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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures, Mark Steere
-
아티스트
-
인원
게임 소개
목걸이는 레드와 블루 두 명의 플레이어를 위한 무승부 없는 연결 게임입니다. 처음에는 빈 사각 격자(보드)의 교차점(포인트)에서 재생된다. 판의 상단 가장자리와 하단 가장자리는 빨간색, 좌측 가장자리와 우측 가장자리는 파란색입니다.
십자가는 대각선으로 인접한 두 개의 붉은 돌과 대각선으로 인접한 두 개의 푸른 돌을 포함하는 2×2 영역이다. 한 점은 그 점과 판의 가장자리 사이에 판의 선을 따라 자유로운 경로가 없으면 은둔한다.
빨간색이 먼저 재생된 다음 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 빈 곳에 자기 색깔의 돌을 올려놓으세요. 배치 후에는 보드에 단면과 외딴 빈 점이 없어야 합니다. 통과는 허용되지 않지만 법적 이동이 없는 경우 순서가 생략됩니다.
자신의 색깔의 서로 반대되는 보드 가장자리 두 개에 수직으로 연결된 돌의 사슬이 닿으면 이긴다.
게임을 공정하게 하기 위해 블루는 첫 번째 순서에서만 일반적인 움직임을 하는 대신 레드와 측면을 바꿀 수 있는 옵션을 갖게 된다.
—디자이너의 설명
십자가는 대각선으로 인접한 두 개의 붉은 돌과 대각선으로 인접한 두 개의 푸른 돌을 포함하는 2×2 영역이다. 한 점은 그 점과 판의 가장자리 사이에 판의 선을 따라 자유로운 경로가 없으면 은둔한다.
빨간색이 먼저 재생된 다음 번갈아 회전합니다. 차례가 되면 빈 곳에 자기 색깔의 돌을 올려놓으세요. 배치 후에는 보드에 단면과 외딴 빈 점이 없어야 합니다. 통과는 허용되지 않지만 법적 이동이 없는 경우 순서가 생략됩니다.
자신의 색깔의 서로 반대되는 보드 가장자리 두 개에 수직으로 연결된 돌의 사슬이 닿으면 이긴다.
게임을 공정하게 하기 위해 블루는 첫 번째 순서에서만 일반적인 움직임을 하는 대신 레드와 측면을 바꿀 수 있는 옵션을 갖게 된다.
—디자이너의 설명
Necklace is a drawless connection game for two players: Red and Blue. It is played on the intersections (points) of an initially empty square grid (board). The top and bottom edges of the board are colored red; the left and right edges are colored blue.
A crosscut is a 2×2 area containing two diagonally adjacent red stones and two diagonally adjacent blue stones. A point is secluded if there is no free path along the lines of the board between that point and the edge of the board.
Red plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty point. After your placement, there must be no crosscuts and no secluded empty points on the board. Passing is not allowed, but, if you have no legal moves available, your turn is skipped.
You win if there is a chain of orthogonally connected stones of your color touching the two opposite board edges of your color.
To make the game fair, Blue will have the option, on their first turn only, to swap sides with Red instead of making a regular move.
—description from the designer
A crosscut is a 2×2 area containing two diagonally adjacent red stones and two diagonally adjacent blue stones. A point is secluded if there is no free path along the lines of the board between that point and the edge of the board.
Red plays first, then turns alternate. On your turn, place a stone of your color on an empty point. After your placement, there must be no crosscuts and no secluded empty points on the board. Passing is not allowed, but, if you have no legal moves available, your turn is skipped.
You win if there is a chain of orthogonally connected stones of your color touching the two opposite board edges of your color.
To make the game fair, Blue will have the option, on their first turn only, to swap sides with Red instead of making a regular move.
—description from the designer
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