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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Kathi Kappler, Lena Kappler, Paul Kappler
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아티스트
-
인원
게임 소개
ALLEGRA Grande에서는 전통적인 카드 게임 „를 기반으로 합니다골프"라고 표시된 점수를 가능한 한 낮게 유지하기를 원합니다.
덱은 -2부터 13까지 번호가 매겨진 카드로 구성되어 있다.
각 라운드에서 각 플레이어는 16장의 알 수 없는 카드를 아래로 향하게 하여 시작한다. 카드는 4x4 격자에 배치됩니다.
경기가 시작되기 전, 각 플레이어는 무작위로 두 장의 카드를 돌립니다.
딜러의 왼쪽 플레이어가 게임을 시작합니다.
각 턴마다 2장의 카드(도면 더미에서 또는 폐기 더미에서 둘 다, 폐기 더미에서 하나씩, 폐기 더미에서 하나씩, 여기서 언급된 순서는 바인딩(binding)이며, 먼저 폐기 더미에서, 도면 더미에서)를 뽑아 차례로 플레이한다.
하지만 한 명의 플레이어가 디스플레이에 닫힌 카드가 하나만 남아 있다면, 그는 한 장의 카드를 뽑을 수 있습니다.
우리는 디스플레이의 점수를 줄이고/하거나 행 또는 열을 지우기를 원합니다.
ALLEGRA Grande에서는 4x4(또는 2명의 플레이어가 있는 4x5) 디스플레이로 동일한 카드를 연속 또는 열로 4개(또는 5개) 클리어할 수 있습니다. 여기서 카드 4장을 모아 나중에 클리어하고 싶더라도 3장이 일렬 또는 열로 나란히 있는 즉시 바로 클리어해야 하므로 카드 배치 방법을 주의해야 한다.
4장의 카드를 클리어하기 위해서는 먼저 „ 3, 4, 3, 3"과 같은 간격이 있어야 한다.
이 행의 4장이 다른 3장으로 교체되는 즉시 4장의 카드를 모두 즉시 클리어(clear)할 수 있다.
5장의 카드를 사용하면 „ 3, 3, 4, 3, 3"과 같이 보일 수 있습니다. 여기서는 동일합니다. 이 행의 4가 다른 3으로 바뀌면 전체 행을 지울 수 있습니다.
이것은 (이미지에서 볼 수 있듯이) 연쇄 반응을 가능하게 한다. 한 번의 연쇄반응을 통해 16장의 카드를 모두 클리어하는 것은 가능하지만 시도해보는 것은 위험하다.
액션 카드는 3장이 있어요. 카드는 가치만 있으면 일반 카드로 사용할 수도 있고 기능을 사용하기 위해 활성화될 수도 있습니다.
활성화는 액션 카드가 드로잉 더미에서 인출되고 폐기 더미로 같은 방향으로 즉시 폐기될 때만 작동한다. (폐기 더미에서 뽑거나 디스플레이에서 열었을 때는 활성화되지 않습니다!).
작업이 끝나면 디스플레이에서 닫힌 카드를 하나 열어야 합니다. 닫힌 카드는 아무 것이나 될 수 있습니다.
-2:
그것은 가장 낮은 카드이고, 그것은 갑판에서 단지 4번이다. -2를 사용하면 한 행 또는 열에 있는 모든 닫힌 카드를 몰래 볼 수 있습니다. 분명히 다음 플레이어는 이제 폐기 더미에서 -2를 그릴 수 있으며 아마도 그렇게 할 것이다.
5:
그것은 가장 흔한 카드이다; 그것은 갑판에서 16번 연주된다. 여기서, 한 장의 폐쇄된 카드를 몰래 볼 수 있습니다.
13명:
다른 사람들보다 조금 더 특별해요. 가장 높은 카드이며 갑판에서 10번입니다. 동작은 디스플레이에서 열린 카드 하나를 폐기하고 드로잉 더미에서 카드 하나로 교체하는 것이며, 이 카드는 닫힌 상태를 유지해야 한다. 그 조치 이후에는 닫힌 카드를 열 수 없습니다. 이것이 이전보다 하나의 폐쇄 카드를 더 받을 수 있는 유일한 방법입니다. 예를 들어, 게임이 끝날 때 한 명의 플레이어가 닫힌 카드가 하나 남아 있고 이 이유로 한 장의 카드를 뽑을 수 있고 13명이 닫힌 카드를 하나 더 얻어서 다시 두 장의 카드를 뽑을 수 있다.
