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BGG랭킹
BGG전체 : 8047
WARGAMES : 1239
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
Stephen B. Patrick
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아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
"하르코프: 소련의 춘계 공세()는 1942년 5월 12일부터 5월 21일까지 진행된 소련의 춘계 전략 공세이다.
제2차 하리코프 전투 또는 프레데리쿠스 작전()은 제2차 세계 대전 중 동부 전선에서 일어난 적군 이지움 교두보 공세에 대한 추축국의 반격이다. 이 작전의 목적은 세베르스키 도네츠나 소련 공세의 집결지 중 하나인 바르벤코보 돌출부의 이지움 교두보를 제거하는 것이었다. 겨울의 반격으로 독일군은 모스크바에서 철수했지만 붉은 군대의 예비군은 고갈되었고, 하리코프 공세는 소련군의 전략적 주도로 확장하려는 새로운 시도였다.
1942년 5월 12일, 세os 티모셴코 원수가 지휘하는 소련 남서부 전선군과 남부 전선군은 겨울 반격 동안 설치된 돌출부에서 독일 제6군을 향해 공세를 개시했다. 5월 15일 대규모 공습으로 공세는 중단되었다. 몇몇 참모 장교들과 새로 증원된 제6군의 잠재력을 정확하게 추정하지 못한 이오시프 스탈린의 결정적인 실수는 5월 17일 독일군의 협공으로 이어졌고, 5월 22일까지 나머지 3개의 소련 야전군을 고립시켰다. 포위망 안에 있던 25만 명의 소련군은 독일군 장갑, 대포, 기관총 화력과 7,700톤의 공중 투하 폭탄에 의해 사방에서 궤멸되었다. 포위된 지 6일 만에 소련군이 죽거나 포로로 잡히면서 저항은 끝났다.
이 전투는 독일군과 동맹군의 2만 명과 비교하여 28만 명의 소련군 사상자가 발생한 압도적인 승리였다. 독일 남부 집단군은 6월 13일 빌헬름 작전에서 소련 제28군을 포위하고, 6월 22일 제38군과 제9군을 후퇴시켜 1942년 6월 28일 동부 전선에 대한 독일군의 주요 공세로 개시된 블루 작전에 대비했다.
하르코프는 판저그루페 구데리안 시스템을 사용한다. 1942년 여름 소련군의 반격에 관한 상황이었다. 테스트되지 않은 소련 유닛을 활용합니다. 처음 전투에 들어가기 전까지 플레이어 모두 자신의 힘을 알지 못합니다. PGG와 달리 0의 강도 단위는 없다.
1978년 5월/6월 Strategy & Tactics 잡지 #68에 처음 게재되었다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 6.9km/4.2마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 32" 4가지 색상 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2&인용 카운터)
8페이지짜리 규칙서 1권
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
제2차 하리코프 전투 또는 프레데리쿠스 작전()은 제2차 세계 대전 중 동부 전선에서 일어난 적군 이지움 교두보 공세에 대한 추축국의 반격이다. 이 작전의 목적은 세베르스키 도네츠나 소련 공세의 집결지 중 하나인 바르벤코보 돌출부의 이지움 교두보를 제거하는 것이었다. 겨울의 반격으로 독일군은 모스크바에서 철수했지만 붉은 군대의 예비군은 고갈되었고, 하리코프 공세는 소련군의 전략적 주도로 확장하려는 새로운 시도였다.
1942년 5월 12일, 세os 티모셴코 원수가 지휘하는 소련 남서부 전선군과 남부 전선군은 겨울 반격 동안 설치된 돌출부에서 독일 제6군을 향해 공세를 개시했다. 5월 15일 대규모 공습으로 공세는 중단되었다. 몇몇 참모 장교들과 새로 증원된 제6군의 잠재력을 정확하게 추정하지 못한 이오시프 스탈린의 결정적인 실수는 5월 17일 독일군의 협공으로 이어졌고, 5월 22일까지 나머지 3개의 소련 야전군을 고립시켰다. 포위망 안에 있던 25만 명의 소련군은 독일군 장갑, 대포, 기관총 화력과 7,700톤의 공중 투하 폭탄에 의해 사방에서 궤멸되었다. 포위된 지 6일 만에 소련군이 죽거나 포로로 잡히면서 저항은 끝났다.
이 전투는 독일군과 동맹군의 2만 명과 비교하여 28만 명의 소련군 사상자가 발생한 압도적인 승리였다. 독일 남부 집단군은 6월 13일 빌헬름 작전에서 소련 제28군을 포위하고, 6월 22일 제38군과 제9군을 후퇴시켜 1942년 6월 28일 동부 전선에 대한 독일군의 주요 공세로 개시된 블루 작전에 대비했다.
하르코프는 판저그루페 구데리안 시스템을 사용한다. 1942년 여름 소련군의 반격에 관한 상황이었다. 테스트되지 않은 소련 유닛을 활용합니다. 처음 전투에 들어가기 전까지 플레이어 모두 자신의 힘을 알지 못합니다. PGG와 달리 0의 강도 단위는 없다.
