-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
8.5Combat Commander: Battle Pack #3 – Normandy (2010) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
150-150 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.98 / 5
-
디자이너
John Foley
-
아티스트
Lee Brimmicombe-Wood, Chad Jensen, Rodger B. MacGowan, Leland Myrick
-
인원
게임 소개
전투 지휘관: 배틀 팩 #3 -- 노르망디는 전투 지휘관과 함께 사용할 수 있는 세 번째 테마 시나리오 모음입니다. 유럽 게임 시리즈. 1944년 6월, 7월, 8월 다양한 연합군이 점령한 독일군과 싸우기 위해 프랑스 땅에 상륙하면서 이 제3전투단의 주제는 서부전선으로 옮겨졌다. CC: 노르망디는 카드스톡에 인쇄된 17개의 새로운 시나리오와 8개의 새로운 지도, 일부 시나리오에 필요한 표시, 그리고 시리즈에 새로운 특징을 특징으로 한다: 대다수의 리더 카운터는 묘사된 행동에 실제로 싸운 역사적 개인을 나타낸다.
구성 요소들
17"x22"양면 컬러 지도 4개
9개의 8.5"x11"양면 시나리오 카드
176 다이컷 카운터
12페이지 컬러 플레이북
침략 해변과 내륙 보카지에서의 특징적인 싸움에 관련된 규칙들이 포함되어 있다.
-- 시골 도로와 보카지;
-- 제한된 연기 방지;
-- 모르타르 탐지기;
-- 침입 지형(해변, 싱글, 워터 베리어, 커뮤니케이션 트렌치, 헤지호그)
-- 벙커 버스팅;
-- 그리고 Night.
추가적인 특수 시나리오와 캠페인 규칙은 Widerstandnests, Casemates, Coastal Batteries, Communito Movement, 절벽 스케일링, 보카지 클리어 독트린, 사전 등록된 박격포 배터리, 갑옷 지원 및 공중 우위성과 같은 잘 알려진 전투의 개별 특징을 다룬다.
지도에는 노르망디의 페가수스 다리, 포인트 뒤 혹, 오마하 비치(하나는 위더스탠스트 61번 해변에, 2개는 해변 위의 절벽에, 하나는 서쪽 절벽에, 다른 하나는 카부르로 향하는 동쪽 측면에), 크리스베크 마을과 라 마들렌 마을, 그리고 마지막으로 소드 비치(아트 브랙&그레이브)가 묘사되어 있다.체 D’허먼빌).
CC: 노르망디의 시나리오는 다음과 같다.
-- 1944년 6월 6일 영국 공수부대와 함께 정확한 지도를 사용하여 페가수스 교를 인용했다.
-- 1944년 6월 6일, 미국 레인저스와 함께 포인트 뒤 오크를 배경으로 한 포인트 & 인용;
-- 1944년 6월 6일, 계획된 공격을 시도할 수 있도록 수정된 버전.
-- Widerstnest 61"는 1944년 6월 6일 오마하 해변을 배경으로 한 미군 부대.
-- 1944년 6월 6일, 미국 레인저스와 함께 오마하 해변 위의 통신 참호 네트워크를 배경으로 한 "매즈드 앤 혼돈"
-- 1944년 6월 6일 독일군의 미군 부대 반격으로 오마하 해변의 절벽을 배경으로 한 이 남자는 좋았다.
-- 1944년 6월 6일, 코드네임 코드네임 20(코드네임 코드)의 소드 해변을 배경으로 한 영화 '불안한 기다림'이 영국군과 함께 상영됐다.
-- The New Highlanders & Quot;는 1944년 6월 7일 주노 해변에서 캐나다 부대와 함께 내륙의 Authie 마을을 배경으로 한다.
-- 1944년 6월 8일, 유타 해변 내륙의 배터리 크리스벡에서 미군 부대와 함께 한 진술이 아닌 행동.
-- 프랑스 SAS 코만도와 FFI 부대는 1944년 6월 18일 오스트루펜(조지아 및 우크라이나 지도자의 징집병들로 대표됨)과 마주했다.
