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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
中村 泰之 (Yasuyuki Nakamura), Anthony Perone
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아티스트
Zingco Kang, Yuan Momoco
-
인원
게임 소개
플레이어들은 알파가 되기 위해 지역을 놓고 경쟁하는 론 울브즈의 울프팩의 리더를 가정한다. 자신의 우세를 주장하고 승리를 보장하기 위해 늑대를 영토로 보내십시오. 강한 늑대가 승리하여 무리의 위치를 강화하지만, 전투에서 상처를 입고 외로운 늑대가 되었음에도 불구하고 약한 늑대는 경험을 통해 학습하여 다음 만남을 위한 무리의 위치를 향상시킵니다. 고생하면서 이를 드러낼 때도 알고 혼자 갈 때도 알아라.
외로운 늑대는 트릭테이킹과 지역 다수 요소가 있는 2인 결투 게임으로 13라운드(트릭)에 걸쳐 진행된다. 선수들은 13장의 카드로 시작하며, 각 트릭은 1장의 울프 카드를 사용하는 선수들로 구성되어 있으며, 이 중 2장에서 7장의 카드(30장)를 가진 5개의 슈트가 있다. 그러나 카드는 선택한 5개의 영역 중 하나로 플레이되며, 각 영역은 게임이 끝날 때 해당 영역을 제어하는 플레이어에게 포인트를 제공합니다. 카드의 값은 해당 영역에 파견된 힘을 나타냅니다. 트릭 카드의 승자는 얼굴을 위로 한 다음 다른 플레이어의 늑대를 외로운 늑대 쪽으로 뒤집는다(강도 1). 반면, 패자는 효과가 있는 흉터 토큰을 얻는다(예: 영토로 플레이한 특정 카드에 대해 점수를 부여하고, 강도 값을 변경하며, 영토에서 획득한 점수에 영향을 미치는 등).) 영역에 배치될 수 있습니다.
그러나 대부분의 속임수 게임과 구별되는 론 울브스의 트럼프 슈트는 게임이 진행됨에 따라 변화하는 역동적이다! 일단 하나의 영역에서 모든 흉터 토큰을 얻으면 해당 영역이 트럼프가 되고, 두 번째로 발생하면 다시 트럼프 수트가 변경된다. 요령을 취하거나 전략적으로 잃을 때를 안다는 밀당은 약한 손이 없고 약한 리더만 있다는 뜻이다!
—출판사의 설명
외로운 늑대는 트릭테이킹과 지역 다수 요소가 있는 2인 결투 게임으로 13라운드(트릭)에 걸쳐 진행된다. 선수들은 13장의 카드로 시작하며, 각 트릭은 1장의 울프 카드를 사용하는 선수들로 구성되어 있으며, 이 중 2장에서 7장의 카드(30장)를 가진 5개의 슈트가 있다. 그러나 카드는 선택한 5개의 영역 중 하나로 플레이되며, 각 영역은 게임이 끝날 때 해당 영역을 제어하는 플레이어에게 포인트를 제공합니다. 카드의 값은 해당 영역에 파견된 힘을 나타냅니다. 트릭 카드의 승자는 얼굴을 위로 한 다음 다른 플레이어의 늑대를 외로운 늑대 쪽으로 뒤집는다(강도 1). 반면, 패자는 효과가 있는 흉터 토큰을 얻는다(예: 영토로 플레이한 특정 카드에 대해 점수를 부여하고, 강도 값을 변경하며, 영토에서 획득한 점수에 영향을 미치는 등).) 영역에 배치될 수 있습니다.
그러나 대부분의 속임수 게임과 구별되는 론 울브스의 트럼프 슈트는 게임이 진행됨에 따라 변화하는 역동적이다! 일단 하나의 영역에서 모든 흉터 토큰을 얻으면 해당 영역이 트럼프가 되고, 두 번째로 발생하면 다시 트럼프 수트가 변경된다. 요령을 취하거나 전략적으로 잃을 때를 안다는 밀당은 약한 손이 없고 약한 리더만 있다는 뜻이다!
—출판사의 설명
Players assume the leaders of wolfpacks in Lone Wolves, vying over regions to become the Alpha. To assert your dominance and ensure victory, dispatch wolves to territories. The stronger wolf wins and thus strengthens your pack’s position; but despite gaining a scar from the battle and becoming a lone wolf, the weaker learns from the experience, improving your pack’s status for the next encounter. In your struggle, know when to bare your teeth, but also when to go it alone.
Lone Wolves is a two-player dueling game with trick-taking and area majority elements that is played over thirteen rounds (tricks). Players start with thirteen cards, and each trick consists of players playing a single wolf card, of which there are five suits each with cards 2–7 (thirty cards). The cards, however, are played into one of five territories of your choosing, each awarding points to the player that controls it at the end of the game. The value of the card represents the strength dispatched to that territory. The winner of the trick’s card remains faceup and then flips the wolf of the other player to its lone wolf side (strength of 1); whereas the loser gains a scar token with an effect (i.e., awarding points for specific cards played into territories, altering strength values, affecting points awarded in territories, etc.) that can be placed in a territory.
Distinguishing itself from most trick-taking games, however, the trump suit in Lone Wolves is dynamic, shifting as the game progresses! Once all scar tokens have been obtained from one territory, the corresponding becomes trump; and once it happens a second time, the trump suit changes yet again. The push and pull of knowing when to take or strategically lose the trick means that there are no weak hands, just weak leaders!
—description from the publisher
Lone Wolves is a two-player dueling game with trick-taking and area majority elements that is played over thirteen rounds (tricks). Players start with thirteen cards, and each trick consists of players playing a single wolf card, of which there are five suits each with cards 2–7 (thirty cards). The cards, however, are played into one of five territories of your choosing, each awarding points to the player that controls it at the end of the game. The value of the card represents the strength dispatched to that territory. The winner of the trick’s card remains faceup and then flips the wolf of the other player to its lone wolf side (strength of 1); whereas the loser gains a scar token with an effect (i.e., awarding points for specific cards played into territories, altering strength values, affecting points awarded in territories, etc.) that can be placed in a territory.
Distinguishing itself from most trick-taking games, however, the trump suit in Lone Wolves is dynamic, shifting as the game progresses! Once all scar tokens have been obtained from one territory, the corresponding becomes trump; and once it happens a second time, the trump suit changes yet again. The push and pull of knowing when to take or strategically lose the trick means that there are no weak hands, just weak leaders!
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