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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2024-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
2+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Steere
-
아티스트
-
인원
게임 소개
마인필드(Minefield)는 2인용 게임으로, 처음에는 비어있는 정사각형 보드 위에서 진행된다. 상단과 하단 보드 가장자리는 검은색으로 칠해져 있습니다. 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색으로 칠해져 있습니다.
블랙과 화이트 두 선수는 블랙을 시작으로 한 턴에 한 개씩 차례로 자신의 스톤을 빈 곳에 배치한다. 통과는 허용되지 않지만\"사용 가능한 자리가 없으면 차례가 생략됩니다.
당신의 배치는 딱딱한 모서리나 스위치를 만들어서는 안 된다.
2x2 영역에 들어있는 딱딱한 모서리는 한 가지 색깔의 돌 2개와 다른 색깔의 돌 1개로 구성되어 있다. 같은 색깔의 돌 두 개가 대각선으로 서로 마주보고 있다. 그 지역 내의 한 지점은 비어 있다.
스위치는 2x3 또는 2x4 영역에 포함된 각각의 색상의 2개의 돌로 구성된다. 스위치 영역에는 4개의 코너 포인트가 있습니다. 한 가지 색깔의 두 개의 돌은 대각선으로 서로 반대쪽 모서리 지점을 차지한다. 다른 색의 두 개의 돌은 대각선으로 반대쪽 모서리 지점을 차지하기도 한다. 모서리가 아닌 점은 비어 있습니다.
당신은 당신의 색의 두 판 가장자리를 연결하는 당신 색의 돌들의 직교(수평 및/또는 수직)로 상호 연결된 경로를 형성함으로써 승리한다.
디자인 노트 마크 스티어가 2024년 5월에 마인필드를 디자인했습니다. 루이스 볼라뇨스 무레스는 그것에 물질적인 공헌을 했다. 마인필드(Minefield)는 로컬 메커니즘을 가진 SPOOOOSCG(단일 배치 전용, 직교 전용 사각형 연결 게임)이다. 합법성을 평가받는 장소의 지역성에 있는 점만 고려하면 됩니다. 이사회 전체를 고려할 필요는 없습니다. 루이스와 마크는 이 작은 계급에서 각각 독립적으로 그리고 공동으로 최첨단 기술을 발전시켰다.
블랙과 화이트 두 선수는 블랙을 시작으로 한 턴에 한 개씩 차례로 자신의 스톤을 빈 곳에 배치한다. 통과는 허용되지 않지만\"사용 가능한 자리가 없으면 차례가 생략됩니다.
당신의 배치는 딱딱한 모서리나 스위치를 만들어서는 안 된다.
2x2 영역에 들어있는 딱딱한 모서리는 한 가지 색깔의 돌 2개와 다른 색깔의 돌 1개로 구성되어 있다. 같은 색깔의 돌 두 개가 대각선으로 서로 마주보고 있다. 그 지역 내의 한 지점은 비어 있다.
스위치는 2x3 또는 2x4 영역에 포함된 각각의 색상의 2개의 돌로 구성된다. 스위치 영역에는 4개의 코너 포인트가 있습니다. 한 가지 색깔의 두 개의 돌은 대각선으로 서로 반대쪽 모서리 지점을 차지한다. 다른 색의 두 개의 돌은 대각선으로 반대쪽 모서리 지점을 차지하기도 한다. 모서리가 아닌 점은 비어 있습니다.
당신은 당신의 색의 두 판 가장자리를 연결하는 당신 색의 돌들의 직교(수평 및/또는 수직)로 상호 연결된 경로를 형성함으로써 승리한다.
디자인 노트 마크 스티어가 2024년 5월에 마인필드를 디자인했습니다. 루이스 볼라뇨스 무레스는 그것에 물질적인 공헌을 했다. 마인필드(Minefield)는 로컬 메커니즘을 가진 SPOOOOSCG(단일 배치 전용, 직교 전용 사각형 연결 게임)이다. 합법성을 평가받는 장소의 지역성에 있는 점만 고려하면 됩니다. 이사회 전체를 고려할 필요는 없습니다. 루이스와 마크는 이 작은 계급에서 각각 독립적으로 그리고 공동으로 최첨단 기술을 발전시켰다.
Minefield is a two-player game played on a square board of any size, initially empty. The top and bottom board edges are colored black. The left and right edges are colored white.
The two players, Black and White, take turns placing their own stones onto unoccupied points, one stone per turn starting with Black. Passing is not allowed, but if you don\'t have an available placement, your turn is skipped.
Your placement must not create a hard corner or a switch.
A hard corner is comprised of two stones of one color and one stone of the other color contained in a 2x2 area. The two same-colored stones are diagonally across from one another. One point within the area is unoccupied.
A switch is comprised of two stones of each color contained in a 2x3 or 2x4 area. A switch area has four corner points. Two stones of one color occupy diagonally opposite corner points. The two stones of the other color also occupy diagonally opposite corner points. The non-corner points are unoccupied.
You win by forming an orthogonally (horizontally and/or vertically) interconnected path of stones of your color connecting the two board edges of your color.
Design notesMark Steere designed Minefield in May 2024. Luis Bolaños Mures made a material contribution to it. Minefield is an SPO OOSCG (single placement only, orthogonal only square connection game) with a local mechanism. You only have to consider the points in the locality of the placement being evaluated for legality. You don’t have to take the whole board into consideration. Luis and Mark have advanced the state of the art in this tiny class, both independently and in collaboration.
The two players, Black and White, take turns placing their own stones onto unoccupied points, one stone per turn starting with Black. Passing is not allowed, but if you don\'t have an available placement, your turn is skipped.
Your placement must not create a hard corner or a switch.
A hard corner is comprised of two stones of one color and one stone of the other color contained in a 2x2 area. The two same-colored stones are diagonally across from one another. One point within the area is unoccupied.
A switch is comprised of two stones of each color contained in a 2x3 or 2x4 area. A switch area has four corner points. Two stones of one color occupy diagonally opposite corner points. The two stones of the other color also occupy diagonally opposite corner points. The non-corner points are unoccupied.
You win by forming an orthogonally (horizontally and/or vertically) interconnected path of stones of your color connecting the two board edges of your color.
Design notesMark Steere designed Minefield in May 2024. Luis Bolaños Mures made a material contribution to it. Minefield is an SPO OOSCG (single placement only, orthogonal only square connection game) with a local mechanism. You only have to consider the points in the locality of the placement being evaluated for legality. You don’t have to take the whole board into consideration. Luis and Mark have advanced the state of the art in this tiny class, both independently and in collaboration.
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