-- 1944년 7월 4일 캉 외곽 카르피케 비행장 인근을 캐나다군과 함께 배경으로 한 노스쇼어 묘지.
-- 빙엄은 1944년 7월 15일 세인트 Lô 외곽의 라 마들렌 마을에서 미 육군과 함께 한 '빙엄 머스트 홀드(Bingham Must Hold)'를 배경으로 삼았다.
-- 1944년 7월 18일 대서양 작전이 개시되자 캐나다 공병대와 FFI 특공대가 연합하여 루프트바페 부대와 대치했다.
-- 1944년 7월 25일 스코틀랜드 부대와 함께 Epsom 작전 중 Cheux에서의 전투를 묘사한 Cheux’d Up"
-- 1944년 8월 8일 L¨ttich 작전의 일환으로 독일군의 공격을 받은 미군과 모르탱을 배경으로 한 구 히코리 레졸루트(Old Hickory Resolute");
-- 항복은 불가능해!1944년 8월 20일 폴란드 제1기갑사단의 용감한 야간 방어를 묘사한 악명 높은 마츠가 언덕을 배경으로 한 "
-- 29세, 시작!제29보병사단 제116연대의 8일 (7월 11일 ~ 1944년 7월 18일)을 재현한 멀티시나리오 작전 게임 " 세인트루이스에 대한 공격". Lô 플레이어들은 116연대를 7월 15일까지 라 마들렌에 도착할 수 있는지 보는 것이 좋다.
참고: 참조:노르망디는 완전한 게임은 아니며 두 전투 지휘관의 소유권이 필요하다.유럽 및 전투 지휘관:놀기엔 지중해인이지
John Foley
카이 젠슨 개발
이 세 번째 팩의 추가 시나리오 설계는 John Butterfield, Bryan Collars, Ric Van Dyke 및 Volko Runke가 제공합니다.
확장:
전투 지휘관: 유럽 및 전투 지휘관: 지중해(둘 다 필요)
(17가지 시나리오 중 7가지 시나리오와 노르망디 배틀 팩에서의 캠페인은 CC 소유 없이 플레이할 수 있다:지중해)
구성 요소들
17"x22"양면 컬러 지도 4개
9개의 8.5"x11"양면 시나리오 카드
176 다이컷 카운터
12페이지 컬러 플레이북
침략 해변과 내륙 보카지에서의 특징적인 싸움에 관련된 규칙들이 포함되어 있다.
-- 시골 도로와 보카지;
-- 제한된 연기 방지;
-- 모르타르 탐지기;
-- 침입 지형(해변, 싱글, 워터 베리어, 커뮤니케이션 트렌치, 헤지호그)
-- 벙커 버스팅;
-- 그리고 Night.
추가적인 특수 시나리오와 캠페인 규칙은 Widerstandnests, Casemates, Coastal Batteries, Communito Movement, 절벽 스케일링, 보카지 클리어 독트린, 사전 등록된 박격포 배터리, 갑옷 지원 및 공중 우위성과 같은 잘 알려진 전투의 개별 특징을 다룬다.
지도에는 노르망디의 페가수스 다리, 포인트 뒤 혹, 오마하 비치(하나는 위더스탠스트 61번 해변에, 2개는 해변 위의 절벽에, 하나는 서쪽 절벽에, 다른 하나는 카부르로 향하는 동쪽 측면에), 크리스베크 마을과 라 마들렌 마을, 그리고 마지막으로 소드 비치(아트 브랙&그레이브)가 묘사되어 있다.체 D’허먼빌).
CC: 노르망디의 시나리오는 다음과 같다.
-- 1944년 6월 6일 영국 공수부대와 함께 정확한 지도를 사용하여 페가수스 교를 인용했다.
-- 1944년 6월 6일, 미국 레인저스와 함께 포인트 뒤 오크를 배경으로 한 포인트 & 인용;
-- 1944년 6월 6일, 계획된 공격을 시도할 수 있도록 수정된 버전.
