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6.4
Fulda Gap: The First Battle of the Next War (1977)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.18 / 5

게임 소개

풀다 갭(Fulda Gap)은 바르샤바 조약 기구가 가까운 미래에 풀다 마을을 중심으로 비교적 개방된 지형을 통해 서독을 공격할 가능성이 있는 연대/포병 수준의 전쟁 게임 시뮬레이션이다. 이 성공은 북대서양 조약 기구의 군대가 북부와 남부에 배치된 나토군 사이를 이간질하고, 몇몇 중요한 병참 중심지를 점령하고, 라인 강을 가로지르는 교두보를 만들 수 있게 했다.

다가오는 세계 대전의 모든 시나리오들 중, 미래의 나토와 바르샤바 조약의 대결 가능성만큼 주목을 받은 것은 없다. 25년 동안, 동서양의 군대는 분단된 독일을 가로질러 서로 마주보고 있었고, 각각은 이 지역에서 전쟁의 진로가 결정될 것이라는 것을 알고 있었다.

두 가지 종류의 게임이 있다: 스탠더드 게임과 어드밴스트 게임. 플레이어가 스탠다드 가르네에 익숙해진 다음 가장 편안한 규칙 조합을 찾을 때까지 복잡성을 높여야 합니다.

이 게임의 핵심은 독특한 전투 시스템과 새로운 시도되지 않은 유닛 절차의 결합에 있다. 기본적으로 각 지상전투부대는 3단계와 미실시 상태로 구성된다. 유닛이 전투에 돌입할 때, 유닛의 실제 힘은 보통 액면가 &mdash보다 크거나 작을 수 있다. 전투 결과는 후퇴 및/또는 스텝 손실을 통해 지출해야 하는 "퇴각 포인트"로 표현됩니다. 소유하는 플레이어가 퇴각 경로와 방법을 통제하기 때문에 각 전투 상황에서 얻을 수 있는 결과의 범위가 넓다.

Fulda Gap은 현대 전쟁에 대한 많은 요소들의 가능한 영향을 보여준다. 보급 및 이동 시스템은 도로와 아우토반의 중요성을 강조하며, 사단의 청렴성, 포병, 헬리콥터, 항공 이동 부대, 대체, 소련의 독트린, 야전 요새화, 해체의 중요성을 반영하기 위해 규칙이 마련된다. 그리고 게임의 복잡성을 증가시키고자 하는 플레이어들은 혁신적인 에어 시스템을 사용할 수 있다. 광범위한 규칙들은 또한 화학과 핵전쟁을 다룬다.

게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 6.25km/3.88마일
부대: 연대 & 여단

게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(400 1/2&인용 카운터)
16페이지 분량의 Fulda Gap 규칙집 1권
양면 인쇄 턴 기록/보강 트랙 1개
두 개의 이중 면 인쇄 차트 & 테이블 폴더(4페이지, 전투, 지형 테이블 등)

카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
"Fulda Gap: The First Battle of the Next War", is a regimental/brigade level wargame simulation of a possible Warsaw Pact assault into West Germany through the area of relatively open terrain centered around the town of Fulda sometime in the near future. Success would allow the Pact armies to drive a wedge between the NATO forces deployed to the north and south, seize several important logistic centers, and perhaps establish a bridgehead across the Rhine River.

Of all the scenarios for a coming world war, none has received more attention than the possibility of a future NATO-Warsaw Pact confrontation. For 25 years, the armies of East and West have faced one another across a divided Germany, each knowing that it is in this region that the course of any war will be decided.

There are two types of games: the Standard Game and the Advanced Game. Preferably, the Players should become familiar with the Standard Garne first and then increase the level of complexity until they find a rules mix with which they are most comfortable.

The key to the game lies in the combination of a unique combat system and a new untried unit procedure. Basically, each ground combat unit consists of three "steps" and an untried status. As a unit enters combat, its actual strength— which may be greater or less than its normal face-value — must be determined. Combat results are expressed in terms of "retreat points" which must be expended either by retreating and/or by taking step losses. Since the owning player controls the path and method of retreat, there is a wide range of possible outcomes from each combat situation.

Fulda Gap Shows the likely impact of a great number of factors on modern warfare. Supply and movement systems stress the importance of roads and autobahns; rules are provided to reflect the importance of divisional integrity, artillery, helicopters, airmobile units, replacements, Soviet doctrine, field fortifications, and disengagement. And players wishing to increase the complexity of the game may use an innovative air system. Extensive rules also cover chemical and nuclear warfare.

Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 3.88 miles / 6.25 kilometers
Units: Regiment & Brigade

Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (400 1/2" counters)
One 16-page Fulda Gap rulebook
One dual-side printed Turn Record/Reinforcement Track
Two dual-side printed Charts & Tables folder (4 pages, Combat, Terrain tables, etc)

Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours

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