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BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Gates of Vienna 1683: Battles of the Age of Kings (2025) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
-
인원
게임 소개
1683년 빈의 문: 왕 시대의 전투 시스템(Battle of the Age of Kings)은 17세기 후반에서 18세기 초의 전투를 위한 대규모 전술 2인 시스템이다. 그것은 포스트 1648의 전술적 발전을 설명하기 위해 개정된 30년 전쟁 전투 체계를 기반으로 한다. 개정 사항으로는 포병 기동성과 전술적 유연성 증대가 있다. 빈 문의 규칙은 세 개의 섹션으로 구성되어 있습니다. 첫 번째는 시리즈의 모든 게임에 공통적인 표준 규칙을 포함한다. 두 번째는 옵션 섹션으로 플레이어가 원하는 대로 사용할 수 있는 규칙을 제공합니다. 세 번째는 각 전투에 대한 배타적 규칙으로 배치, 증원, 승리 조건, 특별 규칙을 포함한다.
게임 규칙은 유희성과 현실성의 조합을 나타내며, 파이크와 샷의 대시대 무기와 전술의 전반적인 효과를 모델링하며, 전투, 리더십, 사기 등을 포함한다. 선수들은 보병, 기병, 포병으로 이루어진 군대를 지휘하며, 각자의 특수한 능력을 가지고 있으며, 이 시대에 필드를 밟은 위대한 지도자들도 있다.
지도의 각 육각형은 약 500미터를 나타낸다. 각 게임 턴은 액션의 강도에 따라 45분에서 90분을 나타냅니다. 대부분의 기병 및 보병 부대는 1개 또는 2개의 연대 또는 대대를 대표한다. 각 전투력 포인트는 육군의 질과 부대에 대한 경포 배정에 따라 100~300명을 대표한다. 각 포병 부대는 4~12문의 중포 또는 중포를 대표한다.
게임 규칙은 유희성과 현실성의 조합을 나타내며, 파이크와 샷의 대시대 무기와 전술의 전반적인 효과를 모델링하며, 전투, 리더십, 사기 등을 포함한다. 선수들은 보병, 기병, 포병으로 이루어진 군대를 지휘하며, 각자의 특수한 능력을 가지고 있으며, 이 시대에 필드를 밟은 위대한 지도자들도 있다.
지도의 각 육각형은 약 500미터를 나타낸다. 각 게임 턴은 액션의 강도에 따라 45분에서 90분을 나타냅니다. 대부분의 기병 및 보병 부대는 1개 또는 2개의 연대 또는 대대를 대표한다. 각 전투력 포인트는 육군의 질과 부대에 대한 경포 배정에 따라 100~300명을 대표한다. 각 포병 부대는 4~12문의 중포 또는 중포를 대표한다.
Gates of Vienna 1683: Battles of the Age of Kings system is a grand tactical two-player system for battles of the latter half of the 17th century to early 18th century. It is based on the 30 Years War Battles system with revisions to account for tactical developments of post 1648. Revisions include artillery mobility and an increase in tactical flexibility. The rules for Gates of Vienna are in three sections. The first contains the Standard Rules common to all games in the series. The second is the Optional section, which gives rules that players can use at their option or not. The third is the Exclusive Rules for each battle to include deployment, reinforcements, victory conditions, and special rules.
The game rules represent a combination of playability and realism and model the overall effects of the weapons and tactics of the great era of pike and shot, and include combat, leadership, and morale. Players command armies of infantry, cavalry, and artillery, each with their own special capabilities, as well as the great leaders who took the field in this era.
Each hex on the map represents circa 500 meters. Each game turn represents 45 minutes to 90 minutes, depending on the intensity of the action. Most cavalry and infantry units represent one or two regiments or battalions. Each combat strength point represents 100 to 300 men, depending on the quality of the army and assignment of light guns to the unit. Each artillery unit represents four to twelve heavy or medium guns.
The game rules represent a combination of playability and realism and model the overall effects of the weapons and tactics of the great era of pike and shot, and include combat, leadership, and morale. Players command armies of infantry, cavalry, and artillery, each with their own special capabilities, as well as the great leaders who took the field in this era.
Each hex on the map represents circa 500 meters. Each game turn represents 45 minutes to 90 minutes, depending on the intensity of the action. Most cavalry and infantry units represent one or two regiments or battalions. Each combat strength point represents 100 to 300 men, depending on the quality of the army and assignment of light guns to the unit. Each artillery unit represents four to twelve heavy or medium guns.
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