1978년 5월/6월 Strategy & Tactics 잡지 #68에 처음 게재되었다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 6.9km/4.2마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리:
22 x 32" 4가지 색상 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(200 1/2&인용 카운터)
8페이지짜리 규칙서 1권
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 4-15
"Kharkov: The Soviet Spring Offensive 12 May to 21 May 1942", is a brigade/Division level simulation of the Spring 1942 Soviet strategic offensive.
The Second Battle of Kharkov or Operation Fredericus was an Axis counter-offensive in the region around Kharkov against the Red Army Izium bridgehead offensive conducted 12–28 May 1942, on the Eastern Front during World War II. Its objective was to eliminate the Izium bridgehead over Seversky Donets or the "Barvenkovo bulge" which was one of the Soviet offensive's staging areas. After a winter counter-offensive that drove German troops away from Moscow but depleted the Red Army's reserves, the Kharkov offensive was a new Soviet attempt to expand upon their strategic initiative, although it failed to secure a significant element of surprise.
On 12 May 1942, both the Soviet Southwestern and Southern Fronts under the command of Marshal Semyon Timoshenko launched an offensive against the German 6th Army from a salient established during the winter counter-offensive. After a promising start, the offensive was stopped on 15 May by massive airstrikes. Critical Soviet errors by several staff officers and by Joseph Stalin, who failed to accurately estimate the 6th Army's potential and overestimated their own newly raised forces, facilitated a German pincer attack on 17 May which cut off three Soviet field armies from the rest of the front by 22 May. Hemmed into a narrow area, the 250,000-strong Soviet force inside the pocket was exterminated from all sides by German armored, artillery and machine gun firepower as well as 7,700 tonnes of air-dropped bombs. After six days of encirclement, Soviet resistance ended as their troops were killed or taken prisoner.
The battle was an overwhelming German victory, with 280,000 Soviet casualties compared to just 20,000 for the Germans and their allies. The German Army Group South pressed its advantage, encircling the Soviet 28th Army on 13 June in Operation Wilhelm and pushing back the 38th and 9th Armies on 22 June in Operation Fridericus II as preliminary operations to Case Blue, which was launched on 28 June as the main German offensive on the Eastern Front in 1942.
Kharkov uses the Panzergruppe Guderian system. Situation on the Soviet counter-offensive in Summer 1942. Makes use of untried Soviet units - neither player knows their strength until they enter combat for the first time. Unlike PGG, there are no '0' strength units.
Originally published in Strategy & Tactics magazine #68, May/June 1978.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 4.2 miles / 6.9 Kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory:
One 22 x 32" four color mapsheet
One dual-side printed countersheet (200 1/2" counters)
One 8-page rulebook
One 6-sided dice
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15
The Second Battle of Kharkov or Operation Fredericus was an Axis counter-offensive in the region around Kharkov against the Red Army Izium bridgehead offensive conducted 12–28 May 1942, on the Eastern Front during World War II. Its objective was to eliminate the Izium bridgehead over Seversky Donets or the "Barvenkovo bulge" which was one of the Soviet offensive's staging areas. After a winter counter-offensive that drove German troops away from Moscow but depleted the Red Army's reserves, the Kharkov offensive was a new Soviet attempt to expand upon their strategic initiative, although it failed to secure a significant element of surprise.
On 12 May 1942, both the Soviet Southwestern and Southern Fronts under the command of Marshal Semyon Timoshenko launched an offensive against the German 6th Army from a salient established during the winter counter-offensive. After a promising start, the offensive was stopped on 15 May by massive airstrikes. Critical Soviet errors by several staff officers and by Joseph Stalin, who failed to accurately estimate the 6th Army's potential and overestimated their own newly raised forces, facilitated a German pincer attack on 17 May which cut off three Soviet field armies from the rest of the front by 22 May. Hemmed into a narrow area, the 250,000-strong Soviet force inside the pocket was exterminated from all sides by German armored, artillery and machine gun firepower as well as 7,700 tonnes of air-dropped bombs. After six days of encirclement, Soviet resistance ended as their troops were killed or taken prisoner.
The battle was an overwhelming German victory, with 280,000 Soviet casualties compared to just 20,000 for the Germans and their allies. The German Army Group South pressed its advantage, encircling the Soviet 28th Army on 13 June in Operation Wilhelm and pushing back the 38th and 9th Armies on 22 June in Operation Fridericus II as preliminary operations to Case Blue, which was launched on 28 June as the main German offensive on the Eastern Front in 1942.
Kharkov uses the Panzergruppe Guderian system. Situation on the Soviet counter-offensive in Summer 1942. Makes use of untried Soviet units - neither player knows their strength until they enter combat for the first time. Unlike PGG, there are no '0' strength units.
Originally published in Strategy & Tactics magazine #68, May/June 1978.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 4.2 miles / 6.9 Kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory:
One 22 x 32" four color mapsheet
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