-- Widerstnest 61"는 1944년 6월 6일 오마하 해변을 배경으로 한 미군 부대.
-- 1944년 6월 6일, 미국 레인저스와 함께 오마하 해변 위의 통신 참호 네트워크를 배경으로 한 "매즈드 앤 혼돈"
-- 1944년 6월 6일 독일군의 미군 부대 반격으로 오마하 해변의 절벽을 배경으로 한 이 남자는 좋았다.
-- 1944년 6월 6일, 코드네임 코드네임 20(코드네임 코드)의 소드 해변을 배경으로 한 영화 '불안한 기다림'이 영국군과 함께 상영됐다.
-- The New Highlanders & Quot;는 1944년 6월 7일 주노 해변에서 캐나다 부대와 함께 내륙의 Authie 마을을 배경으로 한다.
-- 1944년 6월 8일, 유타 해변 내륙의 배터리 크리스벡에서 미군 부대와 함께 한 진술이 아닌 행동.
-- 프랑스 SAS 코만도와 FFI 부대는 1944년 6월 18일 오스트루펜(조지아 및 우크라이나 지도자의 징집병들로 대표됨)과 마주했다.
-- 1944년 7월 4일 캉 외곽 카르피케 비행장 인근을 캐나다군과 함께 배경으로 한 노스쇼어 묘지.
-- 빙엄은 1944년 7월 15일 세인트 Lô 외곽의 라 마들렌 마을에서 미 육군과 함께 한 '빙엄 머스트 홀드(Bingham Must Hold)'를 배경으로 삼았다.
-- 1944년 7월 18일 대서양 작전이 개시되자 캐나다 공병대와 FFI 특공대가 연합하여 루프트바페 부대와 대치했다.
-- 1944년 7월 25일 스코틀랜드 부대와 함께 Epsom 작전 중 Cheux에서의 전투를 묘사한 Cheux’d Up"
-- 1944년 8월 8일 L¨ttich 작전의 일환으로 독일군의 공격을 받은 미군과 모르탱을 배경으로 한 구 히코리 레졸루트(Old Hickory Resolute");
-- 항복은 불가능해!1944년 8월 20일 폴란드 제1기갑사단의 용감한 야간 방어를 묘사한 악명 높은 마츠가 언덕을 배경으로 한 "
-- 29세, 시작!제29보병사단 제116연대의 8일 (7월 11일 ~ 1944년 7월 18일)을 재현한 멀티시나리오 작전 게임 " 세인트루이스에 대한 공격". Lô 플레이어들은 116연대를 7월 15일까지 라 마들렌에 도착할 수 있는지 보는 것이 좋다.
참고: 참조:노르망디는 완전한 게임은 아니며 두 전투 지휘관의 소유권이 필요하다.유럽 및 전투 지휘관:놀기엔 지중해인이지
John Foley
카이 젠슨 개발
이 세 번째 팩의 추가 시나리오 설계는 John Butterfield, Bryan Collars, Ric Van Dyke 및 Volko Runke가 제공합니다.
확장:
전투 지휘관: 유럽 및 전투 지휘관: 지중해(둘 다 필요)
(17가지 시나리오 중 7가지 시나리오와 노르망디 배틀 팩에서의 캠페인은 CC 소유 없이 플레이할 수 있다:지중해)
Combat Commander: Battle Pack #3 -- Normandy is the third themed collection of scenarios for use with the Combat Commander: Europe series of games. The theme of this third Battle Pack shifts to the West Front in June, July and August 1944 as various Allied forces landed on French soil to fight the occupying German forces. CC: Normandy features seventeen new scenarios printed on cardstock -- one of which is a multi-scenario Campaign Game -- as well as eight new maps, added markers necessary for some of the scenarios, and a new feature to the series: a majority of the leader counters represent historical individuals who actually fought in the depicted actions.
COMPONENTS
Four 17"x22" 2-sided, full-color maps
Nine 8.5"x11" 2-sided Scenario Cards
176 die-cut counters
12-page color Play Book
Rules relevant to the characteristic fighting on the invasion beaches and inland bocage are included.
