active special actions from a choice of 10, with 3 positions available. Allocating 3 points to an action means it will have a low cost (but only that action can be performed), 2 points indicate a medium cost, and 1 point results in a high cost but allows the use of up to 3 designated actions in a turn. A crucial aspect of combat with monsters is targeting specific body parts and flanking opponents. The game ends when the monster is defeated in one of three ways: by depleting all its health points, executing enough attacks on its weak point, or using the map to trigger a trap that defeats the monster. The game is designed for single-player mode but also offers a duel mode where players compete against each other (without other opponents).
—description from the designer
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