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Shattered Divinity: The 7 Fragments (2025)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

부서진 신성: 《7 프래그먼트》()는 JRPG 턴제 방식의 1~4인을 위한 단독 게임이다. 12장으로 구성된 대서사시입니다. 조각보를 들고 저를 따라다니면서 신을 되찾기 위해 사라진 조각들을 추적합니다. 그 과정에서 여러분은 우리의 이야기와 길을 형성하는 수많은 대화와 이야기 선택에 직면하게 될 것입니다. 각 캐릭터는 챕터 사이에 선택적인 사이드 퀘스트가 있는 뒷이야기가 있으며 메인 스토리북만 120페이지가 넘으며 캐릭터 스토리와 사이드 퀘스트를 위한 여분의 책이 있다. 그래서 우리는 많은 빌어먹을 시간을 함께 보낼 것이다!

이 게임에서 전투는 장난이 아니다. 클래식 JRPG에서 영감을 받아 제작된 이 제품은 빠른 속도의 턴제 시스템으로 반전이 가능합니다. 각각 고유한 요소와 능력을 가진 최대 8명의 캐릭터에서 4명으로 팀을 구성합니다. 핵심은 적들의 원소적 약점을 이용하는 것이다. 그들의 원소 방패를 부수고 턴 순서의 맨 아래로 쓰러뜨려야 합니다. 각 캐릭터에는 기본 공격, 특수 능력, 궁극기 및 파티 콤보가 제공됩니다.

전투가 시작되면 턴 순서는 적과 당원의 속도에 따라 결정된다. 파티는 하나의 특별한 능력 포인트로 시작하여 각각의 기본 공격으로 다른 능력 포인트를 획득합니다. 특별한 능력은 이런 점을 이용하기 때문에 전략적으로 계획을 세우세요. 얼티밋 미터는 별도로 구성되어 5번의 공격마다 충전되며 언제, 심지어 차례 외에도 사용할 수 있습니다.

전투 슬롯은 프론트 라이너의 경우 1개와 2개, 백 라이너의 경우 3개와 4개입니다. 적들은 목표물로 굴러가고, 66%의 확률로 전선에 명중하고 33%의 확률로 후방에 명중한다. 이러한 확률은 적 유형에 따라 달라지며 일부 적은 효과 영역 또는 원뿔 공격을 받는다.

승리 전투는 파티 경험(exp)을 얻는다. 각 챕터의 마지막에 이 경험치를 사용하여 새로운 인재를 얻고 능력을 향상시킵니다. 뒤쳐지면 '랜덤 조우' 데크를 갈 수 있지만, 과도한 갈기는 더 나쁜 결말을 맞게 된다는 뜻이다. 캐릭터와 사이드 퀘스트에서 추가적인 도전과 비밀 보스의 만남을 위해 챕터 사이에 12개의 특별 보스가 있다.

입 다물고 준비할 시간이야. 망할 우주를 구하러 가자. 우리가 실패하면 모든 사람이 죽는다. 그래, 이미 좀비와 유령이 된 사람들까지 말이다.

—디자이너의 desc 설명

Shattered Divinity: The 7 Fragments is a solo and cooperative JRPG turn-based campaign board game for 1 to 4 players. It\'s a 12-chapter epic where you\'ll follow me, the Fragment Bearer, as I hunt down the missing shards to restore a god. Along the way, you’ll face countless dialogue and narrative choices that shape our story and path. Each character has a backstory with optional side quests between chapters, and the main storybook alone is over 120 pages, with extra books for character stories and side quests. So we will be spending a lot of damn time together!

Combat in this game is no joke. Inspired by classic JRPGs, it\'s a fast-paced, turn-based system with a twist. You’ll form a team of four from up to eight characters, each with unique elements and abilities. The key is exploiting enemies\' elemental weaknesses. Break their elemental shields and knock them to the bottom of the turn order. Each character comes with a basic attack, special abilities, ultimates, and party combos.

When combat starts, turn order is determined by the speed of enemies and party members. The party starts with one special ability point and gain another with each basic attack. Special abilities use these points, so plan strategically. Ultimate meters are separate, filling every five attacks, and can be used anytime, even outside your turn.

There are four combat slots: 1 and 2 for front liners, 3 and 4 for back liners. Enemies roll to target, with a 66% chance they\'ll hit the front line and a 33% chance they\'ll hit the back. These odds change based on enemy types, and some enemies have area-of-effect or cone attacks.

Winning combat earns party experience (exp). At the end of each chapter, spend this exp to get new talents, level up abilities, and more. If you fall behind, you can grind the "Random Encounter" deck, but excessive grinding means we will get a worse ending. There are also 12 special bosses between chapters for extra challenges and secret boss encounters in character and side quests.

Time to shut up and gear up. Let\'s go save the damn universe. If we fail, everyone dies—yeah, even the ones who already zombies and ghost.

—description from the designer

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