-- Rural Roads and Bocage;
-- Limited Smoke Barrage;
-- Mortar Spotters;
-- Invasion Terrain (Beach, Shingle, Water Barrier, Communication Trench, Hedgehog)
-- Bunker Busting;
-- and Night.
Additional special scenario and campaign rules cover well-known individual features of the fighting such as Widerstandsnests, Casemates, Coastal Batteries, Commando Movement, Cliff Scaling, Bocage Clearing Doctrine, Pre-Registered Mortar Batteries, Armor Support and Air Superiority.
The maps depict specific locations in Normandy: Pegasus Bridge, Pointe du Hoc, Omaha Beach (one directly on the beach at Widerstandsnest 61 and two on the bluffs above the beach, one on the western cliffs and the other on the eastern flank heading towards Cabourg), the villages of Crisbecq and La Madeleine, and finally Sword Beach (at La Brèche d’Hermanville).
The scenarios in CC: Normandy include:
-- "Pegasus Bridge" using an accurate map, with British Airborne units, 6 June 1944;
-- Taking the Point" set at Pointe du Hoc, with US Rangers, 6 June 1944;
-- "Taking the Point (Planned)", revised version allowing players to try the planned assault, 6 June 1944;
-- "Widerstandsnest 61" set at Omaha Beach, with US Army units, 6 June 1944;
-- "Mazed and Confused" set in the communication trench network above Omaha Beach, with US Rangers, 6 June 1944;
-- "This Man Was Good" set in the bluffs above Omaha Beach, with a German Counterattack of US Army units, 6 June 1944;
-- "The Uneasy Wait" set on Sword Beach at Widerstandsnest 20 (codenamed Cod), with British units, 6 June 1944;
-- "The New Highlanders" set at the village of Authie inland from Juno Beach, with Canadian units, 7 June 1944;
-- "Deeds not Words" set at Battery Crisbecq inland from Utah Beach, with US Army units, 8 June 1944;
-- "East by Northwest" set inland in Brittany, with French SAS Commando and FFI units facing Ostruppen (as represented by conscripts with Georgian and Ukrainian leaders), 18 June 1944;
-- "Graveyard of the North Shores" set near the Carpiquet airfield outside Caen, with Canadian units, 4 July 1944;
-- "Bingham Must Hold" set at the village of La Madeleine outside of St Lô, with US Army units, 15 July 1944;
-- "Compagnie Scamaroni" set in Caen at night, with a combined force of Canadian engineers and FFI commandos facing Luftwaffe troops at the opening of Operation Atlantic, 18 July 1944;
-- "Cheux’d Up" depicting action at Cheux during Operation Epsom, with Scottish units, 25 July 1944;
-- "Old Hickory Resolute" set at Mortain, with US Army units facing a German assault that was part of Operation Lüttich, 8 August 1944;
-- "Surrender is out of the Question!", set at the infamous Maczuga Hill depicting the brave night defense by the Polish units of the 1st Armoured Division, 20 August 1944;
-- and the "29, Let’s Go!" multi-scenario Campaign Game recreating eight days (11 July through 18 July 1944) of the 116th Regiment of the 29th Infantry Division’s assault on St. Lô; players are encouraged to see whether they can push the 116th Regiment to reach La Madeleine by 15 July (to match the historical scenario above).
NOTE: CC:Normandy is not a complete game and requires ownership of both Combat Commander:Europe and Combat Commander:Mediterranean to play.
Designed by John Foley
Developed by Kai Jensen
Additional scenario designs in this third Pack are courtesy of John Butterfield, Bryan Collars, Ric Van Dyke, and Volko Ruhnke.
Expands:
Combat Commander: Europe and Combat Commander: Mediterranean (both required)
(7 of 17 scenarios and the campaign in the Normandy Battle Pack can be played without owning CC:Mediterranean)
COMPONENTS
Four 17"x22" 2-sided, full-color maps
Nine 8.5"x11" 2-sided Scenario Cards
176 die-cut counters
12-page color Play Book
Rules relevant to the characteristic fighting on the invasion beaches and inland bocage are included.