조커:
이 카드는 모든 카드를 의미하지만, 그들의 행동은 의미하지 않습니다. 만약 조커가 똑같은 두 장의 카드 옆에 있다면, 그는 즉시 그것들을 모방하고, 그 세트를 클리어해야 한다. 예를 들어, „ 6, J, 6, 1" 조커는 옆에 있는 6개를 모방하고 당신은 3개의 카드를 지워야 한다. 그러니 조커를 어디에 배치할지 조심하세요.
스왑: 디스플레이에 있는 카드 2장을 스왑합니다.
두 장의 카드를 그리는 대신 자신의 디스플레이에서 두 장의 카드를 교환할 수도 있습니다. 그런 다음 폐쇄형 카드를 열어야 합니다. 너무 늦기 전에 해.
또한 교환은 조커를 완벽한 장소로 교환하기에 완벽하게 적합합니다.
가끔 소위 „ 도깅을 할 필요가 있다."
이를 통해 디스플레이의 동일한 장소에서 카드를 두 번 교체할 수 있습니다. 또한 이를 통해 액션 카드를 디스플레이에 먼저 배치한 다음 다시 액션 카드를 다른 카드로 교체할 때 액션 카드(특히 13)의 액션을 „으로 "디퓨즈"할 수 있습니다. 즉, 액션 카드를 간접적으로 폐기할 수 있으며, 물론 두 장의 카드를 뽑을 수 있는 한 작동합니다.
첫 번째 „과는 반대입니다알레그라", 우리는 단지 우리만의 디스플레이에서 플레이한다(이웃의 것인 컬럼은 없고, 플레이어와 카드를 교환하기 위한 노킹은 없다).
덱은 -2부터 13까지 번호가 매겨진 카드로 구성되어 있다.
각 라운드에서 각 플레이어는 16장의 알 수 없는 카드를 아래로 향하게 하여 시작한다. 카드는 4x4 격자에 배치됩니다.
경기가 시작되기 전, 각 플레이어는 무작위로 두 장의 카드를 돌립니다.
딜러의 왼쪽 플레이어가 게임을 시작합니다.
각 턴마다 2장의 카드(도면 더미에서 또는 폐기 더미에서 둘 다, 폐기 더미에서 하나씩, 폐기 더미에서 하나씩, 여기서 언급된 순서는 바인딩(binding)이며, 먼저 폐기 더미에서, 도면 더미에서)를 뽑아 차례로 플레이한다.
하지만 한 명의 플레이어가 디스플레이에 닫힌 카드가 하나만 남아 있다면, 그는 한 장의 카드를 뽑을 수 있습니다.
우리는 디스플레이의 점수를 줄이고/하거나 행 또는 열을 지우기를 원합니다.
ALLEGRA Grande에서는 4x4(또는 2명의 플레이어가 있는 4x5) 디스플레이로 동일한 카드를 연속 또는 열로 4개(또는 5개) 클리어할 수 있습니다. 여기서 카드 4장을 모아 나중에 클리어하고 싶더라도 3장이 일렬 또는 열로 나란히 있는 즉시 바로 클리어해야 하므로 카드 배치 방법을 주의해야 한다.
4장의 카드를 클리어하기 위해서는 먼저 „ 3, 4, 3, 3"과 같은 간격이 있어야 한다.
이 행의 4장이 다른 3장으로 교체되는 즉시 4장의 카드를 모두 즉시 클리어(clear)할 수 있다.
5장의 카드를 사용하면 „ 3, 3, 4, 3, 3"과 같이 보일 수 있습니다. 여기서는 동일합니다. 이 행의 4가 다른 3으로 바뀌면 전체 행을 지울 수 있습니다.
이것은 (이미지에서 볼 수 있듯이) 연쇄 반응을 가능하게 한다. 한 번의 연쇄반응을 통해 16장의 카드를 모두 클리어하는 것은 가능하지만 시도해보는 것은 위험하다.
액션 카드는 3장이 있어요. 카드는 가치만 있으면 일반 카드로 사용할 수도 있고 기능을 사용하기 위해 활성화될 수도 있습니다.
활성화는 액션 카드가 드로잉 더미에서 인출되고 폐기 더미로 같은 방향으로 즉시 폐기될 때만 작동한다. (폐기 더미에서 뽑거나 디스플레이에서 열었을 때는 활성화되지 않습니다!).
작업이 끝나면 디스플레이에서 닫힌 카드를 하나 열어야 합니다. 닫힌 카드는 아무 것이나 될 수 있습니다.
-2:
그것은 가장 낮은 카드이고, 그것은 갑판에서 단지 4번이다. -2를 사용하면 한 행 또는 열에 있는 모든 닫힌 카드를 몰래 볼 수 있습니다. 분명히 다음 플레이어는 이제 폐기 더미에서 -2를 그릴 수 있으며 아마도 그렇게 할 것이다.
