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BGG랭킹
BGG전체 : 7198
WARGAMES : 868
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.26 / 5
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디자이너
Ben Knight
-
아티스트
-
인원
게임 소개
미드웨이에서의 승리는 제2차 세계 대전의 역사적인 일본과 미국의 해전을 재현한 것이다.
플레이어들은 해군 지휘관의 역할을 맡고 "더블 블라인드"턴 기반 시스템에서 자신의 지도에 자신의 계획을 세운다. 상대의 함대 위치를 알지 못한 채 함정을 이동시키고 공중 정찰을 하며(전함처럼 육각류를 불러 상대의 응답을 기다린다) 공습을 위한 지역을 지정한다. 공격은 함대함 전투, 폭격, 육지 목표물 침범 등 다른 해상 교전을 진행하기 전에 밝혀지고 해결된다. 전투는 차트를 참조하는 대신 성공적인 히트를 위한 유닛의 힘과 다이롤을 비교함으로써 해결된다.
게임은 25턴으로 끝나거나 한쪽이 완전히 탈락하면 끝난다. 양쪽이 끝까지 남아있을 경우 승자는 미드웨이 환초에서 적들의 패배나 지배에 따라 주어지는 승점 1점이 가장 많은 선수다.
플레이어들은 해군 지휘관의 역할을 맡고 "더블 블라인드"턴 기반 시스템에서 자신의 지도에 자신의 계획을 세운다. 상대의 함대 위치를 알지 못한 채 함정을 이동시키고 공중 정찰을 하며(전함처럼 육각류를 불러 상대의 응답을 기다린다) 공습을 위한 지역을 지정한다. 공격은 함대함 전투, 폭격, 육지 목표물 침범 등 다른 해상 교전을 진행하기 전에 밝혀지고 해결된다. 전투는 차트를 참조하는 대신 성공적인 히트를 위한 유닛의 힘과 다이롤을 비교함으로써 해결된다.
게임은 25턴으로 끝나거나 한쪽이 완전히 탈락하면 끝난다. 양쪽이 끝까지 남아있을 경우 승자는 미드웨이 환초에서 적들의 패배나 지배에 따라 주어지는 승점 1점이 가장 많은 선수다.
Victory at Midway simulates the historical World War 2 naval battle between Japan and the United States of America.
Players take up the roles of the naval commanders and make their plans on their own maps in a "double-blind" turn-based system. Without knowledge of their opponent's fleet position, they move their ships, conduct aerial reconnaissance (calling out hexes and waiting for their opponent's response, as in Battleship), and designate areas for air strikes. The strikes are revealed and resolved before proceeding with other naval engagements (ship-to-ship combat, bombardment and invasion of land targets). Battles are resolved by comparing a die roll to the unit's strength for successful hits instead of referring to charts.
The game ends in 25 turns or if one side has been totally eliminated. If both sides remain till the end, the victor is the player with the most Victory Points, which are awarded for enemy losses or control of Midway atoll.
Players take up the roles of the naval commanders and make their plans on their own maps in a "double-blind" turn-based system. Without knowledge of their opponent's fleet position, they move their ships, conduct aerial reconnaissance (calling out hexes and waiting for their opponent's response, as in Battleship), and designate areas for air strikes. The strikes are revealed and resolved before proceeding with other naval engagements (ship-to-ship combat, bombardment and invasion of land targets). Battles are resolved by comparing a die roll to the unit's strength for successful hits instead of referring to charts.
The game ends in 25 turns or if one side has been totally eliminated. If both sides remain till the end, the victor is the player with the most Victory Points, which are awarded for enemy losses or control of Midway atoll.
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