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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Pelle Nilsson (I)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개
Tannenberg 4는 러시아의 동부 공세에 관한 전쟁 게임이다.
프로이센 1914년, 후에 타넨베르크 전투로 알려져 있다.
재생해야 할 항목
육각 지도 타일 1개
군용 타일 3개
주사위를 놓다
턴 카운터 토큰(옵션, 포함되지 않음)
(이 게임은 VOSHAINE 모듈로도 사용할 수 있습니다.)
지도 타일
지도 타일의 지도는 동프로러시아의 일부를 보여준다. 에서
지도(map)는 육각형 격자('6각형')를 가지고 있다는 것이다. 거기
철도는 어떤 육각형으로 되어 있다. 한 헥스 (코니히스베르크)도 요새를 가지고 있다.
지도에는 전투 결과 표도 인쇄되어 있습니다.
전투(아래 참조) 및 턴 트랙을 해결하는 데 사용됩니다.
군용 타일
한 명의 선수(")러시아 플레이어(Russian Player")는 러시아 제1군과 제2군을 대표하는 두 개의 타일을 제어하는 공격자 역할을 맡는다. 다른 하나(" 인용)German")는 독일 8군을 대표하는 세 번째 타일을 조종하는 수비수로 활약한다. 각 군대 타일에는 두 개의 숫자가 인쇄되어 있습니다. 왼쪽에 있는 것이 그 군대의 전투력입니다. 오른쪽에 있는 것은 유닛의 이동 허용량입니다.
즉, 모든 군대에 대해 1(1) 나머지 규칙에서는 군대 타일을 "units"라고 부른다. 게임에서 단위는 항상 지도에서 하나의 16진 안에 있습니다. 두 개의 단위가 에 인접해 있다.
인접한 육각형(즉, 공통 경계를 공유하는 경우)을 점유하는 경우 서로가 서로 다른 값을 갖는다. 두 단위가 동일한 육각형을 차지하지 않을 수 있습니다. 러시아 부대는 독일 부대의 적 부대이며, 그 반대도 마찬가지입니다.
승리
지도에 단 한 명만 남아 있으면 그 선수가 즉시 승리한다. 그렇지 않으면, 요새(코니히스베르크)에 러시아 군대가 있을 경우 10바퀴를 돌면 러시아 선수가 승리한다. 러시아 선수가 이기지 못하면 독일 선수가 승리한다(비기는 없다).
4개 타일 콘테스트의 일부:
http://www.boardgamegeek.com/thread/383408
무료 이용 가능: http://www.boardgamegeek.com/article/3170712#3170712
Creative Commons Attribution 라이선스에 따라 추가되었습니다.
Tannenberg 4는 러시아의 동부 공세에 관한 전쟁 게임이다.
프로이센 1914년, 후에 타넨베르크 전투로 알려져 있다.
재생해야 할 항목
육각 지도 타일 1개
군용 타일 3개
주사위를 놓다
턴 카운터 토큰(옵션, 포함되지 않음)
(이 게임은 VOSHAINE 모듈로도 사용할 수 있습니다.)
지도 타일
지도 타일의 지도는 동프로러시아의 일부를 보여준다. 에서
지도(map)는 육각형 격자('6각형')를 가지고 있다는 것이다. 거기
철도는 어떤 육각형으로 되어 있다. 한 헥스 (코니히스베르크)도 요새를 가지고 있다.
지도에는 전투 결과 표도 인쇄되어 있습니다.
전투(아래 참조) 및 턴 트랙을 해결하는 데 사용됩니다.
군용 타일
한 명의 선수(")러시아 플레이어(Russian Player")는 러시아 제1군과 제2군을 대표하는 두 개의 타일을 제어하는 공격자 역할을 맡는다. 다른 하나(" 인용)German")는 독일 8군을 대표하는 세 번째 타일을 조종하는 수비수로 활약한다. 각 군대 타일에는 두 개의 숫자가 인쇄되어 있습니다. 왼쪽에 있는 것이 그 군대의 전투력입니다. 오른쪽에 있는 것은 유닛의 이동 허용량입니다.
즉, 모든 군대에 대해 1(1) 나머지 규칙에서는 군대 타일을 "units"라고 부른다. 게임에서 단위는 항상 지도에서 하나의 16진 안에 있습니다. 두 개의 단위가 에 인접해 있다.
