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Cold War Battles 2: Pentomic Wurzburg & Kabul '79 (2010)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.33 / 5

게임 소개

냉전 2: 부츠부르크 카불 '79 (CWB2)는 1946-1989년의 긴 군사 역사 기간 동안 전투되었거나 전투되었을 수 있는 작전의 중간에서 중간까지의 복잡한 작전 시뮬레이션을 보여준다. 연주 곡들은 실제로 전투에 참여했거나 참여할 수 있었던 유닛들을 나타낸다. 그 지도는 그 부대가 싸웠거나 싸울 수 있었던 지형을 나타낸다.

카불 ’79 (K’79)와 1950년대 중후반 독일에서 열린 소련과 미국의 경기를 다룬 부츠부르크 펜토믹 (WP) 두 경기가 있다. 각 게임에는 두 명의 선수가 있습니다. K’79에서는 한 명의 플레이어가 소련군을 조종하고, 다른 한 명은 아프가니스탄군과 옵션인 ‘what-if’미국 지원군을 지휘한다. WP에서 한 명은 소련을 통제하고, 다른 한 명은 미군과 서독군을 지휘한다. 두 게임 모두 공유 규칙의 본체를 사용하며, 각 게임마다 특별한 명령어가 있습니다. 조셉 미란다가 디자인했습니다.

기동 부대에는 보병, 정예 보병, 공중 공격, 공중 기동 보병, 기계화 보병, 장갑 기병, 정찰, 특수 작전, 보안, 헌병, 공병, 게릴라, 사령부가 포함된다. 사거리포의 종류는 야전포, 자주포, 돌격포, 로켓포, 방공포 등이 있다.
대부분의 부대들은 대대나 연대이지만, 전체 카운터믹스는 사단만큼 크고 중대만큼 작은 부대들을 가지고 있다. 단위는 원스텝이며, 뒷면은 <시도되지 않음> 상태를 표시하기 위해 사용됩니다.

규칙에는 무작위 사건, 증원, 폭격, 진압, 공군력, 항공 기동력, 핵무기, 낙하산 부대, 정찰, 선별, 특수 부대, 게릴라, 사격 통제 등이 포함된다.

냉전시대 2: 펜토믹 부르츠부르크 & 카불 '79는 2010년 7월/8월 전략잡지 263호에 게재되었다.

펜토믹 뷔르츠부르크 게임 스케일:
게임 턴 : 12시간
16진수: 1.6km/1마일
부대: 중대 대 여단

카불 '79 게임 규모:
게임 턴: 1일
헥스: 273야드 / 250m
부대: 중대 대 여단

게임 인벤토리:
22 x 34" 6가지 색상 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
16페이지 분량의 냉전 2 규칙 책자

카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-낮음
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 2-8
Cold War Battles 2: Pentomic Wurzburg & Kabul '79, (CWB2) presents a low-to-intermediate complexity operational simulation of campaigns that were fought – or that could have been fought – during that long period of military history, 1946-1989. The playing pieces represent the actual units that participated, or could have participated, in those fights. The maps represent the terrain over which those units fought or could have fought.

Two games are included: Kabul ’79 (K’79), covering the Soviet seizure of the Afghan capital in that year; and Wurzburg Pentomic (WP), the Soviets versus the US in Germany in the mid-to-late 1950s. There are two players in each game. In K’79 one player controls the Soviets and the other commands the Afghans plus optional ‘what-if’ US reinforcements. In WP one player controls the Soviets, the other runs US and West German forces. Both games use a main body of shared rules, and each also has its own special instructions. Designed by Joseph Miranda.

Maneuver units include: infantry, elite infantry, air assault, airmobile infantry, mechanized Infantry, armor, armored cavalry, recon, special operations, security, military police, engineers, guerillas and headquarters. Ranged artillery types include: field artillery, self-propelled artillery, assault guns, rocket artillery and air defense artillery.
Most units are battalions or regiments, but the entire counter-mix has units within it as large as divisions and as small as companies. Units are one-step, with their reverse sides used to show their “untried” status.

Rules cover: random events, reinforcements, bombardment, suppression, air power, air mobility, atomic weapons, paratroops, recon, screening, special forces, guerrillas, fire control and much more.

Cold War Battles 2: Pentomic Wurzburg & Kabul '79 was published in Strategy & Tactics magazine #263 Jul/Aug 2010.

Pentomic Wurzburg Game Scale:
Game Turn : 12 hours
Hex: 1 mile / 1.6 kilometers
Units: Company to Brigade

Kabul '79 Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 273 yards / 250 meters
Units: Company to Brigade

Game Inventory:
One 22 x 34" six color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 16-page Cold War Battles 2 rules booklet

Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-Low
Players: 2 or more
Playing Time: 2-8

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