5:
그것은 가장 흔한 카드이다; 그것은 갑판에서 16번 연주된다. 여기서, 한 장의 폐쇄된 카드를 몰래 볼 수 있습니다.
13명:
다른 사람들보다 조금 더 특별해요. 가장 높은 카드이며 갑판에서 10번입니다. 동작은 디스플레이에서 열린 카드 하나를 폐기하고 드로잉 더미에서 카드 하나로 교체하는 것이며, 이 카드는 닫힌 상태를 유지해야 한다. 그 조치 이후에는 닫힌 카드를 열 수 없습니다. 이것이 이전보다 하나의 폐쇄 카드를 더 받을 수 있는 유일한 방법입니다. 예를 들어, 게임이 끝날 때 한 명의 플레이어가 닫힌 카드가 하나 남아 있고 이 이유로 한 장의 카드를 뽑을 수 있고 13명이 닫힌 카드를 하나 더 얻어서 다시 두 장의 카드를 뽑을 수 있다.
조커:
이 카드는 모든 카드를 의미하지만, 그들의 행동은 의미하지 않습니다. 만약 조커가 똑같은 두 장의 카드 옆에 있다면, 그는 즉시 그것들을 모방하고, 그 세트를 클리어해야 한다. 예를 들어, „ 6, J, 6, 1" 조커는 옆에 있는 6개를 모방하고 당신은 3개의 카드를 지워야 한다. 그러니 조커를 어디에 배치할지 조심하세요.
스왑: 디스플레이에 있는 카드 2장을 스왑합니다.
두 장의 카드를 그리는 대신 자신의 디스플레이에서 두 장의 카드를 교환할 수도 있습니다. 그런 다음 폐쇄형 카드를 열어야 합니다. 너무 늦기 전에 해.
또한 교환은 조커를 완벽한 장소로 교환하기에 완벽하게 적합합니다.
가끔 소위 „ 도깅을 할 필요가 있다."
이를 통해 디스플레이의 동일한 장소에서 카드를 두 번 교체할 수 있습니다. 또한 이를 통해 액션 카드를 디스플레이에 먼저 배치한 다음 다시 액션 카드를 다른 카드로 교체할 때 액션 카드(특히 13)의 액션을 „으로 "디퓨즈"할 수 있습니다. 즉, 액션 카드를 간접적으로 폐기할 수 있으며, 물론 두 장의 카드를 뽑을 수 있는 한 작동합니다.
첫 번째 „과는 반대입니다알레그라", 우리는 단지 우리만의 디스플레이에서 플레이한다(이웃의 것인 컬럼은 없고, 플레이어와 카드를 교환하기 위한 노킹은 없다).
In ALLEGRA Grande, based on the traditional card game „Golf“, you want to keep the score in your display as low as possible.
The deck consists of cards numbered from -2 to 13.
In each round, each player starts with 16 unknown cards facing down. The cards are placed in a grid of 4x4.
Before the game starts, each player randomly turns around two cards.
The left player from the dealer starts the game.
In each turn, we draw 2 cards (either both from the drawing pile or both from the discard pile, or one from the discard pile and one from the drawing pile; here, the order mentioned is binding—first from the discard pile than from the drawing pile) and play them one after another.
But if one player has just one closed card left in the display, he can just draw one card.
We want to reduce the score in the display and/or clear rows or columns.
In ALLEGRA Grande, with its 4x4 (or even 4x5 with 2 players) display, one can clear 4 (or even 5) of the same cards in a row or in a column. Here, you must be careful how to place the cards because you must immediately clear a set of three cards as soon as they are next to each other in a row or column—even if you wanted to collect four cards and clear them later.
To clear four cards, there first must be a gap between them, for example: „3, 4, 3, 3“.
As soon as the 4 in this row is replaced with another 3, all four threes can (must) be immediately cleared.
With 5 cards, it could look like this: „3, 3, 4, 3, 3“. Here it\'s the same; as soon as the 4 in this row is replaced with another 3, the complete row can (must) be cleared.
This makes chain reactions possible (as seen in the images). It is possible to clear all 16 cards through one chain reaction, but trying it is risky.
We have 3 action cards. The cards could be used as a normal card with just their value or can be activated to use their ability.
The activation just works when the action card is drawn from the drawing pile and is immediately discarded in the same turn to the discard pile. (no activation when drawn from the discard pile or opened in the display!).
After the action, one must open one closed card from the display; it could be any closed card.
The -2:
It\'s the lowest card, and it\'s just 4 times in the deck. The -2 allows you to look secretly at all the closed cards in one row or column. Clearly, the next player can now draw this -2 from the discard pile, and he probably will.
The 5:
It is the most common card; it is played 16 times in the deck. Here, one is allowed to look at one closed card secretly.