인접한 육각형(즉, 공통 경계를 공유하는 경우)을 점유하는 경우 서로가 서로 다른 값을 갖는다. 두 단위가 동일한 육각형을 차지하지 않을 수 있습니다. 러시아 부대는 독일 부대의 적 부대이며, 그 반대도 마찬가지입니다.
승리
지도에 단 한 명만 남아 있으면 그 선수가 즉시 승리한다. 그렇지 않으면, 요새(코니히스베르크)에 러시아 군대가 있을 경우 10바퀴를 돌면 러시아 선수가 승리한다. 러시아 선수가 이기지 못하면 독일 선수가 승리한다(비기는 없다).
4개 타일 콘테스트의 일부:
http://www.boardgamegeek.com/thread/383408
무료 이용 가능: http://www.boardgamegeek.com/article/3170712#3170712
Creative Commons Attribution 라이선스에 따라 추가되었습니다.
Introduction
Tannenberg 4 is a wargame about the Russian offensive into East
Prussia 1914, later known as The Battle of Tannenberg.
What You Need To Play
1 hex map tile
3 army tiles
dice
turn counter token (optional, not included)
(This game is also available as a VASSAL module.)
The Map Tile
The map on the map tile shows part of East Prussia. On the
map is that it has a grid of hexagons ('hexes'). There
are railroads in some hexes. One hex (Konigsberg) also has a fort.
On the map tile is also printed the Combat Results Table
(CRT) used to resolve combat (see below) and a turn track.
Army Tiles
One player (the "Russian Player") plays the attacker, controlling the two tiles representing the Russian 1st and 2nd armies. The other ("German") player plays the defender, controlling the third tile, representing the German 8th army. Each army tile has two numbers printed on it. The one to the left is the combat power of that army. The one to the right is the movement allowance of the unit,
which is 1 (one) for all armies. In the rest of these rules, the army tiles are refered to simply as "units". A unit, as long as it is in the game, is always in (only) one hex on the map. Two units are adjacent to
each other if they occupy hexes that are adjacent (that is if they share a common border). Two units may never occupy the same hex. The Russian units are enemy units to the German unit and vice versa.
Victory
If only one player has (an) unit(s) remaining on the map, then that player wins immediately. Otherwise, after 10 turns the Russian player wins if there is a Russian army in the fort (Konigsberg). If the Russian player did not win the German player wins (there can be no draw).
Part of the 4 Tile Contest:
http://www.boardgamegeek.com/thread/383408
Freely available: http://www.boardgamegeek.com/article/3170712#3170712
Added under a Creative Commons Attribution licence.
Tannenberg 4 is a wargame about the Russian offensive into East
Prussia 1914, later known as The Battle of Tannenberg.
What You Need To Play
1 hex map tile
3 army tiles
dice
turn counter token (optional, not included)
(This game is also available as a VASSAL module.)
The Map Tile
The map on the map tile shows part of East Prussia. On the
map is that it has a grid of hexagons ('hexes'). There
are railroads in some hexes. One hex (Konigsberg) also has a fort.
On the map tile is also printed the Combat Results Table
(CRT) used to resolve combat (see below) and a turn track.
Army Tiles
One player (the "Russian Player") plays the attacker, controlling the two tiles representing the Russian 1st and 2nd armies. The other ("German") player plays the defender, controlling the third tile, representing the German 8th army. Each army tile has two numbers printed on it. The one to the left is the combat power of that army. The one to the right is the movement allowance of the unit,
which is 1 (one) for all armies. In the rest of these rules, the army tiles are refered to simply as "units". A unit, as long as it is in the game, is always in (only) one hex on the map. Two units are adjacent to
each other if they occupy hexes that are adjacent (that is if they share a common border). Two units may never occupy the same hex. The Russian units are enemy units to the German unit and vice versa.
Victory
If only one player has (an) unit(s) remaining on the map, then that player wins immediately. Otherwise, after 10 turns the Russian player wins if there is a Russian army in the fort (Konigsberg). If the Russian player did not win the German player wins (there can be no draw).
Part of the 4 Tile Contest:
http://www.boardgamegeek.com/thread/383408
Freely available: http://www.boardgamegeek.com/article/3170712#3170712
Added under a Creative Commons Attribution licence.
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