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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-180 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kevin Verssen
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아티스트
-
인원
게임 소개
초트랜들이 왔어요! 불, 크라이오, 재래식 무기로 그들을 제거하기 위해 당신은 당신의 병사단을 구성해야 합니다. 이 게임은 모던 시대를 배경으로 하며 다른 모든 워파이터 코어 게임과 완전히 호환됩니다. 워파이터 Chtorr는 시리즈로 유명한 복잡성과 의사 결정을 유지하면서 키워드와 효과의 수를 줄임으로써 시스템을 단순화하려고 한다. 새로운 기능:
필드 포인트! 조리되거나 폭발되지 않은 시체는 당신의 팀과 함께 일하는 과학 팀에 의해 연구될 수 있습니다! 필드 포인트를 얻기 위해 폭약, 스프레이, 불 공격을 사용하지 않음으로써 그들의 몸을 보존하세요. Field Points를 사용하여 Spark Skills를 사용하거나 무선으로 미션 도중에 새로운 장비/무기를 구입하여 외계인 위협에 맞서 싸울 수 있습니다.당신 무기가 중요해요! Chtorr에는 파이어, 아이스, 컨벤셔널의 3가지 종류의 무기가 있습니다. 파이어를 시작으로 이 무기들은 엄청난 패전 커버(펜) 보너스를 제공하지만 적대자\의 사용 가능한 필드 포인트를 줄여주기도 하며, 탄약이 거의 없기 때문에 방아쇠를 당기고 필드 포인트를 사용하여 미션 중간에 더 많은 연료를 다시 공급해야 합니다.
다음은 얼음입니다, 이 무기들은 적대적인 카드에 직접적인 상처를 입히지 않고, 느린 카운터를 배치합니다. 적대자에게 배치된 각 느린 카운터에 대해 병사는 공격에 1개를 추가하고 턴이 끝날 때까지 적대자에 대한 패배 커버(펜) 롤에 1개를 추가한다. 이는 Chtorr에 대한 재래식 무기를 사용하여 필드 포인트를 유지할 수 있음을 의미합니다!
마지막으로 재래식 무기가 있습니다. 이 무기들은 패배 커버(펜) 롤 보너스가 크지 않지만, 공격 횟수가 많으면 그 이상을 보상합니다! 이 무기들은 파이어 또는 크라이오 기반 무기보다 기하급수적으로 더 많은 공격을 수행할 수 있으며, 가장 중요한 것은 적대적인\'s Field Points! (MG4\'s Bipod를 배포하지 않는 한!)
—출판사의 설명
필드 포인트! 조리되거나 폭발되지 않은 시체는 당신의 팀과 함께 일하는 과학 팀에 의해 연구될 수 있습니다! 필드 포인트를 얻기 위해 폭약, 스프레이, 불 공격을 사용하지 않음으로써 그들의 몸을 보존하세요. Field Points를 사용하여 Spark Skills를 사용하거나 무선으로 미션 도중에 새로운 장비/무기를 구입하여 외계인 위협에 맞서 싸울 수 있습니다.당신 무기가 중요해요! Chtorr에는 파이어, 아이스, 컨벤셔널의 3가지 종류의 무기가 있습니다. 파이어를 시작으로 이 무기들은 엄청난 패전 커버(펜) 보너스를 제공하지만 적대자\의 사용 가능한 필드 포인트를 줄여주기도 하며, 탄약이 거의 없기 때문에 방아쇠를 당기고 필드 포인트를 사용하여 미션 중간에 더 많은 연료를 다시 공급해야 합니다.
다음은 얼음입니다, 이 무기들은 적대적인 카드에 직접적인 상처를 입히지 않고, 느린 카운터를 배치합니다. 적대자에게 배치된 각 느린 카운터에 대해 병사는 공격에 1개를 추가하고 턴이 끝날 때까지 적대자에 대한 패배 커버(펜) 롤에 1개를 추가한다. 이는 Chtorr에 대한 재래식 무기를 사용하여 필드 포인트를 유지할 수 있음을 의미합니다!
마지막으로 재래식 무기가 있습니다. 이 무기들은 패배 커버(펜) 롤 보너스가 크지 않지만, 공격 횟수가 많으면 그 이상을 보상합니다! 이 무기들은 파이어 또는 크라이오 기반 무기보다 기하급수적으로 더 많은 공격을 수행할 수 있으며, 가장 중요한 것은 적대적인\'s Field Points! (MG4\'s Bipod를 배포하지 않는 한!)
—출판사의 설명
The Chtorrans are here! You must assemble your Squad of Soldiers to clear them out with Fire, Cryo, and Conventional Weapons. This game takes place in the Modern era and is fully compatible with every other Warfighter Core game. Warfighter Chtorr looks to simplify the system by reducing the number of keywords and effects, while keeping the complexity and decision-making the series is known for. New features:
Field Points! Chtorran bodies that haven\'t been cooked or exploded can be studies by the science team working with your Squad! Preserve their bodies by not using Explosive, Spray, or Fire Attacks to earn Field Points. Spend Field Points to Spark Skills or purchase new Equipment/Weapons mid-Mission with Radios to help with your fight against the alien threat.
Your Weaponry matters! There are 3 types of Weapons in Chtorr: Fire, Ice, and Conventional. Starting with Fire, these Weapons offer a huge Defeat Cover (Pen) bonus but reduces the Hostile\'s available Field Points, they also come with very little Ammo, meaning you have to feather the trigger, and use Field Points to resupply more Fuel mid-Mission.
Next is Ice, these Weapons do not inflict direct Wounds to Hostile cards, but instead place Slow counters. For each Slow Counter placed on a Hostile, Soldiers add 1 to their Attack and 1 to their Defeat Cover (Pen) rolls against that Hostile until the end of the turn. This means you can use Conventional Weaponry against Chtorr to preserve their Field Points!
Finally, we have Conventional Weaponry, these Weapons don\'t have great Defeat Cover (Pen) roll bonuses, but they more than make up for that with quantity of Attacks! These Weapons can perform exponentially more Attacks than Fire or Cryo based Weaponry and most importantly, preserve the Hostile\'s Field Points! (Unless you Deploy your MG4\'s Bipod!)
—description from the publisher
Field Points! Chtorran bodies that haven\'t been cooked or exploded can be studies by the science team working with your Squad! Preserve their bodies by not using Explosive, Spray, or Fire Attacks to earn Field Points. Spend Field Points to Spark Skills or purchase new Equipment/Weapons mid-Mission with Radios to help with your fight against the alien threat.
Your Weaponry matters! There are 3 types of Weapons in Chtorr: Fire, Ice, and Conventional. Starting with Fire, these Weapons offer a huge Defeat Cover (Pen) bonus but reduces the Hostile\'s available Field Points, they also come with very little Ammo, meaning you have to feather the trigger, and use Field Points to resupply more Fuel mid-Mission.
Next is Ice, these Weapons do not inflict direct Wounds to Hostile cards, but instead place Slow counters. For each Slow Counter placed on a Hostile, Soldiers add 1 to their Attack and 1 to their Defeat Cover (Pen) rolls against that Hostile until the end of the turn. This means you can use Conventional Weaponry against Chtorr to preserve their Field Points!
Finally, we have Conventional Weaponry, these Weapons don\'t have great Defeat Cover (Pen) roll bonuses, but they more than make up for that with quantity of Attacks! These Weapons can perform exponentially more Attacks than Fire or Cryo based Weaponry and most importantly, preserve the Hostile\'s Field Points! (Unless you Deploy your MG4\'s Bipod!)
—description from the publisher
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