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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-50 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Mike Lambo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
쿠르스크 전투는 1943년 7월 4일 러시아 서부 쿠르스크에서 시작되었다. 독일군은 시타델 작전이라고 불리는 주요 공세 이전에 주요 지역을 통제하기 위해 초기 진격을 감행했다. 독일군은 쿠르스크 돌출부를 꼬집기 위해 남북에서 동시에 공격할 계획이었다. 1943년 7월 12일, 소련은 쿠투조프 작전으로 반격을 개시했다. 1943년 8월, 두 번째 반격 작전인 폴코보데츠 루미얀체프 작전이 개시되었다. 소련은 강력한 방어를 구축하여 독일군이 병력을 증강하는 동안 지연되도록 만들었다. 결국 히틀러는 연합군의 시칠리아 침공 이후 군대를 중부 유럽으로 돌렸다. 독일군은 남은 전쟁 동안 동부 전선에서 또 다른 전략적 공세를 펼칠 수 없었다.
쿠르스크 전투에서, 당신은 주요 쿠르스크 전투의 일부로서 소규모 교전에서 다양한 목적을 달성하기 위해 소련의 여러 부대를 지휘하게 될 것이다.
나의 모든 "배틀즈" 게임들과 마찬가지로, 여기서의 목표는 명확하고 간단한 규칙과 조작에 너무 많은 시간이나 노력이 필요하지는 않지만 플레이어에게 엄청난 도전을 줄 수 있는 관리 가능한 "상대"를 통해 상당히 전통적인 헥스 및 카운터 워게임 경험을 생산하는 것이었다.
게임은 규칙과 차트, 12개의 전투와 풀 컬러 맵, 제안된 카운터(카드에 잘라 장착)가 포함되어 있다.
재생시간 : 배틀당 20분~50분.
—디자이너의 desc 설명
쿠르스크 전투에서, 당신은 주요 쿠르스크 전투의 일부로서 소규모 교전에서 다양한 목적을 달성하기 위해 소련의 여러 부대를 지휘하게 될 것이다.
나의 모든 "배틀즈" 게임들과 마찬가지로, 여기서의 목표는 명확하고 간단한 규칙과 조작에 너무 많은 시간이나 노력이 필요하지는 않지만 플레이어에게 엄청난 도전을 줄 수 있는 관리 가능한 "상대"를 통해 상당히 전통적인 헥스 및 카운터 워게임 경험을 생산하는 것이었다.
게임은 규칙과 차트, 12개의 전투와 풀 컬러 맵, 제안된 카운터(카드에 잘라 장착)가 포함되어 있다.
재생시간 : 배틀당 20분~50분.
—디자이너의 desc 설명
The Battle of Kursk started on 4th July 1943 around the city of Kursk in western Russia. German forces made initial advances in an attempt to control key areas before the main offensive, called Operation Citadel. The Germans planned to attack from the north and south simultaneously, in an attempt to pinch off the Kursk salient. After the German offensive stalled, the Soviets launched a counteroffensive on 12 July 1943: Operation Kutuzov. By August 1943, their second counteroffensive, Operation Polkovodets Rumyantsev, was launched. The Soviets built a formidable defence, causing the Germans to delay whilst they built up their forces. In the end, Hitler diverted his forces to central Europe following the invasion of Sicily by the Allies. The Germans were unable to launch another strategic offensive on the Eastern front for the remainder of the war.
In Battles of Kursk, you will be commanding a range of Soviet units in order to achieve a variety of Objectives in small scale skirmishes as part of the main Battle of Kursk.
As with all my “Battles” games, the aim here was to produce a fairly traditional hex and counter wargame experience with clear and straightforward rules and a manageable “opponent” which will not take up too much time or effort to operate, but which will give the Player a formidable challenge.
The game contains the rules and charts, 12 battles with full colour maps and suggested counters (to be cut out and mounted on card).
Playing time: 20 to 50 minutes per Battle.
—description from the designer
In Battles of Kursk, you will be commanding a range of Soviet units in order to achieve a variety of Objectives in small scale skirmishes as part of the main Battle of Kursk.
As with all my “Battles” games, the aim here was to produce a fairly traditional hex and counter wargame experience with clear and straightforward rules and a manageable “opponent” which will not take up too much time or effort to operate, but which will give the Player a formidable challenge.
The game contains the rules and charts, 12 battles with full colour maps and suggested counters (to be cut out and mounted on card).
Playing time: 20 to 50 minutes per Battle.
—description from the designer
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