-- Rural Roads and Bocage;
-- Limited Smoke Barrage;
-- Mortar Spotters;
-- Invasion Terrain (Beach, Shingle, Water Barrier, Communication Trench, Hedgehog)
-- Bunker Busting;
-- and Night.
Additional special scenario and campaign rules cover well-known individual features of the fighting such as Widerstandsnests, Casemates, Coastal Batteries, Commando Movement, Cliff Scaling, Bocage Clearing Doctrine, Pre-Registered Mortar Batteries, Armor Support and Air Superiority.
The maps depict specific locations in Normandy: Pegasus Bridge, Pointe du Hoc, Omaha Beach (one directly on the beach at Widerstandsnest 61 and two on the bluffs above the beach, one on the western cliffs and the other on the eastern flank heading towards Cabourg), the villages of Crisbecq and La Madeleine, and finally Sword Beach (at La Brèche d’Hermanville).
The scenarios in CC: Normandy include:
-- "Pegasus Bridge" using an accurate map, with British Airborne units, 6 June 1944;
-- Taking the Point" set at Pointe du Hoc, with US Rangers, 6 June 1944;
-- "Taking the Point (Planned)", revised version allowing players to try the planned assault, 6 June 1944;
-- "Widerstandsnest 61" set at Omaha Beach, with US Army units, 6 June 1944;
-- "Mazed and Confused" set in the communication trench network above Omaha Beach, with US Rangers, 6 June 1944;
-- "This Man Was Good" set in the bluffs above Omaha Beach, with a German Counterattack of US Army units, 6 June 1944;
-- "The Uneasy Wait" set on Sword Beach at Widerstandsnest 20 (codenamed Cod), with British units, 6 June 1944;
-- "The New Highlanders" set at the village of Authie inland from Juno Beach, with Canadian units, 7 June 1944;
-- "Deeds not Words" set at Battery Crisbecq inland from Utah Beach, with US Army units, 8 June 1944;
-- "East by Northwest" set inland in Brittany, with French SAS Commando and FFI units facing Ostruppen (as represented by conscripts with Georgian and Ukrainian leaders), 18 June 1944;
-- "Graveyard of the North Shores" set near the Carpiquet airfield outside Caen, with Canadian units, 4 July 1944;
-- "Bingham Must Hold" set at the village of La Madeleine outside of St Lô, with US Army units, 15 July 1944;
-- "Compagnie Scamaroni" set in Caen at night, with a combined force of Canadian engineers and FFI commandos facing Luftwaffe troops at the opening of Operation Atlantic, 18 July 1944;
-- "Cheux’d Up" depicting action at Cheux during Operation Epsom, with Scottish units, 25 July 1944;
-- "Old Hickory Resolute" set at Mortain, with US Army units facing a German assault that was part of Operation Lüttich, 8 August 1944;
-- "Surrender is out of the Question!", set at the infamous Maczuga Hill depicting the brave night defense by the Polish units of the 1st Armoured Division, 20 August 1944;
-- and the "29, Let’s Go!" multi-scenario Campaign Game recreating eight days (11 July through 18 July 1944) of the 116th Regiment of the 29th Infantry Division’s assault on St. Lô; players are encouraged to see whether they can push the 116th Regiment to reach La Madeleine by 15 July (to match the historical scenario above).
NOTE: CC:Normandy is not a complete game and requires ownership of both Combat Commander:Europe and Combat Commander:Mediterranean to play.
Designed by John Foley
Developed by Kai Jensen
Additional scenario designs in this third Pack are courtesy of John Butterfield, Bryan Collars, Ric Van Dyke, and Volko Ruhnke.
Expands:
Combat Commander: Europe and Combat Commander: Mediterranean (both required)
(7 of 17 scenarios and the campaign in the Normandy Battle Pack can be played without owning CC:Mediterranean)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18