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게임 소개

요비안 워즈(Jovian Wars)는 미니어처와 주사위로 테이블 상판 위에서 진행되는 가까운 미래의 전술 우주 전투 게임이다. 각 플레이어는 모델 함대를 구축한 후 전장을 돌아다니며 적함을 공격하고 시나리오 미션 목표를 달성하여 승리 포인트를 획득함으로써 상대를 물리치려는 전술적인 게임에서 이를 지휘한다.

Jovian Wars가 아닌 것은 물리학 시뮬레이터이다. 우주 오페라와 메카 애니메이션에서 영감을 받은 경쟁력 있는 워게임이다.

가능하면 물리학의 측면들이 역학자들에게 알려주지만, 이 규칙들의 주된 초점은 경쟁적으로 3-4시간 안에 할 수 있는 재미있고 몰입감 있는 게임을 만드는 것이다.

이를 위해 목성 전쟁은 2D 표면, 일반적으로 48인치 x 48인치 테이블에서 진행된다. 3D로 플레이하는 경험은 모델들이 이동하고 서로를 지나/통과하여 촬영할 수 있는 것과 같은 많은 측면에서 규칙에 표현된다.

이 게임은 거대 자본선과 엑소-아모르스(우주 메카)를 포함한 소형 우주 전투기들이 미래의 지구 태양계 전반에 걸친 분쟁에 맞서 싸우는 것을 포함한다. Exo-Armor 및 Fighter 모델의 규모는 1,000분의 1입니다. Capital Ship 모델은 약 1/4,000 규모입니다. 이것은 근사치이며 정확하지 않습니다.

—게시자의 desc 설명

Jovian Wars is a near future tactical space battle game played on a tabletop with miniatures and dice. Each player builds a fleet of models and then commands it in a tactical game by maneuvering around the battlefield, attacking enemy ships, and attempting to defeat their opponent by completing scenario mission objectives to gain victory points.

What Jovian Wars is not: a physics simulator. It is first and foremost a competitive wargame inspired by space opera and mecha animation.

When possible, aspects of physics inform the mechanics, but the primary focus of these rules is to create a fun and immersive game that can be played in 3-4 hours competitively.

To that end, Jovian Wars is played on a 2D surface, typically a 48" x 48" table. The experience of playing in 3D is represented in the rules in many aspects such as models being able to move and shoot past/through each other.

This game includes large capital ships and small space fighters including Exo-Armors (Space Mecha) battling it out in a future Earth solar system wide conflict. The Scale of the Exo-Armor and Fighter models are 1/1000. Capital Ship models are approximately 1/4000 scale. Note that this is an approximation and is not exact.

—description from the publisher

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