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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-720 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Fred Schwarz
-
아티스트
Bruce Yearian
-
인원
게임 소개
에어 & 아머: V군단, 유럽에서의 기갑전은 에어 & 아머 시리즈의 두 번째 게임이다. 에어 & 아머(Air & Armor)는 1980년대 중반 소련의 서독 공격을 가상한 전술 시뮬레이션이다. V군단은 소련 제28군단과 제1근위전차군단이 풀다갭에서 미국 제5군단과 충돌하는 장면을 그리고 있다. 세 개의 지도가 내독 국경에서 프랑크푸르트까지 이르는 지역을 망라하고 있다.
에어앤아머는 각 동맹의 서로 다른 명령과 제어 능력을 모델링하는 비대칭 규칙을 가진 매우 상호작용적인 게임 시스템을 사용한다. 이 게임은 정찰, 연합 무기 작전, 공중, 헬리콥터 및 포병 공격, 화학 및 전자 전쟁, 전투 공학 등 현대 전쟁의 모든 주요 측면을 시뮬레이션한다. 여러 단계의 숨겨진 정보는 속임수, 기습, 함정, 매복 등을 위한 많은 기회를 제공하는 진정한 "전쟁의 안개"를 만들어낸다. 냉전이 뜨거웠다면 전투에서 사단을 지휘하는 것이 어땠을지 경험하기 위해 이 게임을 해보세요.
Air & Armor는 솔리테어 플레이에 이상적입니다. 솔로 플레이어가 양쪽을 호령하고 있지만, 작전을 수행할 때 어떤 타격을 입을지 절대 알 수 없기 때문에, 숨겨진 지능 시스템은 솔로 플레이어 플레이 시 높은 수준의 긴장감을 제공한다.
제품 정보:
복잡도: 높음
시간 척도: 1회전 = 2시간
지도 척도: 1마일/헥스
단위 규모: 회사에서 연대까지
선수: 1-7명의 선수
솔리테어 적합성: 높은
재생 시간: 시나리오 기준 3~12시간
—출판사 설명
에어앤아머는 각 동맹의 서로 다른 명령과 제어 능력을 모델링하는 비대칭 규칙을 가진 매우 상호작용적인 게임 시스템을 사용한다. 이 게임은 정찰, 연합 무기 작전, 공중, 헬리콥터 및 포병 공격, 화학 및 전자 전쟁, 전투 공학 등 현대 전쟁의 모든 주요 측면을 시뮬레이션한다. 여러 단계의 숨겨진 정보는 속임수, 기습, 함정, 매복 등을 위한 많은 기회를 제공하는 진정한 "전쟁의 안개"를 만들어낸다. 냉전이 뜨거웠다면 전투에서 사단을 지휘하는 것이 어땠을지 경험하기 위해 이 게임을 해보세요.
Air & Armor는 솔리테어 플레이에 이상적입니다. 솔로 플레이어가 양쪽을 호령하고 있지만, 작전을 수행할 때 어떤 타격을 입을지 절대 알 수 없기 때문에, 숨겨진 지능 시스템은 솔로 플레이어 플레이 시 높은 수준의 긴장감을 제공한다.
제품 정보:
복잡도: 높음
시간 척도: 1회전 = 2시간
지도 척도: 1마일/헥스
단위 규모: 회사에서 연대까지
선수: 1-7명의 선수
솔리테어 적합성: 높은
재생 시간: 시나리오 기준 3~12시간
—출판사 설명
Air & Armor: V Corps, Operational Armored Warfare in Europe is the second game in the Air & Armor series. Air & Armor is a grand tactical simulation of a hypothetical Soviet attack on West Germany in the mid-1980s. V Corps depicts the collision of the Soviet 28th Army and 1st Guards Tank Army with the U.S. V Corps in the Fulda Gap. Three maps cover the sector from the Inner German Border all the way to Frankfurt.
Air & Armor employs a highly interactive game system with asymmetric rules modeling the different command & control capabilities of each alliance. The game simulates all major aspects of modern warfare, including reconnaissance, combined arms operations, air, helicopter, and artillery strikes, chemical and electronic warfare, and combat engineering. Multiple levels of hidden intelligence produce a true “fog of war” providing plenty of opportunities for deception, surprise, traps, and ambushes. Play this game to experience what it would have been like to command a division in battle if the Cold War had gone hot.
Air & Armor: V Corps features twelve different scenarios, each a complete game by itself. Each scenario covers a different battlefield operation, including a meeting engagement, a delaying action, a frontal assault, an attack on a fortified line, a blocking action against a Soviet OMG, an armored cavalry covering force, two NATO counterattacks, a desperate defense of a broken line, and a surprise attack with NATO still in barracks. Extensive Scenario, Player, and Designer Notes provide advice on play and historical detail.
Air & Armor is ideal for solitaire play. The hidden intelligence system provides a high level of tension during solitaire play because, even though a solo player is commanding both sides, he never knows what he will hit when he conducts an operation.
Product Information:
Complexity: High
Time Scale: 1 Turn = 2 Hours
Map Scale: 1 Mile/Hex
Unit Scale: Companies to Regiments
Players: 1-7 Players
Solitaire Suitability: High
Playing Time: 3 to 12 hours based on Scenario
—description from the publisher
Air & Armor employs a highly interactive game system with asymmetric rules modeling the different command & control capabilities of each alliance. The game simulates all major aspects of modern warfare, including reconnaissance, combined arms operations, air, helicopter, and artillery strikes, chemical and electronic warfare, and combat engineering. Multiple levels of hidden intelligence produce a true “fog of war” providing plenty of opportunities for deception, surprise, traps, and ambushes. Play this game to experience what it would have been like to command a division in battle if the Cold War had gone hot.
Air & Armor: V Corps features twelve different scenarios, each a complete game by itself. Each scenario covers a different battlefield operation, including a meeting engagement, a delaying action, a frontal assault, an attack on a fortified line, a blocking action against a Soviet OMG, an armored cavalry covering force, two NATO counterattacks, a desperate defense of a broken line, and a surprise attack with NATO still in barracks. Extensive Scenario, Player, and Designer Notes provide advice on play and historical detail.
Air & Armor is ideal for solitaire play. The hidden intelligence system provides a high level of tension during solitaire play because, even though a solo player is commanding both sides, he never knows what he will hit when he conducts an operation.
Product Information:
Complexity: High
Time Scale: 1 Turn = 2 Hours
Map Scale: 1 Mile/Hex
Unit Scale: Companies to Regiments
Players: 1-7 Players
Solitaire Suitability: High
Playing Time: 3 to 12 hours based on Scenario
—description from the publisher
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