The 13:
It\'s a little bit more special than the others. It is the highest card and 10 times in the deck. The action is to discard one open card from the display and replace it with one card from the drawing pile, and this card must stay closed. After that action, no closed card is allowed to be turned open. This is the only possible way to get one more closed card than before. For example in the end of the game when one player has just one closed card left and is just allowed to draw one card out of this reason he can with the 13 get back one more closed card and is allowed to draw 2 cards again.
The Joker:
This card simply stands for every card, but not their actions. If the Joker is next to two identical cards, he immediately mimics them, and one must clear that set. For example „6, J, 6, 1“ the Joker mimics the sixes next to him and you must clear the three cards. So be careful where to place the Joker.
The Swap: Swap 2 cards in your display:
Instead of drawing two cards, one can also swap two cards in their own display. After that, one must open a closed card. Do it before it\'s too late.
The swap is also perfectly suitable to swap the Joker to the perfect place.
Sometimes one needs to do the so-called „dodging“.
This allows you to replace a card two times at the same place on the display. This also allows you to „defuse“ the action of an action card (especially the 13) when you place the action card first in the display and then again replace the action card with the other card. That means you are allowed to indirectly discard an action card and of course it just works as long as you can draw two cards.
Contrary to the first „ALLEGRA“, we play just in our own display (no column that belongs to a neighbor, and no knocking to switch a card with a player).
The deck consists of cards numbered from -2 to 13.
In each round, each player starts with 16 unknown cards facing down. The cards are placed in a grid of 4x4.
Before the game starts, each player randomly turns around two cards.
The left player from the dealer starts the game.
In each turn, we draw 2 cards (either both from the drawing pile or both from the discard pile, or one from the discard pile and one from the drawing pile; here, the order mentioned is binding—first from the discard pile than from the drawing pile) and play them one after another.
But if one player has just one closed card left in the display, he can just draw one card.
We want to reduce the score in the display and/or clear rows or columns.
In ALLEGRA Grande, with its 4x4 (or even 4x5 with 2 players) display, one can clear 4 (or even 5) of the same cards in a row or in a column. Here, you must be careful how to place the cards because you must immediately clear a set of three cards as soon as they are next to each other in a row or column—even if you wanted to collect four cards and clear them later.
To clear four cards, there first must be a gap between them, for example: „3, 4, 3, 3“.
As soon as the 4 in this row is replaced with another 3, all four threes can (must) be immediately cleared.
With 5 cards, it could look like this: „3, 3, 4, 3, 3“. Here it\'s the same; as soon as the 4 in this row is replaced with another 3, the complete row can (must) be cleared.
This makes chain reactions possible (as seen in the images). It is possible to clear all 16 cards through one chain reaction, but trying it is risky.
We have 3 action cards. The cards could be used as a normal card with just their value or can be activated to use their ability.
The activation just works when the action card is drawn from the drawing pile and is immediately discarded in the same turn to the discard pile. (no activation when drawn from the discard pile or opened in the display!).
After the action, one must open one closed card from the display; it could be any closed card.
The -2:
It\'s the lowest card, and it\'s just 4 times in the deck. The -2 allows you to look secretly at all the closed cards in one row or column. Clearly, the next player can now draw this -2 from the discard pile, and he probably will.
The 5:
It is the most common card; it is played 16 times in the deck. Here, one is allowed to look at one closed card secretly.
The 13:
It\'s a little bit more special than the others. It is the highest card and 10 times in the deck. The action is to discard one open card from the display and replace it with one card from the drawing pile, and this card must stay closed. After that action, no closed card is allowed to be turned open. This is the only possible way to get one more closed card than before. For example in the end of the game when one player has just one closed card left and is just allowed to draw one card out of this reason he can with the 13 get back one more closed card and is allowed to draw 2 cards again.
The Joker:
This card simply stands for every card, but not their actions. If the Joker is next to two identical cards, he immediately mimics them, and one must clear that set. For example „6, J, 6, 1“ the Joker mimics the sixes next to him and you must clear the three cards. So be careful where to place the Joker.
The Swap: Swap 2 cards in your display:
Instead of drawing two cards, one can also swap two cards in their own display. After that, one must open a closed card. Do it before it\'s too late.
The swap is also perfectly suitable to swap the Joker to the perfect place.
Sometimes one needs to do the so-called „dodging“.
This allows you to replace a card two times at the same place on the display. This also allows you to „defuse“ the action of an action card (especially the 13) when you place the action card first in the display and then again replace the action card with the other card. That means you are allowed to indirectly discard an action card and of course it just works as long as you can draw two cards.
Contrary to the first „ALLEGRA“, we play just in our own display (no column that belongs to a neighbor, and no knocking to switch a card with a player).
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